Διαφήμιση

Έχετε απορίες για τη διαφήμιση της ιστοσελίδας σας; Δείτε οτιδήποτε αφορά τη διαφήμιση στο ίντερνετ και τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τη πραγματοποιήσετε. Δείτε το κόστος της, ανατρέξτε στις συχνές ερωτήσεις που αφορούν τη διαφήμιση και προώθηση μιας ιστοσελίδας. Ρωτήστε μας για οποιαδήποτε απορία θέλετε να σας καλύψουμε.

Ο δείκτης ποιότητας (quality score) είναι η βαθμολογία που δίνει η google σε μια διαφήμιση. Σύμφωνα με τον ορισμό της google, "ο Δείκτης ποιότητας είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των διαφημίσεων, των λέξεων-κλειδιών και των σελίδων προορισμού. Οι διαφημίσεις υψηλότερης ποιότητας μπορούν να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές και καλύτερες θέσεις διαφήμισης".Η θέση που θα λάβει μια διαφήμιση στη κατάταξη γενικά καθορίζεται από δύο παράγοντες. Ο ένας είναι το μέγιστο ποσό που ο διαφημιζόμενος είναι διατεθειμένος να πληρώσει ανά κλικ. Ο δεύτερος είναι ο δείκτης ποιότητας.Σε γενικές γραμμές, δείκτης ποιότητας εξαρτάται από την:
  • Αναμενόμενη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Αφορά "τη πιθανότητα να γίνουν κλικ στη διαφήμισή σας".
  • Συνάφεια διαφήμισης. Έχει να κάνει με το πόσο συναφής είναι η διαφήμισή σας με την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης, ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που ενεργοποιούν τη διαφήμιση.
  • Εμπειρία σελίδας προορισμού. Εδώ υπολογίζεται το πόσο σχετική είναι η σελίδα προορισμού με την αναζήτηση του χρήστη, η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας και γενικότερα η ευκολία πλοήγησης.
Αυτό που προσφέρει ένα καλό quality score  είναι
  • Χαμηλότερο κόστος ανά κλικ
  • Καλύτερες θέσεις διαφήμισης
  • Καταλληλότητα για επεκτάσεις διαφήμισης και άλλες μορφές διαφήμισης.
Τα παραπάνω δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το να έχουμε μια ιστοσελίδα που να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της διαφήμισης.

Πριν δούμε πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο ίντερνετ, να πούμε το εξής.

Μια ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία στο ίντερνετ, όπως έχουμε δει στη σελίδα   Διαφήμιση στο ίντερνετ  ή στο αντίστοιχο άρθρο για τη διαφήμιση στο ίντερνετ, περιλαμβάνει ένα σύνολο τρόπων προώθησης της εταιρίας στο ίντερνετ, με κάποιους από αυτούς να είναι

  • Η διαφήμιση στα google ads, που περιλαμβάνει κυρίως τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις προβολής αλλά και τις διαφημίσεις video σε youtube.
  • Διαφήμιση στα social media, με κυριότερους εκπρόσωπούς τους, αυτή την εποχή, το facebook και το instagramm.
  • Το e-mail marketing.
  • Τη δημιουργία ή αναπαραγωγή άρθρων στο μπλοκ της επιχείρησης και τον διαμερισμό τους μέσω των social στο κοινό που ακολουθεί την επιχείρηση.
  • Τη δημιουργία προσφορών και τη γνωστοποίησή τους είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε μέσω social είτε μέσω της ίδιας της ιστοσελίδας.

Κάποιες από αυτές τις διαφημίσεις γίνονται δωρεάν, ενώ κάποιες έχουν ένα αντίστοιχο κόστος. Επίσης, και χωρίς αυτό να είναι κανόνας, είναι δυνατόν κάποιες επιχειρήσεις να έχουν μεγάλη απόδοση στη διαφήμισή τους και να αυξάνουν συνεχώς το πελατολόγιό τους, χρησιμοποιόντας μόνο κάποιες από τις παραπάνω μορφές διαφήμισης.

Απαντώντας στο ερώτημα, να πούμε ότι η ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία που την έχει αναλάβει εξειδικευμένος επαγγελματίας μπορεί να γίνει με σχετικά μικρό κόστος. Η google επιτρέπει να διαφημιστεί μια επιχείρηση επιλέγοντας η ίδια τι ποσό θέλει να διαθέσει, πότε θα διαφημιστεί και σε ποιους, και να χρεώνεται μόνο όταν ο χρήστης του ίντερνετ δείξει ενδιαφέρον για την διαφήμιση. Το facebook για τη προώθηση μιας δημοσίευσης έχει ως κατώτερο όριο το 1 ευρώ ανά ημέρα, επιτρέποντας με αυτό το ποσό να δουν τη διαφήμιση αρκετές εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες, και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μόνο χρήστες που έχουν σχέση με την επιχείρηση.

Το πιο σημαντικό όμως σε μια διαφημιστική εκστρατεία δεν είναι το συνολικό της κόστος, αλλά η συνολική της απόδοση, δηλαδή το τι χρήματα έχει αποφέρει στην επιχείρηση σε σχέση με το κόστος της. Και αυτό είναι το σημαντικότερο που προσπαθεί να επιτύχει ένας επαγγελματίας που σχεδιάζει μια συνολική διαφημιστική καμπάνια.

Δείτε σε αυτό το σύνδεσμο περισσότερα για ένα ενδεικτικό κόστος της διαφήμισης στο ίντερνετ. 

