Διαφημίσεις Προβολής

Display Adds (Διαφημίσεις Προβολής)

Τα Display Adds (Διαφημίσεις Προβολής) είναι το σύνολο των διαφημίσεων που βλέπουμε στο web. Μπορεί να είναι οι διαφημίσεις σε εικόνες (Banners) που βλέπουμε στη κορυφή, στο πλάι ή και ενδιάμεσα στο κείμενο διάφορων ιστοσελίδων που επισκεπτόμαστε ή μπορεί να είναι μόνο διαφημίσεις κειμένου, και πάλι μέσα στις ιστοσελίδες ή στο YouTube.

Τον διαφημιστικό χώρο που καταλαμβάνουν τον παραχωρούν είτε οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας την οποία εκτιμάμε ότι θα επισκεφτεί ο χρήστης που μας ενδιαφέρει, είτε η ίδια η google.

Σε αντίθεση με μια διαφήμιση που θα γίνει με μια αφίσα στο δρόμο ή σε ένα περιοδικό, οι διαφημίσεις προβολής στο ίντερνετ έχουν την ιδιότητα να προβάλλονται μόνο στους χρήστες του διαδικτύου που μας ενδιαφέρουν, σε χρήστες δηλαδή που εκτιμάμε ότι μπορεί να γίνουν δυνητικοί πελάτες μας.

Σε γενικές γραμμές, όταν μια επιχείρηση αποφασίσει να χρησιμοποιήσει μια Διαφήμιση Προβολής και αφού έχει αποφασίσει ποιο είναι το κοινό που τον ενδιαφέρει, έχει να αποφασίσει ανάμεσα σε μία (ή και σε όλες!) από τις παρακάτω τέσσερις επιλογές:

  1.  να διαφημιστεί σε όλες τις δημοφιλέστερες ιστοσελίδες και σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, ανάλογα με τον προϋπολογισμό που θα διαθέσει. Μια μεγάλη μεγάλη επιχείρηση που παράγει προϊόντα που καταναλώνεται από όλες τις κατηγορίες χρηστών, όπως για παράδειγμα μια επιχείρηση που παράγει μακαρόνια, ή μια που παράγει σαμπουάν ή μια τράπεζα, θα μπορούσε να επιλέξει μια διαφήμιση που βρίσκεται κοντά σε αυτή τη κατηγορία.
  2. να διαφημιστεί μόνο σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες, οι οποίες κρίνει ότι έχουν περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντα των χρηστών που θέλουν να προσελκύσουν. Παράδειγμα, μια επιχείρηση που εμπορεύεται παιδικά καρότσια θα επέλεγε ίσως να διαφημιστεί κυρίως σε σελίδες που αφορούν νέες μαμάδες, συμβουλές για νέους γονείς ή κάτι σχετικό.
  3.  να διαφημιστεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες σελίδες γίνεται, αλλά η διαφήμισή της να γίνεται ορατή μόνο σε χρήστες που έχουν δηλώσει μέσα στα ενδιαφέροντά τους μια ιδιότητα που κρίνουμε ότι είναι σχετική με αυτό που πουλάμε. Για παράδειγμα, ένα βιβλιοπωλείο θα ήθελε να διαφημιστεί μόνο σε χρήστες που έχουν με οποιοδήποτε τρόπο δηλώσει στα ενδιαφέροντά τους ότι τους αρέσει η λογοτεχνία, η εκπαίδευση ή οτιδήποτε κριθεί πως θα αποτελέσει κοινό του βιβλιοπωλείου. Και
  4. να διαφημιστεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες σελίδες γίνεται, αλλά η διαφήμιση να γίνεται ορατή μόνο σε χρήστες που έχουν ήδη δείξει το ενδιαφέρον τους για το προϊόν (ή την υπηρεσία) που προσφέρουμε εμείς οι ίδιοι.

Κι επειδή αυτό το τελευταίο χρειάζεται ίσως περισσότερη διευκρίνηση, περνάμε στην επόμενη (ειδική) κατηγορία διαφήμισης.

Re-targeting

Φανταστείτε ένα χρήστη που καταφέρνουμε με κάποιον τρόπο να τον προσεγγίσουμε στην ιστοσελίδα μας.

Μπορεί να διαθέτουμε e-shop με οποιουδήποτε είδους προϊόντα, οπότε θέλουμε αυτός ο χρήστης να αγοράσει κάτι από εμάς, μπορεί να διαθέτουμε ένα εστιατόριο ή ξενοδοχείο και το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα να είναι ο χρήστης να κάνει μια κράτηση. Ή, μπορεί να προσφέρουμε μια υπηρεσία και αυτό που ζητάμε από το χρήστη να είναι να επικοινωνήσει μαζί μας, είτε κάνοντάς μας μια κλήση είτε συμπληρώνοντας μια επικοινωνία.

