Έχετε απορίες για τη δημιουργία του διαδικτυακού σας καταστήματος; Δείτε οτιδήποτε αφορά το e-shop, από τα πρώτα του βήματα μέχρι το τελικό του στάδιο. Δείτε ένα ενδεικτικό του κόστος, ανατρέξτε στις συχνές ερωτήσεις που αφορούν τη κατασκευή e-shop. Ρωτήστε μας για οποιαδήποτε απορία θέλετε να σας καλύψουμε.

Η καθολική ετικέτα της google είναι υπεύθυνη κυρίως για να αναγνωρίζεται η ιστοσελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης της google. Στην ουσία αυτό που κάνει, είναι να "δηλώνει" στις μηχανές της google ότι υπάρχει μια νέα σελίδα, και άρα να μπορεί να την εμφανίζει, ανάλογα με το περιεχόμενό της, όταν οι χρήστες την αναζητούν.Εκτός αυτού, η ετικέτα είναι χρήσιμη και για άλλες λειτουργίες. Για παράδειγμα, είναι αυτή που κάνει τη σύνδεση του site μας με τα google analytics. Με αυτό το τρόπο μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την επισκεψιμότητα της σελίδας μας.
Τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν από την πώληση των προϊόντων μιας επιχείρησης online και η συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων όχι μόνο είναι αρκετά, αλλά με τη πάροδο του χρόνου και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι ενός φυσικού δείχνει να αποτελεί όλο και μεγαλύτερο ατού για τον επιχειρηματία.Ας δούμε πρώτα τα πλεονεκτήματα από τη πλευρά της επιχείρησης:
  • Είναι ανοικτά 24 ώρες την ημέρα, 365 ώρες το χρόνο, και μπορούν να πουλάνε κάθε ώρα, είτε είστε παρών είτε όχι.
  • Δεν έχει τοπικό περιορισμό. Δεν έχει σημασία που είναι η έδρα σας, αλλά μέχρι που μπορούν να σταλούν τα προϊόντα σας. Μπορείτε να πουλάτε σε ολόκληρη τη πόλη, ή σε ολόκληρη τη χώρα, ή σε ολόκληρο το κόσμο.
  • Έχει κατά πολύ μικρότερο κόστος δημιουργίας από αυτή ενός φυσικού καταστήματος.
  • Έχει σημαντικά μικρότερα λειτουργικά έξοδα από αυτά ενός φυσικού καταστήματος.
  • Είναι πολύ εύκολη η τροποποίηση του αποθέματος, η αλλαγή των τιμών, η τροποποίηση του ίδιου του εμπορεύματος. Γίνεται απλά με το ανέβασμα μιας φωτογραφίας, με το πάτημα ενός κουμπιού!
  • Έχοντας στη διάθεσή του τα κατάλληλα εργαλεία marketing, μπορεί να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με τους πελάτες του ή τους επισκέπτες του καταστήματός του. Να του υπενθυμίζει διαρκώς τη παρουσία του, να του δείχνει ξανά και ξανά το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρθηκε, να του στέλνει ενημερωτικά μηνύματα με προσφορές.
Από τη πλευρά του πελάτη τώρα,τα πλεονεκτήματα είναι τα εξής:
  • Κάνει τις αγορές από το σπίτι του. Όποτε θέλει, όποια ώρα θέλει, πληρώνοντας όπως θέλει και λαμβάνοντας το προϊόν στη πόρτα του σπιτιού του.
  • Έχει στη διάθεσή του την άνεση του προσωπικού του χώρου για να κάνει την έρευνά του: θα κοιτάξει σε όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα, όσες λεπτομέρειες για το προϊόν θέλει, και θα αγοράσει όταν είναι έτοιμος και σίγουρος.
  • Δέχεται ενημέρωση στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο για τα προϊόντα που θέλει, ενώ απορρίπτει τις ενημερώσεις που δεν χρειάζεται. Αν δεν βιάζεται να αποκτήσει το προϊόν, περιμένει να ενημερωθεί για κάποια προσφορά του προϊόντος αυτού, οπότε θα προβεί και στην αγορά του
  • Αν νιώθει ότι δεν είναι σίγουρος από τις πληροφορίες που έχει δει στο διαδίκτυο, μπορεί πάντα να ενημερωθεί άμεσα τηλεφωνικά από το ίδιο το κατάστημα!