Η ερώτηση που μας έχει συγκεκριμένα τεθεί από έναν διαφημιζόμενο ήταν η εξής:"Ένας διαφημιστής μου είχε φτιάξει διαφήμιση, και είχα μάθει να ρυθμίζω μόνος μου πότε να τη σταματάω, τι ποσό να δαπανώ κτλ. Ενώ μέχρι πριν ένα χρόνο εμφανιζόταν στη 1η θέση, τώρα δεν εμφανίζεται καν στη 1η σελίδα, ακόμη κι αν αυξάνω το ποσό. Τι φταίει;"Υπάρχουν κάποιοι προφανείς λόγοι που γίνεται αυτό.Όταν πρωτοεμφανίστηκε η διαφήμιση είτε δεν υπήρχε ανταγωνισμός, είτε ο διαφημιστής που την έστησε ήταν πολύ καλός και φρόντισε να εμφανίζεται πάνω από τον ανταγωνισμό.Ενώ η διαφήμιση του συγκεκριμένου επιχειρηματία έμεινε για περισσότερο από ένα χρόνο χωρίς βελτιστοποίηση, οι διαφημίσεις των ανταγωνιστών του βελτιστοποιούνταν συνεχώς, πιθανότατα από επαγγελματίες του digital marketing. Αυτό είχε ως - προφανή - αποτέλεσμα να ανεβαίνει διαρκώς θέσεις ο ανταγωνισμός και να πέφτει η δική του διαφήμιση.Μη ξεχνάμε πως η βελτιστοποίηση μιας διαφήμισης
  • πρέπει να είναι διαρκής, και πως
  • έχει τρεις κυρίως στόχους, (α) να μειώνει το κόστος ανά κλικ (β) να προσεγγίζει όσο το δυνατόν πιο πιθανούς υποψήφιους πελάτες και όχι κάποιους που βρέθηκαν κατά τύχη πάνω στη διαφήμισή μας, και (γ) να φροντίζει η διαφήμισή μας να βρίσκεται διαρκώς πάνω από αυτές των ανταγωνιστών.
Σε γενικές γραμμές η απάντηση για το αν θα εμφανιζόμαστε αμέσως κατά τη πληρωμένη διαφήμιση είναι θετική, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι απόλυτο.Η θέση μιας διαφήμισης στη κατάταξη της google εξαρτάται από συγκεκριμένους παράγοντες, με έναν από τους κυριότερους να είναι ο ανταγωνισμός. Και λέγοντας αυτό εννοούμε:
  • ποιος είναι ο αριθμός των εταιριών που διαφημίζουν παρόμοιο ίδιο προϊόντων ή εταιριών με εμάς,
  • τι ποσό δαπανάται από τη κάθε μια διαφημιζόμενη εταιρία, και
  • πόσο καλό δείκτη ποιότητας έχει η διαφήμιση της κάθε εταιρίας, ο οποίος εξαρτάται από το πόσο συναφή με τη διαφήμιση κρίνει η google τη σελίδα προορισμού του επισκέπτη, όταν θα κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση, από τη ταχύτητα της ιστοσελίδας, από τη responsive προσαρμογή της κτλ. Ή, με απλά λόγια, με το πόσο σωστά είναι στημένη μια ιστοσελίδα για να διαφημιστεί.
Λόγω των παραπάνω, ας ξέρουμε ότι
  • Μια όχι σωστά στημένη διαφήμιση είναι δυνατόν να μην εμφανιστεί ποτέ στη πρώτη θέση αναζήτησης, ακόμη κι αν δεν υπάρχει καμία συναφής με αυτή διαφήμιση από άλλη εταιρία! Σε περίπτωση κακού δείκτη ποιότητας μιας διαφήμισης, η google θα τη κατατάξει στη καλύτερη περίπτωση στη τελευταία θέση της 1ης σελίδας, αφήνοντας τις πρώτες θέσεις μόνο στα οργανικά αποτελέσματα.
  • μια συνολικά σωστά στημένη διαφήμιση (καλά δομημένη ιστοσελίδα, σωστά δομημένη διαφημιστική καμπάνια) είναι δυνατόν να εμφανιστεί στη 1η θέση της μηχανής αναζήτησης, ακόμη κι αν το ποσό που δαπανάται είναι μικρότερο από αυτό που δαπανά ο ανταγωνισμός! Η google κατατάσσει τις διαφημίσεις όχι ανάλογα με το δαπανόμενο ποσό, αλλά με τον συνολικό δείκτη ποιότητας της διαφήμισης.
Όχι.Το SEO είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και πρέπει να εξελίσσεται διαρκώς. Μια ιστοσελίδα που προσέχει το SEO της, θα βαθμολογείται διαρκώς από τους αλγόριθμους της google και σταδιακά θα εμφανίζεται όλο και πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Σε γενικές γραμμές το SEO θα χρειαστεί αρκετούς μήνες (στη καλύτερη περίπτωση) για να αρχίσει να αποδίδει, αλλά μακροπρόθεσμα τα αποτελέσματά του θα είναι ορατά.Μη ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός για μια θέση στις 13-16 πρώτες θέσεις της google, όταν μια αναζήτηση αφορά πλέον δεκάδες χιλιάδες ιστοσελίδες, είναι τεράστιος.  Παρ΄ όλα αυτά, σωστά δομημένη ιστοσελίδα που δεν παραμελεί το SEO της μπορεί σε βάθος μηνών ή ενός έτους να εμφανίζεται στη πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, για κάποιες συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά.Γενικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το SEO αργεί, αλλά αξίζει.Μάθετε εδώ περισσότερα για το SEO ιστοσελίδας.