e-mail marketing. Πως μπορεί να φέρει άμεση ρευστότητα.

Back to Blog

e-mail marketing. Πως μπορεί να φέρει άμεση ρευστότητα.

Έχουμε ήδη πει στο παρελθόν πως το e-mail marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως για να επαναφέρει υπάρχοντες πελάτες μας. Αν και αυτή είναι μόνο μια από τις λειτουργίες του, σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάτι πιο συγκεκριμένο.

Θα δούμε πως, με τη χρήση του e-mail marketing, μπορούμε να φέρουμε άμεση ρευστότητα στην επιχείρησή μας, τη στιγμή που την έχουμε ανάγκη.

Θα υποθέσουμε ότι ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται ενεργά και μεθοδικά στο διαδίκτυο, έχει κάνει τα βασικά βήματα για να προχωρήσει στο e-mail marketing. Δηλαδή:

  • Έχει φροντίσει να προσκαλεί τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του να γραφούν στο newsletter.
  • Η πρώτη του καμπάνια προς τις επαφές του, που να αποτελεί μια γνωριμία με την επιχείρησή του, έχει ήδη γίνει.
  • Έχει διαχωρίσει τις λίστες επαφών του σε υπάρχοντες πελάτες και υποψήφιους πελάτες.
  • Θυμίζει συχνά πυκνά τη παρουσία του στα μέλη της λίστας του με ηλεκτρονικά μηνύματα.

Και επίσης, υποθέτουμε ότι μια δεδομένη στιγμή, η επιχείρησή του έχει άμεση ανάγκη από ρευστότητα. Θα δούμε μέσα από παραδείγματα πως, με τη δημιουργία και αποστολή μιας καμπάνιας μηνυμάτων, μπορεί να έχει άμεσα τη ρευστότητα που επιθυμεί.

e-mail Μarketing και Ιστορίες Καθημερινής Επιτυχίας

Παράδειγμα 1ο. Εστιατόριο.

Έχω ένα μικρό, ζεστό και πανέμορφο εστιατόριο.

Η ιστοσελίδα που έχω δημιουργήσει σε αυτό δεν είναι πλήρως λειτουργική, για παράδειγμα δεν διαθέτει σύστημα κρατήσεων, ενώ το blog μου δεν το ανανεώνω όσο σταθερά θα έπρεπε. Παρ΄ όλα αυτά, έχω ήδη δημιουργήσει κι έχω σε χρήση διαφημιστικές καμπάνιες τόσο στο δίκτυο αναζήτησης της google όσο και στο δίκτυο προβολής, κυρίως προς τους υπάρχοντες πελάτες μου με remarketing.

Δεδομένων των αναλογιών η διαφήμισή μου πηγαίνει καλά και το εστιατόριό μου είναι γεμάτο τις τελευταίες ημέρες τις εβδομάδας. Τα περιθώρια κέρδους του όμως είναι ακόμη αρκετά μεγάλα, εφ΄ όσον τις καθημερινές η κίνησή του δεν είναι αυτή που θα ήθελα.

Μια από τις άμεσες σκέψεις μου είναι να κάνω μια ανακαίνιση στον εξωτερικό του χώρο. Επειδή προτιμώ να επενδύω μόνο χρήματα που έχω και όχι χρήματα που δανείζομαι, χρειάζομαι άμεσα ρευστότητα.

Τι να κάνω

Για κάποια από τις ημέρες που η πελατεία δεν είναι αυτή που θα ήθελα, όπως τις Πέμπτες, κάνω ένα πρόγραμμα προσφορών. Κάποια πιάτα από το μενού της σελίδας μου, τα οποία θα ανανεώνονται κάθε εβδομάδα, θα δίνονται σε τιμές κόστους. Στη πράξη, αυτό σημαίνει μια έκπτωση της αναγραφόμενης τιμής τους της τάξης του 60%.

Δημιουργώ μια καμπάνια e-mail marketing. Τα εκατοντάδες μέλη που έχω φροντίσει να γραφούν στο newsletter της σελίδας μου θα λάβουν δύο ημέρες πριν τη Πέμπτη της προσφοράς,  μήνυμα με το οποίο:

  • Ενημερώνονται ότι τη Πέμπτη θα υπάρχει προσφορά σε συγκεκριμένα πιάτα.
  • Βλέπουν κάποια παραδείγματα της προσφοράς, με φώτο από το μενού και τιμή: χοιρινή τηγανιά κρασάτη με μανιτάρια, 2,8 ευρώ.
  • Προτρέπονται να δουν στην ιστοσελίδα τις υπόλοιπες προσφορές ημέρας.
  • Καλούνται είτε να εκτυπώσουν, είτε να στείλουν με e-mail τον κωδικό του εκπτωτικού κουπονιού που τους έχει αποσταλεί.
  • Βλέπουν, με σύστημα countdown, τον χρόνο μέχρι τη λήξη του κουπονιού.