Η ερώτηση είναι γενική και γενικά εξαρτάται από το είδος του καταστήματος, τον τόπο που θα έχει φυσική έδρα, το κοινό που απευθύνεται, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρει κ.ά. Παρ΄ όλα αυτά μπορούν να επισημανθούν οι τάσεις της αγοράς ώστε ο επαγγελματίας να έχει στη διάθεσή του περισσότερα στοιχεία να αποφασίσει.Το ότι οι αγορές μέσω ίντερνετ αυξάνονται συνεχώς είναι γνωστό. Αυτό που ίσως δεν παρατηρείται με τη πρώτη ανάγνωση είναι δύο στοιχεία που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο αυξάνονται οι αγορές.Το πρώτο είναι ότι αυξάνεται το εύρος των ηλικιών που αγοράζουν μέσω ίντερνετ. Το "άντρας, απόφοιτος ΑΕΙ-ΤΕΙ, 25-34" της προηγούμενης πενταετίας έχει αλλάξει, με το ηλικιακό φάσμα που χρησιμοποιούν το ίντερνετ για τις αγορές τους έχει διευρυνθεί, τόσο προς τις μικρότερες όσο και τις μεγαλύτερες ηλικίες.Το δεύτερο χαρακτηριστικό της αύξησης στις αγορές προκύπτει από τα είδη προϊόντων που αγοράζονται μέσω ίντερνετ. Έως το 2012 κυριαρχούσαν ηλεκτρονικές συσκευές ενώ έως το 2015 τα ρούχα-παπούτσια είχαν (κι εξακολουθούν να έχουν) κερδίσει ήδη ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Τα τελευταία χρόνια οι online κρατήσεις βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, ενώ, το σημαντικότερο,ένα σημαντικό κομμάτι στις online πωλήσεις έχουν αρχίσει να καταλαμβάνουν προϊόντα που έως τώρα αγοράζονταν παραδοσιακά μόνο από καταστήματα, όπως πχ τρόφιμα ή ποτά.Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε να πούμε πως για κάποια ήδη καταστημάτων, το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μονόδρομος, ενώ το φυσικό μόνο ως συμπλήρωμα μπορεί να υπάρχει και αφού έχει δοθεί το βάρος στο ηλεκτρονικό. Ενώ για κάποια άλλα είδη,οι τάσεις δείχνουν πως, όποιοι ξεκινήσουν τα τα εμπορεύονται ηλεκτρονικά, θα βρίσκονται στη πρωτοπορία του κλάδου τους, με τους υπόλοιπους να προσπαθούν να τους ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.
Σε σχέση με το "άνοιγμα" ενός φυσικού καταστήματος, η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) είναι κατά πολύ οικονομικότερη.Αυτό που πρέπει να προσέξει ο επιχειρηματίας κατά το σχεδιασμό του, είναι ο προϋπολογισμός του συνόλου των εξόδων που απαιτούνται μέχρι το κατάστημα να αρχίσει να φέρνει κέρδος. Πρώτα απ΄ όλα τα έξοδα δημιουργίας του ίδιου του ηλεκτρονικού καταστήματος.Έπειτα, τα έξοδα σύνδεσής του με τράπεζα, και να τονίσουμε εδώ ότι η σύνδεση αυτή δεν περιλαμβάνεται ποτέ στη δημιουργία συστήματος πληρωμών του e-shop αλλά ζητείται ξεχωριστά από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος και κοστολογείται διαφορετικά. Μετά από αυτά,πρέπει να σχεδιαστεί ο τρόπος που θα τοποθετητούν τα προϊόντα στο κατάστημα. Θα τα βάλει η κατασκευάστρια εταιρία του e-shop; θα τα βάλει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, εφ΄ όσον θα έχει εκπαιδευτεί στη διαχείριση του καταστήματος; , μήπως θα προσληφθεί κάποιος τρίτος που θα το αναλάβει;Και τέλος, είναι απαραίτητο να προϋπολογιστούν τα έξοδα για τη προώθηση (διαφήμιση) του e-shop στο ίντερνετ.Έχοντας αυτά κατά νου κάποιος που σχεδιάζει τη δημιουργία ενός e-shop, μπορεί εύκολα να δει ότι δεν γίνεται δωρεάν. Παρ΄ όλα αυτά, το κόστος του σε σχέση με φυσικό κατάστημα είναι μικρό, ενώ, το σημαντικότερο, τα περιθώρια κέρδους του είναι τεράστια.Περισσότερα για το ηλεκτρονικό κατάστημα δείτε εδώ.