- η ιστοσελίδα είναι η εικόνα, η βιτρίνα της επιχείρησης στο διαδίκτυο.
- αναβαθμίζει το κύρος της επιχείρησης και της προσδίδει μεγαλύτερο επαγγελματισμό.
- οι πιθανοί πελάτες μιας οποιασδήποτε επιχείρησης δαπανούν καθημερινά αρκετές ώρες στο διαδίκτυο, και το σημαντικότερο, αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσα από αυτό.
- μέσω της ιστοσελίδας δίνεται η δυνατότητα στην επιχείρηση να προσεγγίσει και να προσελκύσει με πολλούς τρόπους πιθανούς νέους πελάτες.
- αν ένας χρήστης αναζητήσει μια συγκεκριμένη επιχείρηση στο διαδίκτυο και δεν τη βρει, τότε θα αμφισβητήσει την εγκυρότητά της αλλά και την ίδια της την ύπαρξη.
Συχνές Ερωτήσεις
- η προσέλκυση νέων πελατών
- η ισχυροποίηση του brand και του κύρους της επιχείρησης
- η δημιουργία μιας στιβαρής κι επαγγελματικής εικόνας για την επιχείρησή του, και γενικότερα
- να αυξήσει τα έσοδά του στοχεύοντας στο πολύ μεγαλύτερο κοινό που μπορεί να την αναζητήσει,
- αν οι εικόνες που θα περιέχει θα δοθούν εξ΄ ολοκλήρου από τον ιδιοκτήτη επεξεργασμένες με τον τρόπο που απαιτείται,
- αν τα κείμενα θα δοθούν από τον ιδιοκτήτη ή θα δημιουργηθούν από τη κατασκευάστρια εταιρία,
- αν θα αγοραστεί κάποιο θέμα ή αν το designe της θα ακολουθήσει ακριβώς κάποια από τα δωρεάν θέματα που διατίθονται από το ίδιο το WordPress,
- αν η ιστοσελίδα θα περιλαμβάνει μικρό ή μεγάλο αριθμό υποσελίδων, και αν αυτές θα απαιτήσουν το δικό τους designe ή όχι,
- αν στο site θα δημιουργηθεί SEO ή αν δεν εμφανίζεται ποτέ στις μηχανές αναζήτησης,
- ποιος είναι ο αριθμός των εταιριών που διαφημίζουν παρόμοιο ίδιο προϊόντων ή εταιριών με εμάς,
- τι ποσό δαπανάται από τη κάθε μια διαφημιζόμενη εταιρία, και
- πόσο καλό δείκτη ποιότητας έχει η διαφήμιση της κάθε εταιρίας, ο οποίος εξαρτάται από το πόσο συναφή με τη διαφήμιση κρίνει η google τη σελίδα προορισμού του επισκέπτη, όταν θα κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση, από τη ταχύτητα της ιστοσελίδας, από τη responsive προσαρμογή της κτλ. Ή, με απλά λόγια, με το πόσο σωστά είναι στημένη μια ιστοσελίδα για να διαφημιστεί.
- Μια όχι σωστά στημένη διαφήμιση είναι δυνατόν να μην εμφανιστεί ποτέ στη πρώτη θέση αναζήτησης, ακόμη κι αν δεν υπάρχει καμία συναφής με αυτή διαφήμιση από άλλη εταιρία! Σε περίπτωση κακού δείκτη ποιότητας μιας διαφήμισης, η google θα τη κατατάξει στη καλύτερη περίπτωση στη τελευταία θέση της 1ης σελίδας, αφήνοντας τις πρώτες θέσεις μόνο στα οργανικά αποτελέσματα.
- μια συνολικά σωστά στημένη διαφήμιση (καλά δομημένη ιστοσελίδα, σωστά δομημένη διαφημιστική καμπάνια) είναι δυνατόν να εμφανιστεί στη 1η θέση της μηχανής αναζήτησης, ακόμη κι αν το ποσό που δαπανάται είναι μικρότερο από αυτό που δαπανά ο ανταγωνισμός! Η google κατατάσσει τις διαφημίσεις όχι ανάλογα με το δαπανόμενο ποσό, αλλά με τον συνολικό δείκτη ποιότητας της διαφήμισης.