Την επόμενη ημέρα, λαμβάνουν ένα δεύτερο e-mail το οποίο τους υπενθυμίζει ότι η προσφορά ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Όλοι οι παραλήπτες των ηλεκτρονικών αυτών μηνυμάτων είναι άνθρωποι που έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για το εστιατόριο. Γι΄ αυτό άλλωστε κι έχουν δεχτεί να τους αποστέλνω ενημερωτικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Από τους εκατοντάδες αυτούς λήπτες ξέρω ότι θα υπάρξουν αρκετοί που θα εκμεταλλευτούν τη προσφορά αυτή.

Έτσι λοιπόν, είμαι σχετικά σίγουρος ότι τη συγκεκριμένη Πέμπτη θα έχω μια κατακόρυφη αύξηση της κίνησης στο εστιατόριό μου. Από το πιάτο της ημέρας δεν θα έχω κέρδος, θα έχω όμως κέρδος από όλα τα παρελκόμενα που θα το συνοδεύουν. Και η ρευστότητά μου σε κάθε περίπτωση, θα αυξηθεί.

Αν το επιθυμώ, μπορώ να επαναλάβω τη προσφορά και την επόμενη εβδομάδα. Ή, να καθιερώσω τη Πέμπτη ως μέρα προσφορών, κάνοντας απλά το εξής:

να υπενθυμίζω στους πελάτες μου με εβδομαδιαία μηνύματα την ισχύ της προσφοράς. Όπως και το να αλλάζω το μενού προσφορών, δίνοντάς τους κάθε φορά κάτι που, για κάποιους από αυτούς θα είναι απολύτως δελεαστικό.

Παράδειγμα 2ο. Ηλεκτρονικό κατάστημα.

Έχω ένα πανέμορφο, λειτουργικό και κερδοφόρο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το e-shop που διαθέτω λειτουργεί σε γενικές γραμμές πολύ καλά. Τόσο, ώστε το φυσικό μου κατάστημα παίζει πια δευτερεύων ρόλο στη συνολική λειτουργία της επιχείρησής μου. Παρ΄ όλα αυτά, αυτή τη στιγμή θέλω να του κάνω μια ανακαίνιση και χρειάζομαι άμεση ρευστότητα.

Έχω ένα στοκ στην αποθήκη μου με προϊόντα τα οποία, σε λίγες εβδομάδες, θα είναι εκτός σεζόν. Θα εξασφαλίσω τη ρευστότητα που χρειάζομαι εκμεταλλευόμενος το συγκεκριμένο απόθεμα.

Τι να κάνω

Μέσω του WooCommerce δημιουργώ ένα εκπτωτικό κουπόνι. Στις ρυθμίσεις που μου προσφέρει, ορίζω ακριβώς τη κατηγορία προϊόντων ή και τα ίδια τα προϊόντα τα οποία θέλω να τα προσφέρω με έκπτωση. Δεν με ενδιαφέρει το κέρδος αυτή τη στιγμή παρά μόνο η ρευστότητα, έτσι μπορώ να τα δώσω ελάχιστα πιο πάνω από τη τιμή κόστους. Δημιουργώ λοιπόν κουπόνι έκπτωσης 50%.

Οι χιλιάδες έως τώρα επισκέπτες της σελίδας  μου που έχουν εγγραφεί στο newslleter του καταστήματος, λαμβάνουν ένα μήνυμα που τους ενημερώνει τόσο για τη προσφορά, όσο και για τη διάρκειά της: 50% έκπτωση για τις επόμενες 7 ημέρες σε όλα τα…, ο κωδικός σας είναι ο…

Λίγες ημέρες αργότερα θα λάβουν ένα ακόμη ηλεκτρονικό μήνυμα που θα τους υπενθυμίζει τη λήξη της προσφοράς. Από τη συστηματική παρακολούθηση που κάνω στο κατάστημά μου μέσω των analytics, γνωρίζω ότι πολλοί από αυτούς έχουν επισκεφτεί περισσότερες από μια φορές κάποια από τα προϊόντα της προσφοράς μου, χωρίς να τα έχουν αγοράσει ακόμη. Είμαι βέβαιος πως, γνωρίζοντας τη πραγματική τιμή του προϊόντος, κάποιοι από αυτούς θα εκμεταλλευτούν τη προσφορά και θα το αγοράσουν.

Είμαι βέβαιος. Γιατί εξ΄ άλλου, τέτοιας μορφής e-mail marketing την έχω ξανακάνει.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να στήσετε την e-mail marketing καμπάνια της επιχείρησής σας;

Επικοινωνήστε μαζί μας





Share this post

Comments (2)

  • ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Reply

    Παρακολουθώ συχνότατα τα άρθρα σας και ομολογώ πως είναι τα πιο κατατοπιστικά που έχω διαβάσει. Ευχαριστούμε πολύ για την πληροφόρηση που μας παρέχετε…

    7 February 2019 at 9:47 PM
    • Κώστας Θεολόγος Reply

      Σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Θα συνεχίσουμε τη πληροφόρηση όσο καλύτερα μπορούμε!

      8 February 2019 at 3:56 AM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Blog