Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google

Back to Blog
Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google

Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google

Η εμφάνιση της ιστοσελίδας μας στις μηχανές αναζήτησης είναι αργή κι επίμονη διαδικασία. Αφού καταλάβουμε κάτι τέτοιο, όλοι οδηγούμαστε στο επόμενο ερώτημα: Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google;

Είμαστε στο 2ο μέρος της σειράς άρθρων που αφορούν την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στη κατάταξη της Google. Στο προηγούμενο άρθρο με τίτλο “Πως να εμφανίσω την ιστοσελίδα μου στη πρώτη σελίδα της Google” είδαμε πρωτίστως γιατί ένα τέτοιο ερώτημα είναι γενικά λανθασμένο. Επίσης, στο τέλος του άρθρου υποσχέθηκα ότι θα δούμε κάτι πιο συγκεκριμένο. Θα δούμε κάποια tips με τα οποία θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν γρηγορότερα το site μας.

Τελικά προτίμησα να μην περιοριστώ στη γενική απάντηση στο βασικό ερώτημα του άρθρου. Δηλαδή το πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google. Αλλά, με βάση μια έρευνα που έχει γίνει σχετικά πρόσφατα, να δούμε αναλυτικότερα τι λένε οι ίδιες οι μετρήσεις στο θέμα αυτό.

Παρατήρηση. Οι μηχανές αναζήτησης όπως έχουμε πει δεν εμφανίζουν γενικά κι αόριστα ιστοσελίδες. Αυτό που εμφανίζουν είναι (α) συγκεκριμένα τμήματα ενός ιστοτόπου (β) σε συγκεκριμένες αναζητήσεις λέξεων – κλειδιών. Στο εξής και σε όλη τη συνέχεια του άρθρου, με τη φράση “η σελίδα εμφανίζεται στη πρώτη σελίδα της Google” θα εννοούμε την εμφάνιση κάποιας υποσελίδας  ή άρθρου της για μια τουλάχιστον αναζήτηση.

Και παραπάνω επισήμανση θα επαναληφθεί όποτε χρειάζεται.

Δύο εκατομμύρια λέξεις – κλειδιά

Η ahrefs εξειδικεύεται και δραστηριοποιείται γύρω από οτιδήποτε αφορά το SEO ιστοσελίδας. Δεν θα μπορούσε παρά να αναζητήσει συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημα που μας ενδιαφέρει. Οι απαντήσεις “εξαρτάται”, “ό,τι αποφασίσει η Google”, “από λίγους μήνες έως μερικά χρόνια” κρίθηκαν μη ικανοποιητικές, έτσι έκανε το εξής.

Δημιούργησε και μελέτησε δύο εκατομμύρια λέξεις ή φράσεις – κλειδιά.

Χρησιμοποίησε αυτές τις φράσεις σε αυτό τον αριθμό των αναζητήσεων και κατέγραψε το αποτέλεσμα. Πιο συγκεκριμένα, κατέγραψε τα αποτελέσματα που εμφανίστηκαν στις πρώτες 10 σελίδες της Google ή αλλιώς, τις 100 πρώτες ιστοσελίδες που εμφανίστηκαν στα αποτελέσματα αυτά.

Σε κάθε μια από τις λίγες εκατοντάδες εκατομμύρια σελίδες που συνολικά καταγράφτηκαν, μετρήθηκε ο χρόνος ζωής τους. Ή αλλιώς, πόσες ημέρες βρίσκονταν σε λειτουργία η κάθε μια από τις ιστοσελίδες αυτές.

Και πριν λίγους μήνες, παρουσίασε τα αποτελέσματα.

Η έρευνα

Το πρώτο τμήμα της έρευνας έδινε απάντηση στα παρακάτω ερωτήματα:

Α. Ποιος είναι ο μέσος χρόνος λειτουργίας μιας ιστοσελίδας που βρίσκεται (α) στη 1η σελίδα της Google και (β) στη 1η θέση της κατάταξης της Google. Και

Β. Πόσες από αυτές τις ιστοσελίδες έχουν χρόνο λειτουργίας μικρότερο του ενός έτους.

Τα αποτελέσματα έδωσαν το παρακάτω γράφημα:

Γράφημα που δείχνει το μέσο χρόνο για να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα στη πρώτη σελίδα της Google
Ο μέσος χρόνος για την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στη πρώτη σελίδα της Google βρίσκεται λίγο πάνω από τα 2 χρόνια

Όταν τα αποτελέσματα αυτά μπήκαν σε επεξεργασία, έδειξαν ότι:

  • Ο μέσος χρόνος λειτουργίας για μια ιστοσελίδα που εμφανίζεται σε μια τουλάχιστον αναζήτηση στη 1η σελίδα της Google, είναι λίγο μεγαλύτερος από 2 χρόνια.
  • Ο μέσος χρόνος λειτουργίας για την αντίστοιχη εμφάνιση στη 1η θέση της Google βρίσκεται κοντά στα 3 χρόνια. Αλλά και κάτι εξίσου ενδιαφέρον:
  • Το 22% περίπου των σελίδων που βρέθηκαν στη 1η σελίδα της Google έχει χρόνο ζωής μικρότερο του ενός έτους:
Γράφημα που δείχνει το ποσοστό των σελίδων που εμφανίζονται στη πρώτη σελίδα της Google, ανάλογα με το χρόνο ζωής τους
Το ποσοστό των σελίδων που εμφανίζονται στη πρώτη σελίδα της Google, ανάλογα με το χρόνο ζωής τους

 

Κάποιες σελίδες τα έχουν καταφέρει καλύτερα από τις άλλες. Κάποιοι κατασκευαστές ιστοσελίδων έχουν κάνει καλύτερη δουλειά.

Τι συμβαίνει κατά το πρώτο χρόνο λειτουργίας

Το δεύτερο μέρος της έρευνας αφορούσε τις ιστοσελίδες που είχαν χρόνο ζωής μικρότερη από ένα έτος. Σε πρώτη φάση, ερευνήθηκε το εξής:

Στο σύνολο όλων των αναζητήσεων που έγιναν. Και στο σύνολο όλων των ιστοσελίδων. Πόσες από τις σελίδες που λειτουργούσαν λιγότερο από ένα χρόνο εμφανίζονταν σε καθεμία από τις 10 πρώτες θέσεις της Google;

Αν αντέχετε, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω γράφημα. Αν όχι, αμέσως περιγράφω κάποια από τα στοιχεία που δείχνει.

Η θέση εμφάνισης στη πρώτη σελίδα της Google κατά τον 1ο χρόνο λειτουργίας
Όταν τον 1ο χρόνο λειτουργίας τους βρεθούν στη πρώτη σελίδα της Google, σε ποια θέση εμφανίζονται;

 

To 20% των σελίδων του προηγούμενου γραφήματος φαίνεται εδώ, ανάλογα με τη συγκεκριμένη θέση του στη δεκάδα της Google. Για παράδειγμα, το γράφημα δείχνει ότι:

  • Από όλες τις ιστοσελίδες που έχουν εμφανιστεί στη 1η θέση της Google, μόλις το 1,3% λειτουργεί για λιγότερο από ένα χρόνο.
  • Οι σελίδες με λιγότερο από χρόνο λειτουργίας που πρωτοεμφανίστηκαν στη 2η θέση της κατάταξης αποτελούν το 1,9% του συνόλου των ιστοσελίδων.
  • Αν μας ενδιαφέρει κάποια από τις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης και μόνο: Αν η ιστοσελίδα μας έχει λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας, η πιθανότητά της να βρεθεί εκεί είναι κοντά στο 5,4%

κ.ο.κ.

Αλλά υποψιάζομαι ότι οι ιδιοκτήτες που οι σελίδες τους βρέθηκαν σε αυτές τις θέσεις τόσο σύντομα, δεν άφησαν τίποτε στη τύχη.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να καταταγεί μια ιστοσελίδα στη πρώτη σελίδα της Google; 

Για να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα πήγαν την έρευνα ένα ακόμη βήμα παραπέρα.

Ο αριθμός 2.000.000 φαίνεται να είναι ο αγαπημένος τους. Έτσι, από το σύνολο των ιστοσελίδων που (α) εμφανίστηκαν στα αποτελέσματα των αρχικών αναζητήσεων και (β) βρίσκονταν στο πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, μελέτησαν συνολικά δύο εκατομμύρια (και πάλι) ιστοσελίδες.

Και πήραν το παρακάτω διάγραμμα.

Το οποίο αυτή τη φορά δείχνει τη θέση που βρισκόταν στη κατάταξη των αποτελεσμάτων:

Γράφημα που δείχνει τη μέση θέση κατάταξης μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google κατά το πρώτο χρόνο λειτουργίας της
Στο πρώτο χρόνο λειτουργίας της, σε ποια θέση βρίσκεται κατά μέσο όρο;

 

Το 75% των σελίδων δεν θα εμφανιστούν ούτε στις 100 πρώτες θέσεις κατά το 1ο χρόνο λειτουργίας τους. Στη 1η σελίδα της Google, θα βρεθεί σε κάποιας μορφής αναζήτηση μόνο το 5,7% του συνόλου των ιστοσελίδων.

Και μη ξεχνάμε: το παραπάνω ποσοστό αφορά εμφάνιση κάποιας αναζήτησης, δηλαδή για κάποια λέξη κλειδί. Δεν είμαστε καθόλου σίγουροι αν η εμφάνιση αυτή, αφορά τη φράση – κλειδί για την οποία πρωτίστως ενδιαφέρεται ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας.

Θα δούμε παρακάτω περισσότερα όμως γι΄ αυτό.

Μια λεπτομέρεια

Όπως είπαμε και στην αρχή, στο επόμενο άρθρο θα αναζητήσουμε τρόπους με τους οποίους η ιστοσελίδας μας θα προσπαθήσει να βρεθεί στο παραπάνω “τυχερό” 5,7%.

Ένας από τους τρόπους που θα αναφέρουμε θα είναι η διασύνδεση της ιστοσελίδας μας με άλλες ιστοσελίδες. Πιο συγκεκριμένα, το να επιδιώξουμε την ύπαρξη σε κάποιες άλλες ιστοσελίδες, συνδέσμων που θα παραπέμπουν στην ιστοσελίδα μας. Και θα πούμε πως όσο πιο “σπουδαία” είναι η ιστοσελίδα που αναφέρεται σε εμάς, τόσο πιο σημαντικός θεωρείται αυτός ο σύνδεσμος από τη Google.

Το δεξί μέρος του παραπάνω γραφήματος δίνει την αξία αυτής της λειτουργίας. Με τη φράση “Hight DR” (υψηλό domain ranking) οι ερευνητές κατατάσσουν τη διασύνδεση της ιστοσελίδας μας με άλλες ιστοσελίδες, ανάλογα με το πόσο “ισχυρές” είναι οι ιστοσελίδες αυτές. Όταν ένας σύνδεσμος προς την ιστοσελίδα μας εμφανίζεται σε σελίδα την οποία η Google τη θεωρεί “σημαντική”, το γράφημα δείχνει ότι οι πιθανότητές μας να ανεβούμε στις θέσεις κατάταξης διπλασιάζεται.

Περισσότερα όμως για το domain ranking μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Κι επειδή έχω ώρα να σας παρουσιάσω κι άλλο γράφημα, δείτε ένα ακόμη:

Γίνεται να εμφανίζομαι τους πρώτους τρεις μήνες παρακαλώ; 

Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στη πρώτη σελίδα της Google
Ποσοστό εμφάνισης ανά ημέρα λειτουργίας

 

Επόμενο τμήμα της έρευνας. Μελετάμε τώρα μόνο τις ιστοσελίδες οι οποίες, για οποιαδήποτε φράση κλειδί, εμφανίστηκε μια υποσελίδα της στη πρώτη σελίδα της Google πριν η ιστοσελίδα κλείσει το πρώτο χρόνο λειτουργίας της. Μελετάμε το 5,7% των “τυχερών” ιστοσελίδων.

Τι συμβαίνει στο διάστημα αυτό; Πόσο γρήγορα είναι δυνατόν να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα σε μια τουλάχιστον φράση κλειδί;

Το 9% περίπου των σελίδων αυτών έχουν ήδη εμφανιστεί κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών. Και συνολικά, το 72% περίπου βλέπει τα αποτελέσματα του SEO optimization από το 1ο εξάμηνο. Όταν η δουλειά γίνεται σωστά τα αποτελέσματα εμφανίζονται γρήγορα.

Μη ξεχνιόμαστε! Στο σύνολο όλων των ιστοσελίδων, τα παραπάνω 9% και 72% αποτελούν αντίστοιχα μόλις το 0,5% και 4%.  Στις 20 ιστοσελίδες που θα δημιουργηθούν σήμερα, οι 19 από αυτές δεν θα εμφανιστούν στη 1η σελίδα της Google για καμία φράση – κλειδί πριν κλείσει ο 1ος χρόνος λειτουργίας τους.

Ποιοτικός έλεγχος: τι γίνεται με τις σημαντικές αναζητήσεις; 

Κάποιες αναζητήσεις είναι σημαντικότερες από κάποιες άλλες, με το κριτήριο που τις κάνει σημαντικές να είναι καθαρά ποσοτικό: Έχει να κάνει με τον αριθμό των αναζητήσεων των χρηστών.

Δείτε για παράδειγμα τον χώρο της ιστοσελίδας. Υπάρχουν χιλιάδες αναζητήσεις καθημερινά για τη φράση “Κατασκευή Ιστοσελίδας με WordPress”, και αυτό γιατί χιλιάδες επαγγελματίες ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ιστοσελίδα με WordPress. Θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει εξ΄ ίσου σημαντική τη φράση “Ασφάλεια WordPress ιστοσελίδας” ή και την “πως γράφουμε άρθρα με SEO”, κάτι τέτοιο όμως αναζητείται λιγότερο συχνά από τους χρήστες.

Οι ερευνητές της ahrefs δεν αρκέστηκαν στο ποσοστό των ιστοσελίδων που εμφανίζονται σε κάποια φράση – κλειδί στη 1η σελίδα. Θυμηθείτε, τα bots τους χρησιμοποίησαν 2.000.000 φράσεις κλειδιά για την έρευνα. Τις φράσεις αυτές και ανάλογα με το πόσο συχνά χρησιμοποιούνται από τους χρήστες, τις κατέταξαν σε τρεις κατηγορίες “σημαντικότητας”. Και κατέγραψαν το πόσο συχνά εμφανίζονται κατά το 1ο χρόνο λειτουργίας τους στις αναζητήσεις αυτές, ανάλογα με το πόσο σημαντικές είναι οι τελευταίες:

Πως εμφανίζονται οι ιστοσελίδες στις αναζητήσεις υψηλής ζήτησης

Εμφάνιση σε αναζητήσεις υψηλής ζήτησης

 

Τι είπαμε; ότι το 5,7% των ιστοσελίδων εμφανίζεται στη 1η σελίδα της Google κατά το 1ο χρόνο λειτουργίας τους; Ωραία. Στις υψηλής ζήτησης όμως αναζητήσεις, μόνο 3 στις 1000 νέες ιστοσελίδες θα εμφανιστούν στη πρώτη σελίδα πριν κλείσουν το πρώτο χρόνο. Ενώ το 97% των ιστοσελίδων για τις αναζητήσεις αυτές δεν θα εμφανιστούν πουθενά. 

Με λίγα λόγια, αν γίνει σωστή δουλειά σε μια ιστοσελίδα, αυτή θα εμφανιστεί στη 1η σελίδα της Google για τις χαμηλής δημοτικότητας αναζητήσεις ίσως και στους τρεις πρώτους μήνες λειτουργίας της. Ενώ είναι εξαιρετικά δύσκολο να εμφανιστεί εκεί πριν κλείσει το 1ο χρόνο λειτουργίας της.

Ποιο είναι το συμπέρασμα από όλα αυτά; 

Ο απαισιόδοξος σίγουρα έχει καταλήξει σε ένα: “σιγά να μην εμφανιστώ ποτέ στη Google”. Και έχει δίκιο, δεν θα εμφανιστεί ποτέ όσο δεν κάνει κάτι.

Ο αλαφροΐσκιωτα αισιόδοξος πιθανόν να έχει κι εκείνος το συμπέρασμά του: “Ωραία, η δική μου σελίδα θα εμφανιστεί!” και χωρίς να κάνει τίποτε, θα περιμένει να εμφανιστεί. Από μόνη της.

Ενώ τέλος, το 5,7% του συνόλου θα σηκώσει τα μανίκια και θα πει: “Οκ, γίνεται. Χρειάζεται δουλειά. Τι πρέπει να κάνω;”

Μα αυτό ακριβώς θα δούμε στο 3ο και τελευταίο άρθρο της σειράς. Συντονιστείτε, και δείτε βασικά tips για  γρηγορότερη ευρετηρίαση του ιστότοπού σας από τη Google.

 

Πηγή: Ahrefs.com

Θέλετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέα άρθρα μας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!



Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Blog