- πρέπει να είναι διαρκής, και πως
- έχει τρεις κυρίως στόχους, (α) να μειώνει το κόστος ανά κλικ (β) να προσεγγίζει όσο το δυνατόν πιο πιθανούς υποψήφιους πελάτες και όχι κάποιους που βρέθηκαν κατά τύχη πάνω στη διαφήμισή μας, και (γ) να φροντίζει η διαφήμισή μας να βρίσκεται διαρκώς πάνω από αυτές των ανταγωνιστών.
- Είναι ανοικτά 24 ώρες την ημέρα, 365 ώρες το χρόνο, και μπορούν να πουλάνε κάθε ώρα, είτε είστε παρών είτε όχι.
- Δεν έχει τοπικό περιορισμό. Δεν έχει σημασία που είναι η έδρα σας, αλλά μέχρι που μπορούν να σταλούν τα προϊόντα σας. Μπορείτε να πουλάτε σε ολόκληρη τη πόλη, ή σε ολόκληρη τη χώρα, ή σε ολόκληρο το κόσμο.
- Έχει κατά πολύ μικρότερο κόστος δημιουργίας από αυτή ενός φυσικού καταστήματος.
- Έχει σημαντικά μικρότερα λειτουργικά έξοδα από αυτά ενός φυσικού καταστήματος.
- Είναι πολύ εύκολη η τροποποίηση του αποθέματος, η αλλαγή των τιμών, η τροποποίηση του ίδιου του εμπορεύματος. Γίνεται απλά με το ανέβασμα μιας φωτογραφίας, με το πάτημα ενός κουμπιού!
- Έχοντας στη διάθεσή του τα κατάλληλα εργαλεία marketing, μπορεί να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με τους πελάτες του ή τους επισκέπτες του καταστήματός του. Να του υπενθυμίζει διαρκώς τη παρουσία του, να του δείχνει ξανά και ξανά το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρθηκε, να του στέλνει ενημερωτικά μηνύματα με προσφορές.
- Κάνει τις αγορές από το σπίτι του. Όποτε θέλει, όποια ώρα θέλει, πληρώνοντας όπως θέλει και λαμβάνοντας το προϊόν στη πόρτα του σπιτιού του.
- Έχει στη διάθεσή του την άνεση του προσωπικού του χώρου για να κάνει την έρευνά του: θα κοιτάξει σε όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα, όσες λεπτομέρειες για το προϊόν θέλει, και θα αγοράσει όταν είναι έτοιμος και σίγουρος.
- Δέχεται ενημέρωση στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο για τα προϊόντα που θέλει, ενώ απορρίπτει τις ενημερώσεις που δεν χρειάζεται. Αν δεν βιάζεται να αποκτήσει το προϊόν, περιμένει να ενημερωθεί για κάποια προσφορά του προϊόντος αυτού, οπότε θα προβεί και στην αγορά του
- Αν νιώθει ότι δεν είναι σίγουρος από τις πληροφορίες που έχει δει στο διαδίκτυο, μπορεί πάντα να ενημερωθεί άμεσα τηλεφωνικά από το ίδιο το κατάστημα!
Πριν δούμε πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο ίντερνετ, να πούμε το εξής.
Μια ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία στο ίντερνετ, όπως έχουμε δει στη σελίδα Διαφήμιση στο ίντερνετ ή στο αντίστοιχο άρθρο για τη διαφήμιση στο ίντερνετ, περιλαμβάνει ένα σύνολο τρόπων προώθησης της εταιρίας στο ίντερνετ, με κάποιους από αυτούς να είναι
- Η διαφήμιση στα google ads, που περιλαμβάνει κυρίως τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις προβολής αλλά και τις διαφημίσεις video σε youtube.