Ας υποθέσουμε πως ο επισκέπτης της σελίδας μας δεν αποφάσισε ακόμη να κάνει την επιθυμητή αλληλεπίδραση μαζί μας, ίσως γιατί θέλει να κάνει αναζήτηση και αλλού ή γιατί δεν έχει αποφασίσει να κάνει ακόμη την αγορά που σκέφτεται. Παρ΄ όλα αυτά, ο χρήστης βρέθηκε στην ιστοσελίδα μας επειδή αναζητούσε κάτι από αυτά που προσφέρουμε και κατά πάσα πιθανότητα κάποια στιγμή θα το αποκτήσει, είτε από εμάς είτε από κάπου αλλού.

Αυτό που κάνει το Re-Marketing (επαναληπτική διαφήμιση) είναι να θυμίζει στο χρήστη και για όσο διάστημα επιθυμούμε εμείς, τόσο την επιχείρησή μας όσο και το ίδιο το προϊόν που αναζήτησε: από τη στιγμή που επισκέφτηκε τη σελίδα μας και αναζήτησε συγκεκριμένο προϊόν, έχουμε τη δυνατότητα στο εξής να του προβάλλουμε σε οποιαδήποτε σελίδα κι αν πλοηγείται στο ίντερνετ, ακριβώς το προϊόν για το οποίο δήλωσε ενδιαφέρον! Η διαφήμιση θα προβάλλεται στη κορυφή, στο πλάι ή στο μέσο κάθε σχεδόν ιστοσελίδας που επισκέπτεται και όταν αποφασίσει κάποια στιγμή να πατήσει πάνω στη διαφήμιση, θα οδηγηθεί ξανά στην ιστοσελίδα μας και συγκεκριμένα στο τμήμα της που αναγράφεται το προϊόν που ενδιαφέρθηκε.

Να τονίσουμε πως, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης, ο αριθμός των προβολών της διαφήμισης εξαρτάται μεν από το ποσό που θα διαθέσει η επιχείρηση, αλλά η χρέωση προς αυτήν θα γίνεται μόνο κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει “κλικ” πάνω στην ίδια τη διαφήμιση!

Re-marketing

Ο όρος συγχέεται συχνά με τον όρο re-targeting (δες παραπάνω) και χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τη γενική μορφής της επαναληπτικής διαφήμισης που περιγράψαμε πριν. Επίσημα στο χώρο της ηλεκτρονικής διαφήμισης, με τον όρο re-marketing προδιορίζουμε τις ενέργειες που κάνουμε κυρίως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προσεγγίσουμε ένα χρήστη σε κάποια από τις δύο περιπτώσεις:

1.  Όταν ενδιαφέρθηκε για το προϊόν μας αλλά τελικά δεν αλληλεπίδρασε μαζί μας (δεν προχώρησε στη αγορά, στη κράτηση ή δεν επικοινώνησε μαζί μας), οπότε του θυμίζουμε με συγκεκριμένα με ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Κι εδώ χρειάζεται κάποια προσοχή από τη πλευρά της εταιρίας που έχει αναλάβει τη διαφήμιση, άρα και την αποστολή του κατάλληλου μηνύματος:

Έχει υπολογιστεί πως μόνο το 2% των χρηστών που αναζητούν ένα προϊόν σε μια ιστοσελίδα ή e-shop προβαίνουν άμεσα στην αγορά του, ενώ το 57% αυτών τελικά προβαίνει κάποια στιγμή στην αγορά αυτή. Είναι υπολογισμένος με ακρίβεια, με διάφορες στατιστικές μελέτες, ποιος είναι ο κρίσιμος χρόνος που πρέπει να υπενθυμιστεί στο χρήση η επιχείρηση που θέλουμε να αγοράσει από αυτή το προϊόν, και πως μετά από αυτό το κρίσιμο χρόνο αποχώρησης από τη σελίδα της επιχείρησης, οι πιθανότητες να κάνει την αγορά από τη σελίδα αυτή, μειώνονται δραματικά.

Οι κινήσεις λοιπόν που πρέπει να γίνονται κατά τη διαδικασία του re-marketing θα πρέπει να είναι σωστά προγραμματισμένες και να ανταποκρίνεται στα στάνταρ που έχουν καθιερωθεί από τις διεθνείς μελέτες.

2. Η δεύτερη περίπτωση κατά την οποία χρησιμοποιείται το επαναληπτικό marketing (το re-marketing) είναι όταν ο χρήστης έχει ήδη αγοράσει ένα προϊόν από εμάς, οπότε εμείς του προτείνουμε με ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένα άλλο προϊόν, σχετικό με αυτό που αγόρασε, που ίσως να τον ενδιαφέρει.

Κι εδώ υπάρχει λεπτή ισορροπία μεταξύ του πότε η διαφήμιση αυτή είναι ενδιαφέρουσα για τον πελάτη μας, και άρα θα μας επισκεφθεί και πάλι, ή θα του είναι κουραστική, οπότε θα ζητήσει να μη του αποσταλεί άλλο ενημερωτικό e-mail. Οι συχνότητες και ο όγκος των μηνυμάτων που πρέπει να αποστέλλονται, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα ή τα ενδιαφέροντα των χρηστών, είναι μέσω στατιστικών μελετών αρκετά τυποποιημένες, και ένας εξειδικευμένος διαφημιστής μπορεί να καθορίσει τη κατάλληλη συχνότητα αποστολής μηνυμάτων ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός “επαναπατρισμός” των πελατών μας.