Τρία βήματα για ελκυστική παρουσία στο διαδίκτυο

Τρία βήματα για ελκυστική παρουσία στο διαδίκτυο

Έχεις μια μικρή επιχείρηση που δραστηριοποιείται με κάποιο τρόπο στο διαδίκτυο, είτε με τη παρουσία της στους διαδικτυακούς καταλόγους είτε μέσω των social media, αλλά νιώθεις πως τα χρήματα που έχεις δαπανήσει κι εξακολουθείς ίσως να δαπανάς, δεν σου έχουν επιστρέψει τα αναμενόμενα κέρδη;

Θα δούμε γιατί συμβαίνει αυτό στις περισσότερες μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις, ατομικές ή μη. Και θα δούμε επίσης ποια είναι τα μικρά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση, ώστε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό της.

Υπάρχει κορεσμός στο ίντερνετ;

Σύμφωνα με έρευνες, περισσότερο από το 50% των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται έντονα στο διαδίκτυο, ενώ μόνο στα social media η ετήσια αύξηση του τζίρου για διαφημιστικούς σκοπούς ξεπερνάει το 25%. Παρ΄ όλα αυτά, μπορούμε να δούμε ότι τα περιθώρια που έχει και πλεονεκτήματα που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση είναι ακόμη πολύ μεγάλα. ​

Κατ΄ αρχάς, ας επισημάνουμε ότι η παρουσία των επιχειρήσεων στο ίντερνετ δεν είναι ενιαία: υπάρχουν κλάδοι που τα μέλη τους δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια σχεδόν στο σύνολό τους στο ίντερνετ (πχ οι επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό ή τη παιδεία). Κάποιοι άλλοι κλάδοι έχουν ως σύνολο πολύ μικρή παρουσία σε αυτό (όπως ατομικές επιχειρήσεις στο χώρο των κατασκευών ή των συγκοινωνιών), ενώ, τέλος, σε αρκετούς άλλους η παρουσία των μελών στην αγορά του ίντερνετ μόλις έχει ξεκινήσει αλλά αυξάνεται με όλο και μεγαλύτερους ρυθμούς.

Επιχειρήσεις της πρώτης κατηγορίας πρέπει να δαπανήσουν αρκετά χρήματα στη διαφήμισή τους στο ίντερνετ μόνο και μόνο για να μπορούν να μείνουν μέσα στον ανταγωνισμό, ενώ για να ξεχωρίσουν θα πρέπει να καταφύγουν σε πρωτότυπους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους.

Αν, απεναντίας, μια μικρή επιχείρηση βρίσκεται στη δεύτερη κατηγορία, σε κατηγορία δηλαδή που το σύνολό της δεν έχει δραστηριοποιηθεί ακόμη στο ίντερνετ, τα πράγματα είναι απλά: τα λίγα μέλη της που βρίσκονται ήδη στο διαδίκτυο, είναι τα μόνα που μπορούν να βρουν οι χρήστες του διαδικτύου που αναζητούν τις υπηρεσίες τους, οπότε η οποιασδήποτε μορφής παρουσία τους σε αυτό θα τους δώσει το αναμφισβήτητο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Εδώ, θα δούμε περισσότερο τι μπορεί να συμβεί με την επόμενη και ευρύτερη κατηγορία επιχειρήσεων. Τις επιχειρήσεις που τα μέλη τους έχουν μόλις ξεκινήσει τη δραστηριότητά τους στο ίντερνετ κατά μεγάλους αριθμούς, αλλά η παρουσία αυτή βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της, δειλά βήματα. Και θα δούμε τι μπορεί να κάνει κάποια από αυτές ώστε να κάνει τη παρουσία της να ξεχωρίσει.

 

Τα πρώτα βήματα


Είναι πια γνωστό ότι τα πρώτα και απαραίτητα βήματα για να υπάρχει μια επιχείρηση στο διαδίκτυο είναι τα εξής:

  • να δημιουργήσει μια σελίδα στα σημαντικότερα social media, όπως (α) στο google my business, όπου θα δώσει και θα δημοσιοποιήσει τις βασικές πληροφορίες για την επιχείρησή του (τι διαθέτει, που βρίσκεται, που και πότε λειτουργεί κτλ) και (β) στο facebook, όπου θα ξεκινήσει τη πρώτη αλληλεπίδραση με το κοινό που ήδη γνωρίζει την επιχείρησή του, αρχικά, και θα διευρυνθεί και σε νέο κοινό σταδιακά.
  • Να εδραιώσει τη παρουσία του στους διαδικτυακούς καταλόγους: σήμερα, σχεδόν για κάθε κλάδο επιχειρήσεων, υπάρχει και κάποιος κατάλογος που καταχωρεί την αντίστοιχη επαγγελματική ιδιότητα των μελών του, και τις περισσότερες φορές αυτό γίνεται δωρεάν. Η παρουσία σε αυτούς, τόσο τους εξειδικευμένους που αφορούν τον κάθε κλάδο όσο και στους γενικότερους που περιλαμβάνουν όλους τους κλάδους, όπως π.χ ο χρυσός οδηγός, είναι αναγκαία για κάθε επαγγελματία.

Και, αν και τα παραπάνω βήματα είναι αναγκαία, φαίνεται όλο και περισσότερο σε όσους ήδη τα έχουν κάνει, πως τα βήματα αυτά δεν αρκούν.