- Διαφήμιση στα social media, με κυριότερους εκπρόσωπούς τους, αυτή την εποχή, το facebook και το instagramm.
- Το e-mail marketing.
- Τη δημιουργία ή αναπαραγωγή άρθρων στο μπλοκ της επιχείρησης και τον διαμερισμό τους μέσω των social στο κοινό που ακολουθεί την επιχείρηση.
- Τη δημιουργία προσφορών και τη γνωστοποίησή τους είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε μέσω social είτε μέσω της ίδιας της ιστοσελίδας.
Κάποιες από αυτές τις διαφημίσεις γίνονται δωρεάν, ενώ κάποιες έχουν ένα αντίστοιχο κόστος. Επίσης, και χωρίς αυτό να είναι κανόνας, είναι δυνατόν κάποιες επιχειρήσεις να έχουν μεγάλη απόδοση στη διαφήμισή τους και να αυξάνουν συνεχώς το πελατολόγιό τους, χρησιμοποιόντας μόνο κάποιες από τις παραπάνω μορφές διαφήμισης.
Απαντώντας στο ερώτημα, να πούμε ότι η ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία που την έχει αναλάβει εξειδικευμένος επαγγελματίας μπορεί να γίνει με σχετικά μικρό κόστος. Η google επιτρέπει να διαφημιστεί μια επιχείρηση επιλέγοντας η ίδια τι ποσό θέλει να διαθέσει, πότε θα διαφημιστεί και σε ποιους, και να χρεώνεται μόνο όταν ο χρήστης του ίντερνετ δείξει ενδιαφέρον για την διαφήμιση. Το facebook για τη προώθηση μιας δημοσίευσης έχει ως κατώτερο όριο το 1 ευρώ ανά ημέρα, επιτρέποντας με αυτό το ποσό να δουν τη διαφήμιση αρκετές εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες, και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μόνο χρήστες που έχουν σχέση με την επιχείρηση.
Το πιο σημαντικό όμως σε μια διαφημιστική εκστρατεία δεν είναι το συνολικό της κόστος, αλλά η συνολική της απόδοση, δηλαδή το τι χρήματα έχει αποφέρει στην επιχείρηση σε σχέση με το κόστος της. Και αυτό είναι το σημαντικότερο που προσπαθεί να επιτύχει ένας επαγγελματίας που σχεδιάζει μια συνολική διαφημιστική καμπάνια.
Δείτε σε αυτό το σύνδεσμο περισσότερα για ένα ενδεικτικό κόστος της διαφήμισης στο ίντερνετ.
- μπορεί να είναι δωρεάν ή με πληρωμή
- περιέχουν προχωρημένες λειτουργίες και ρυθμίσεις για την εμφάνισή του
- υποστηρίζονται από ομάδα προγραμματιστών, η οποία φροντίζει διαρκώς για την αναβάθμισή του, για την συμβατότητά του με κάθε νέα έκδοση του wordpress
- ανανεώνονται διαρκώς με τη πάροδο του χρόνου, διασφαλίζοντας συνεχώς ότι δεν υπάρχουν κενά ασφαλείας.
- Αναμενόμενη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Αφορά "τη πιθανότητα να γίνουν κλικ στη διαφήμισή σας".
- Συνάφεια διαφήμισης. Έχει να κάνει με το πόσο συναφής είναι η διαφήμισή σας με την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης, ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που ενεργοποιούν τη διαφήμιση.
- Εμπειρία σελίδας προορισμού. Εδώ υπολογίζεται το πόσο σχετική είναι η σελίδα προορισμού με την αναζήτηση του χρήστη, η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας και γενικότερα η ευκολία πλοήγησης.
- Χαμηλότερο κόστος ανά κλικ
- Καλύτερες θέσεις διαφήμισης
- Καταλληλότητα για επεκτάσεις διαφήμισης και άλλες μορφές διαφήμισης.