Γιατί η διαφήμισή μου δεν εμφανίζεται πια στη 1η σελίδα;

Η ερώτηση που μας έχει συγκεκριμένα τεθεί από έναν διαφημιζόμενο ήταν η εξής:

“Ένας διαφημιστής μου είχε φτιάξει διαφήμιση, και είχα μάθει να ρυθμίζω μόνος μου πότε να τη σταματάω, τι ποσό να δαπανώ κτλ. Ενώ μέχρι πριν ένα χρόνο εμφανιζόταν στη 1η θέση, τώρα δεν εμφανίζεται καν στη 1η σελίδα, ακόμη κι αν αυξάνω το ποσό. Τι φταίει;”

Υπάρχουν κάποιοι προφανείς λόγοι που γίνεται αυτό.

Όταν πρωτοεμφανίστηκε η διαφήμιση είτε δεν υπήρχε ανταγωνισμός, είτε ο διαφημιστής που την έστησε ήταν πολύ καλός και φρόντισε να εμφανίζεται πάνω από τον ανταγωνισμό.

Ενώ η διαφήμιση του συγκεκριμένου επιχειρηματία έμεινε για περισσότερο από ένα χρόνο χωρίς βελτιστοποίηση, οι διαφημίσεις των ανταγωνιστών του βελτιστοποιούνταν συνεχώς, πιθανότατα από επαγγελματίες του digital marketing. Αυτό είχε ως – προφανή – αποτέλεσμα να ανεβαίνει διαρκώς θέσεις ο ανταγωνισμός και να πέφτει η δική του διαφήμιση.

Μη ξεχνάμε πως η βελτιστοποίηση μιας διαφήμισης

  • πρέπει να είναι διαρκής, και πως
  • έχει τρεις κυρίως στόχους, (α) να μειώνει το κόστος ανά κλικ (β) να προσεγγίζει όσο το δυνατόν πιο πιθανούς υποψήφιους πελάτες και όχι κάποιους που βρέθηκαν κατά τύχη πάνω στη διαφήμισή μας, και (γ) να φροντίζει η διαφήμισή μας να βρίσκεται διαρκώς πάνω από αυτές των ανταγωνιστών.