 

Πως να κάνω την επιχείρησή μου να ξεχωρίσει;

  1. ​​Δώσε έμφαση στην αισθητική της ιστοσελίδας σου,

και αν δεν έχεις ακόμη ιστοσελίδα, δημιούργησε μια!
Το διαδίκτυο είναι πια γεμάτο με καταχωρήσεις οι οποίες δεν περιέχουν παρά ένα κατάλογο με τις βασικές πληροφορίες της κάθε επιχείρησης (υπηρεσίες/προϊόντα, τηλέφωνο, διεύθυνση κτλ). Τέτοιες καταχωρήσεις είναι πια “λίγες” για να μπορέσουν να τραβήξουν τη προσοχή του χρήστη. Γνωρίζουμε όλοι πως

  • κάποιος που ενδιαφέρεται για κάποια επιχείρηση σαν τη δική μας και πριν αποφασίσει να προβεί σε μια αγορά, θα κάνει την έρευνά του σε περισσότερες από μια ομοειδείς επιχειρήσεις,
  • μετά από κάθε κλικ που θα κάνει στη καταχώρησή μας, έχουμε το πολύ τρία δευτερόλεπτα για να του τραβήξουμε τη προσοχή ώστε να μην συνεχίσει το ψάξιμό του κάπου αλλού.

Και μερικά πράγματα στις επιλογές του κόσμου δεν έχουν αλλάξει: ό,τι και να προσφέρουμε, όσο χρήσιμο κι αν είναι σε κάποιον, το πρώτο που θα του τραβήξει την προσοχή είναι η αισθητική του. Κάνε την ιστοσελίδα σου όμορφη, κάνε τον επισκέπτη της να ρολάρει τη σελίδα και να γεμίζουν συνεχώς οι αισθήσεις του με εναλλαγές εικόνων, τίτλων και κειμένων, κάνε τον να νιώσει πως εδώ υπάρχει κάτι που τον ενδιαφέρει, από τα πρώτα δευτερόλεπτα πλοήγησης του διαδικτυακού σου χώρου!

2.  Δώσε έμφαση στο περιεχόμενο της σελίδας.
Οι τίτλοι και τα κείμενα στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας θα πρέπει να είναι μικρά και λιτά. Να κάνουν ξεκάθαρο το ποιοι είμαστε και τι προσφέρουμε από τη πρώτη στιγμή, και να παραπέμπουν με σωστό τρόπο, ανάλογα με το εύρος των υπηρεσιών μας (ή των προϊόντων που διαθέτουμε) στη κατάλληλη υποσελίδα, όπου εκεί ο επισκέπτης θα βρει περισσότερες πληροφορίες γι΄ αυτό που ζητάει.

Αν και γνωρίζουμε όλοι πως τα μεγάλα κείμενα κουράζουν, να μη ξεχνάμε πως ο χρήστης του ίντερνετ που είναι έτοιμος να προβεί σε μια αγορά θα ρουφήξει τη κάθε πληροφορία που αφορά το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει! Μη διστάσεις λοιπόν να δώσεις αναλυτικές πληροφορίες για τη δουλειά σου, τα προϊόντα σου ή τις υπηρεσίες σου: έχει βρεθεί στατιστικά πως όσο περισσότερο χρόνο έχει δαπανήσει ένας χρήστης σε μια ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, τόσο πιθανότερο είναι τη τελική του αγορά να τη κάνει από την επιχείρηση αυτή. Εμπλουτίζοντας τις σελίδες με περιεχόμενο που είναι σχετικό με τον λόγο για τον οποίο ο επισκέπτης βρίσκεται στην ιστοσελίδα σου, δίνεις στο χρήστη πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν, και στην επιχείρησή σου κύρος και αξιοπιστία. Δες εδώ περισσότερα για το περιεχόμενο ιστοσελίδας.

3. Θύμιζε διαρκώς τη παρουσία σου σε όσους επισκέφτηκαν τη σελίδα σου.
Ο χρήστης του ίντερνετ λοιπόν, από το σύνολο των καταχωρήσεων που βρήκε στο διαδίκτυο πάνω σε αυτό που τον ενδιαφέρει, ξεχώρισε τη σελίδα μας, μπήκε σε αυτή και δαπάνησε χρόνο για να πάρει περισσότερες πληροφορίες για εμάς. Είναι σίγουρο πως τελικά θα μας επιλέξει;

Φυσικά και όχι. Ο επισκέπτης κατά πάσα πιθανότητα μόλις ξεκίνησε την έρευνά του για κάτι που τον ενδιαφέρει, αυτό δεν σημαίνει πως είναι έτοιμος για το επόμενο βήμα που ενδιαφέρει την επιχείρησή μας, δηλαδή να μας καλέσει για τις υπηρεσίες μας ή να επισκεφτεί το φυσικό χώρο της επιχείρησής μας. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι, όταν θα αποφασίσει ότι είναι έτοιμος για την αγορά, να μη μας έχει ξεχάσει, ή, όταν θα μας αναζητήσει και πάλι, να μη πέσει σε κάποιον ανταγωνιστή μας που να του κινήσει εξ΄ ίσου το ενδιαφέρον!

Ευτυχώς, τα επικοινωνιακά εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο μπορούν να προσφέρουν πολλά σε αυτό το σημείο. Έχουμε τη δυνατότητα, από τη στιγμή που κάποιος έχει επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας, να δείχνουμε αποκλειστικά σε αυτόν διαφημίσεις ή καταχωρήσεις που έχουμε κάνει στην επαγγελματική μας σελίδα στο facebook, ώστε όταν θα έρθει η ώρα να μας αναζητήσει, απλά να βρισκόμαστε μπροστά του!

Αλλά περισσότερα γι΄ αυτή τη μορφή επικοινωνίας με τον υποψήφιο πελάτη μας, θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο. Για την ώρα, δες όσα έχουμε γράψει εδώ.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *