Μα τι να γράψω σε αυτό το blog;

Back to Blog

Μα τι να γράψω σε αυτό το blog;

Ιδέες για το πως μπορούμε να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον περιεχόμενο

Έχω επιτέλους ιστοσελίδα. Μου πρόσθεσαν και blog. Το ζήτησα κι εγώ ο ίδιος, είναι καλό να υπάρχει blog στην ιστοσελίδα. Έτσι λένε τουλάχιστον. Το blog χρειάζεται. Και πρέπει να έχει άρθρα. Και να ανανεώνεται συχνά. Πρέπει να βρίσκω να βάζω άρθρα. Που να βρω να βάλω άρθρα; Τι άρθρα να βάλω; Γιατί η ιστοσελίδα πρέπει να έχει άρθρα, γιατί πρέπει να έχω μπλοκ; Και τι να γράψω σε αυτό το blog;

Κυρίες – κύριοι, καλώς ήρθατε στον απόλυτο εφιάλτη του ιδιοκτήτη μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας.

Ψυχραιμία

Εκεί έξω έχουν γραφτεί τα πάντα. Για ό,τι θέμα υπάρχει, για οποιοδήποτε αντικείμενο αφορά, όποια υπηρεσία κι αν διαθέτουμε ή για οτιδήποτε κι αν πουλάμε, υπάρχουν δεκάδες ή εκατοντάδες άρθρα που έχουν καλύψει οτιδήποτε θα μπορούσαμε να σκεφτούμε να προσφέρουμε στους αναγνώστες μας. Και κάπου εκεί, και μάλιστα στη κορυφή των αναζητήσεων, θα πρέπει να βρισκόμαστε κι εμείς.

Εκτός των άλλων, σε αυτά τα άρθρα θα δούμε πως μετατρέπουμε αυτό το πληθωρισμό πληροφοριών του διαδικτύου σε πλεονέκτημα για εμάς. Αναλυτικότερα, θα πάρουμε μια πρώτη γεύση για οτιδήποτε πιθανόν να μας ενδιαφέρει για το blog μιας επιχείρησης: εκτός από το τι μπορούμε να γράψουμε, θα ξεκινήσουμε με το γιατί να πρέπει να γράψουμε. Και στο τέλος θα δούμε τις βασικές γραμμές επάνω στο πως γράφουμε σε ένα blogpost.

Ξεκινάμε.

Γιατί να έχω blog στην επαγγελματική ιστοσελίδα μου

Την επαγγελματική μας ιστοσελίδα την έχουμε δημιουργήσει για να αυξήσει τα έσοδα στην επιχείρησή μας. Ο τρόπος που γίνεται αυτό είναι επειδή μέσω της ιστοσελίδας

  • Δημιουργείται και παρουσιάζεται η διαδικτυακή μας εικόνα.
  • Οι επισκέπτες της σελίδας γνωρίζουν την επιχείρηση.
  • Ενημερώνονται για το προϊόν η την υπηρεσία που πουλάμε. Μαθαίνουν γιατί αξίζει να το αποκτήσουν, αλλά και γιατί αξίζει να το αποκτήσουν από εμάς.
  • Αρχίζει το χτίσιμο εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και του πιθανού πελάτη.

Ένα περιεχόμενο που ανανεώνεται τακτικά, σφίγγει ακόμη περισσότερο αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης.

Γενικότερα, η ανανέωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας μέσω ενός blogpost βοηθάει την επιχείρηση να σχεδιάσει και να δημιουργήσει αξιόπιστες και αποδοτικές πηγές επισκεψιμότητας στον ιστότοπό της. Κάποια από τα άμεσα αποτελέσματα που φέρνει είναι η:

  • Ενδυνάμωση του SEO της ιστοσελίδας. Μας αρέσει όταν αναζητούν κάτι οι χρήστες που έχει σχέση με το αντικείμενό μας, να βρίσκουν κάτι που θα τους παραπέμπει στη δική μας ιστοσελίδα.
  • Σταδιακή δημιουργία ενός σταθερού κοινού, που θα διαβάζει και πιθανόν θα αναδημοσιεύσει τις πληροφορίες που θα μεταδώσετε.
  • Βελτίωση της εικόνας και αξιοπιστίας της επιχείρησης. Σε εσάς, το κοινό θα διακρίνει κάποιον που γνωρίζει, κάποιον από τον οποίο θα μάθει, κάποιον που μπορεί να δείξει εμπιστοσύνη.
  • Εν τέλει, η αύξηση των πωλήσεων: σύμφωνα με έρευνα του HubSpot “οι έμποροι που δίνουν προτεραιότητα στη προσπάθεια δημιουργίας περιεχομένου μέσω blog, είναι 13 φορές (!) πιο πιθανό να δουν θετική απόδοση επένδυσης”.

Blog ιστοσελίδας

Κάνε το σωστά. Είναι πιο εύκολο απ΄ ό,τι νομίζεις, και πάνω απ΄ όλα αποδίδει.

 

Και μη ξεχνάς: οι πελάτες δεν θέλουν να αγοράσουν το προϊόν σου, θέλουν να το αγοράσουν από εσένα. Το blog είναι ο κατ΄ εξοχήν δίαυλος που θα τους δώσει τη δυνατότητα να σε γνωρίσουν καλύτερα και να σε προτιμήσουν από τον ανταγωνιστή.

 

Ποιοι θα διαβάσουν αυτό το άρθρο

Πριν ξεκινήσουμε να σκεφτούμε τι άρθρο θα γράψουμε, είναι σημαντικό να έχουμε ξεκάθαρο το που θα απευθύνεται αυτό. Εν ολίγοις, στο κοινό του άρθρου.

Δεν αναφέρομαι – μόνο – σε αυτό που στο κόσμο των blogger είναι γνωστό ως niche. Δηλαδή τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα, φύλλο, ηλικίες κτλ του κοινού που θα απευθυνθεί ένα άρθρο. Αυτό είναι έτσι κι αλλιώς σημαντικό και το έχεις ήδη μελετήσει ακόμη και πριν το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου, όταν αναζητούσες το αγοραστικό σου κοινό.

Σε ένα συγκεκριμένο άρθρο υπάρχουν κάποιες λεπτές διαφορές που μεταβάλλουν τη μορφή του, ανάλογα  με το τι θέλουμε να πετύχουμε γράφοντάς το. Υπό αυτό το πρίσμα, μπορούμε να χωρίσουμε το αναγνωστικό μας κοινό σε δύο κατηγορίες.

Α. Εξειδικευμένο κοινό

Ένα άρθρο προς αυτό το κοινό θα διαβαστεί από λίγους. Το κοινό του ίσως θα είναι οι επαγγελματίες του χώρου, πιθανόν κάποιοι υποψήφιοι πελάτες που αναζητούν εξειδικευμένες λεπτομέρειες και δεν θα αφορά το σύνολο των υποψηφίων πελατών. Ένα τέτοιο άρθρο θα μπορούσε άνετα να είναι πιο τεχνικό, πιο “δύσπεπτο”. Να περιέχει ίσως εξειδικευμένη ορολογία ή ακόμη και μακροπερίοδο λόγο, αν αυτός είναι απαραίτητος. Οι λεπτομέρειες που θα περιέχει δεν θα αφορούν το – και δεν θα διαβαστούν από! – ευρύ κοινό, η παρουσία του όμως στο blog προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα, όπως:

  • Καθιερώνει την ιστοσελίδα ως σημείο αναφοράς για τους επαγγελματίες και εξειδικευμένους του χώρου. Θα ανατρέχουν στη σελίδα σου, πιθανόν να αντιγράφουν τα άρθρα σου ή να θα διαμοιράζονται. Ακόμη και αν στα “κλέβουν”, το ευρύτερο κοινό του χώρου μακροπρόθεσμα θα αναγνωρίζει το πρωτότυπο από το αντίγραφο, αυτόν που βρίσκεται μπροστά από τους υπόλοιπους που ακολουθούν.
  • Δημιουργεί την εικόνα του ειδικού. Του εξειδικευμένου στο αντικείμενο, της αυθεντίας ίσως στο χώρο. Ο υποψήφιος πελάτης δεν θα διαβάσει ολόκληρο το άρθρο, η εικόνα που θα του μείνει όμως για την επιχείρηση είναι ότι “αυτοί γνωρίζουν”.  Γενικότερα,
  • Θα ισχυροποιηθεί το brad της επιχείρησης ως κάποιος ειδικός στο αντικείμενο.

Εννοείται πως, μόνο ένα μικρό ποσοστό των άρθρων μας μπορούν να ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία. Μη ξεχνάμε, κυρίως θέλουμε να μας διαβάσουν οι υποψήφιοι πελάτες μας, το

Β. Ευρύτερο κοινό

Τα περισσότερα άρθρα που θα γράφουμε απευθύνονται εδώ. Είναι οι υποψήφιοι πελάτες σου, οι χρήστες που θα έρθουν σε έμμεση γνωριμία μαζί σου, αυτοί που (θέλουμε να) γοητευτούν από τη παρουσία σου. Αυτοί που τελικά θα αγοράσουν από εσένα. Τα άρθρα που θα  γράφονται προς αυτό το κοινό θα έχουν το δικό σου, προσωπικό ύφος. Ανεξάρτητα από το είδος και το περιεχόμενό τους, ο αναγνώστης τους θα λαμβάνει τη δική σου εικόνα. Δείξε το είναι σου μέσα από αυτά, και θα βρεθεί το κατάλληλο κοινό που θα το εμπιστευτεί.

Και τα παρακάτω κριτήρια για το τι μπορεί να περιέχει ένα άρθρο, αφορούν τα άρθρα που θα απευθύνονται κυρίως προς αυτό το κοινό.

 

Τι να γράψω σε αυτό το blog

Τι λέει ο Bob Ross για το... Blog.

Χμ… ναι, οκ. Στη περίπτωση που διαθέτουμε ένα αποκλειστικά blog ιστολόγιο, μπορούμε να αναφωνήσουμε κάτι σαν “ζήτω η ελευθερία!” και να γράψουμε ό,τι μας εκφράζει. Εξ΄ άλλου, αυτός ήταν ο κατ΄ εξοχήν σκοπός δημιουργίας του blog  μας. Και πάλι όμως, ακόμη κι αν έχουμε απόλυτη ελευθερία στο “τι”, θα δούμε αργότερα ότι καλό θα είναι να είμαστε προσεκτικοί σε όσον αφορά το “πως”.

Ας δούμε όμως τι γίνεται με το blog μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας. Το σύγχρονο marketing υποδεικνύει κάποιες βασικές κατευθύνσεις γύρω από το τι μπορεί να περιέχει ένα άρθρο.

Κάτι νέο.

Ανέβασε κάτι νέο. Ή τουλάχιστον, κάτι που να μη το έχουν post-άρει (ακόμα) όλοι. Μια είδηση για (ή από) το χώρο σου, κάτι που να ενδιαφέρει αυτούς που δραστηριοποιούνται στο είδος που ασχολείσαι.

Τι μπορεί να είναι αυτό

Εξαρτάται από το χώρο που δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση, προφανώς. Μερικά παραδείγματα;

  • Για το χώρο της εκπαίδευσης, από μια αλλαγή στην εκπαίδευση έως μια οποιαδήποτε (σημαντική) ανακοίνωση του Υπουργού Παιδείας.
  • Στο χώρο του εμπορίου, κάτι νέο θα μπορούσε να είναι από μια επερχόμενη μεταβολή στο ΦΠΑ έως την άφιξη ενός νέου μοντέλου (αυτοκινήτου; κινητού; υποδήματος;) που ανακοίνωσε μια μεγάλη εταιρία.
  • Στην οικοδομή, σίγουρα θα ενδιέφερε η ανακοίνωση κάπου προγράμματος επιδότησης για αγορά, επισκευή, αναβάθμιση κατοικίας.
  • Για τους επαγγελματίες της υγείας, οποιαδήποτε μεταβολή που ενδιαφέρει τους ασφαλισμένους, προγράμματα κοινωνικής – ψυχολογικής στήριξης ή την άφιξη στη περιοχή κινητής μονάδας αιμοδοσίας.

Που θα το βρω

Αν δεν το έχεις ήδη κάνει, ξεκίνα με μια αναζήτηση και ανακάλυψε τις εξειδικευμένες σελίδες του χώρου σου. Εγγράψου στις ειδοποιήσεις είτε ενημερωτικών σελίδων του χώρου είτε σελίδων δημοσίων φορέων που έχουν σχέση με το αντικείμενό σου. Μάθαινε άμεσα τα νέα του χώρου, γίνε από τους πρώτους που θα τα αναμεταδίδει.

Βρήκες κάτι νέο; Νέο άρθρο, τίτλος, αντιγραφή – επικόλληση, και το post είναι έτοιμο!

Πως να το γράψω

Η αναμετάδοση κάποιου νέου είναι οι ευκολότερη μορφή δημιουργίας άρθρου. Βρίσκεις, αν είναι δυνατόν, την πιο επίσημη πηγή που το μετάδωσε. Δημιουργείς νέο άρθρο, κάνεις copy και paste του άρθρου από τη πηγή, αναφέρεις στο τέλος τη πηγή που το αλίευσες και το άρθρο είναι έτοιμο προς δημοσιοποίηση!

Τι άλλο τώρα:

Κάτι που ενδιαφέρει.

Εδώ μπορούν να δημιουργηθούν άρθρα που αφορούν είτε την ίδια την εταιρία, είτε τον ευρύτερο χώρο του είδους. Προσοχή. Θέλουμε να ανεβάσουμε κάτι που ενδιαφέρει το κοινό, και όχι κάτι που ενδιαφέρει εμάς ως εταιρία!

Τι μπορεί να είναι αυτό

Η νέα άφιξη ενός προϊόντος (“Η νέα καλοκαιρινή κολεξιόν που τόσο περιμένατε είναι διαθέσιμη στο κατάστημά μας!”, “Το ζητήσατε; πλέον το έχουμε, σε όλα τα χρώματα! το νέο dmx max 2E με τη μοναδική αεροσόλα…”), μια νέα υπηρεσία ή η ανανέωση υπάρχουσας (“Πλέον τα συνεργεία μας εξειδικεύονται και στη θερμομόνωση κατοικιών!”,  “Νέα τμήματα aerobic ειδικά για…!”, “Οι εγγραφές στις τάξεις junior ξεκινούν στις…”) θα μπορούσαν να αποτελούν θέμα για ένα άρθρο που θα ενημερώνει το κοινό σας για κάτι που το ενδιαφέρει. Και παράλληλα με αυτά, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ακόμη περισσότερα θέματα που θα έλκυαν το αναγνωστικό σας κοινό. Μερικά παραδείγματα:

  • Παράλληλα με το “η νέα καλοκαιρινή κολεξιόν έφτασε”, μπορεί να δημιουργηθεί μια σειρά ακόμη άρθρων. Μερικά πιθανά θέματα: “Βράδυ στο νησί: τι να φορέσω;”. “Πως θα βρω το χρώμα που μου ταιριάζει;”. “Λαμπερή παρουσία ή διακριτική γοητεία; δείτε τι σύνολο δημιουργεί τη κάθε…”.
  • Ωραίο κι ενδιαφέρον το νέο Reebok με την αεροσόλα, αλλά πως “πατιέται” σε σχέση με το αντίστοιχο της Nike; i-phone ή androit, εσωτερική θερμομόνωση ή εξωτερική διπλής τοιχοποιίας; Ιδιαίτερα μαθήματα ή μαθήματα σε group, αεροβική γυμναστική ή βάρη;  Μια σύγκριση προϊόντων ή υπηρεσιών του χώρου όχι μόνο θα ενδιέφερε το κοινό, αλλά θα το βοηθούσε να αποφασίσει τι είναι καλύτερο για τις ανάγκες του. Και αν τον βοηθήσετε να αποφασίσει, είναι πολύ πιθανόν να ζητήσει να τον καλύψετε εσείς.
  • Ανάλυση, σκέψη ή κρίση σε κάτι που αφορά το χώρο – και πιθανόν βρίσκεται στην επικαιρότητα. Οι επαγγελματίες του χώρου των υπηρεσιών μπορούν να αντλήσουν απεριόριστο αριθμό θεμάτων από το χώρο τους. Είτε με αφορμή κάτι επίκαιρο που έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον του κόσμου, είτε κάτι που έτσι κι αλλιώς τον ενδιαφέρει.

Ιδέες θα έρθουν αμέτρητες. Tip: σημείωνε κάθε νέα σου ιδέα για άρθρο, γιατί θα φύγει το ίδιο εύκολα όπως ήρθε!

Που θα το βρω 

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι, και δεν είναι κακό να τους χρησιμοποιούμε όλους για τον εμπλουτισμό του blog μας. Μπορούμε:

  • Να επικαλεστούμε και χρησιμοποιήσουμε την αυθεντία μας. Είμαστε ειδικοί στο χώρο, γνωρίζουμε πράγματα που συμβαίνουν σε αυτόν. Έχουμε αναρωτηθεί για κάτι στο παρελθόν που μας έκανε να το μελετήσουμε και να μάθουμε περισσότερα; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη γνώση αυτή και να τη μοιραστούμε με το κοινό μας, αν κρίνουμε ότι θα τη βρει ενδιαφέρουσα.
  • Να πάρουμε μια ιδέα από αντίστοιχα άρθρα που έχουμε διαβάσει. Μια μετάφραση από άρθρο σελίδας του εξωτερικού δεν είναι καθόλου άτοπη. Επίσης, μια συρραφή από τρία ή τέσσερα άρθρα που πραματεύονται ένα θέμα που το βρίσκουμε ενδιαφέρον, το οποίο επιπλέον έχει μέσα και το προσωπικό μας στοιχείο, θα έδινε ένα εντελώς νέο και αρκετά ελκυστικό αποτέλεσμα.
  • Αντιγραφή υπάρχοντος άρθρου. Ο χρόνος μας είναι περιορισμένος, αντιγράφουμε λοιπόν ένα άρθρο που το έχουμε συναντήσει αλλού, αναφέρουμε τη πηγή που το βρήκαμε και το νέο μας post είναι έτοιμο.
  • Να καλέσουμε κάποιον άλλον να γράψει στο blog μας. Κάποιον συνεργάτη, κάποιον γνώστη, κάποιον που θα ήθελε να μοιραστεί τη γνώση, ιδέα, άποψή του αλλά δεν έχει δικό του βήμα να το κάνει. Το blog μας γίνεται πλουσιότερο, το κοινό μας βλέπει μια δεύτερη (ή και τρίτη, και τέταρτη) ματιά.
  • Google ads ή Searce Console. Με τα εργαλεία αυτά μπορούμε να μάθουμε κάτι σημαντικό. Πως αναζητούν οι χρήστες τη σελίδα μας, με τι ερωτήματα; Βρίσκουν στην ιστοσελίδα μας τις απαντήσεις που τους ενδιαφέρουν; μήπως είναι καιρός να γράψουμε ένα άρθρο που να απαντά στα ερωτήματα αυτά;
  • Σελίδες ανταγωνιστών. Από τα ίδια τους τα άρθρα θα πάρουμε ιδέες που μπορούν να δημιουργήσουν υλικό για κάτι καινούργιο. Αλλά και από τα faq των σελίδων αυτών, επίσης θα αλιεύσουμε ερωτήσεις που μπορούν να δώσουν ιδέες για αναλυτικότατες απαντήσεις.

Πως να το γράψω

Το σημαντικότερο στοιχείο του “πως” αφορά γενικότερα τη τυπογραφία και το SEO του άρθρου και θα το δούμε αργότερα. Για την ώρα και γι΄ αυτή τη κατηγορία άρθρων, θα δούμε μερικές βασικές αρχές.

  • Δεν γράφουμε για να πουλήσουμε, δεν γράφουμε για να εκθειάσουμε την επιχείρησή μας. Θέλουμε να παρουσιάσουμε κάτι που ενδιαφέρει το κοινό,  το “είμαστε οι καλύτεροι προτιμήστε μας” μάλλον δεν ανήκει σε αυτή τη κατηγορία. Δεν θέλουμε να μάθουμε με άσχημο τρόπο ότι τελικά το κοινό αδιαφορεί για το άρθρο μας – και για εμάς.
  • Δίνε το προσωπικό σου στίγμα. Μη ξεχνάς, μέσα από τα άρθρα οι αναγνώστες θέλουν να γνωρίσουν την επιχείρησή σου, θέλουν να γνωρίσουν εσένα. Δώσε τους τον αληθινό σου εαυτό!
  • Δώσε τη γνώμη σου, αλλά και τη γνώση και την εμπειρία σου! Όπου χρειάζεται ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα από τη δική σου εμπειρία. Η γνώμη σου μετράει!
  • Γράφε σωστά ελληνικά! Ίσως είναι περιττό να αναφερθεί, αλλά το άρθρο δεν είναι ούτε μέσεντζερ ούτε τσατ.  Ο λόγος και το περιεχόμενο θα δώσουν τη κατάλληλη έμφαση, δεν χρειάζονται 8 θαυμαστικά ούτε καρδούλες, χαμόγελα και emoji να τον αντικαταστήσουν. Δεν αρκεί το κείμενο; εμπλούτισε το άρθρο σου με εικόνες, πες το με ένα video ή ένα gif! Και φρόντισε πάντα μα πάντα για τη καλαισθησία αυτού που παρουσιάζεις. Είτε αυτό αφορά το λόγο, είτε το βίντεο ή την εικόνα.

 

Στο 2ο μέρος του άρθρου:

  • Το “Κάτι Νέο” και “Κάτι που να Ενδιαφέρει” θα ακολουθήσει η τρίτη κατηγορία άρθρων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Είναι η ώρα του “Κάτι που Δημιουργεί Συναίσθημα”.
  • Μετά το “γιατί να έχουμε blog στην ιστοσελίδα μας” και το “τι μπορούμε να γράψουμε στο blog μας”, θα δούμε ένα από τα σημαντικότερα σημεία του blogging. Το “πως” γράφουμε ένα άρθρο. Τι πρέπει να κάνουμε για να αρέσει το άρθρο μας. Τόσο στους χρήστες του διαδικτύου, όσο, κυρίως, στις μηχανές αναζήτησης.

Δείτε περισσότερα για ιδέες για τη δημιουργία ενός άρθρου την ερχόμενη εβδομάδα!

 

Υ.Γ. Μεγάλο μέρος του άρθρου βασίστηκε στη πολύ καλή ομιλία της Στέλλας Κάσδαγλη στο  WordCamp Athens 2019, με τίτλο “Περιεχόμενο δεν είναι μόνο το SEO”. Την ευχαριστώ για τις ιδέες της.

Θέλετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέα άρθρα μας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!



Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Blog