κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν

Κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν – τι πρέπει να ξέρουμε

Η έρευνα για τη κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν συμπληρώνεται σε αυτό το άρθρο. Στο 1ο της μέρος είδαμε πότε αξίζει και πότε όχι να γίνει μια κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν. Συνεχίσαμε στο 2ο μέρος βλέποντας κάποιες από τις δημοφιλής πλατφόρμες κατασκευής δωρεάν site. Εδώ θα δούμε γιατί η δωρεάν μέθοδος δεν προτείνεται για τη κατασκευή επαγγελματικής ιστοσελίδας.

Κι αν ενδιαφέρεστε να μάθετε κατασκευή ιστοσελίδων ή e-shop μόνος σας με WordPress, δείτε αυτό το σύνδεσμο. Ίσως τελικά να είναι αυτό που σας ενδιαφέρει.

Μένει ακόμη να ρίξουμε μια ματιά σε δύο ακόμη σημαντικές πλατφόρμες που προσφέρουν δωρεάν κατασκευή website.

5. Wix

Πρόκειται για πλατφόρμα που οδηγεί τη κατασκευή ιστοσελίδας σε άλλο επίπεδο. Στα χέρια ενός επαγγελματία developer θα μπορούσαν να δημιουργηθούν επαγγελματικές ιστοσελίδες που δεν θα είχαν να ζηλέψουν σε τίποτε από αυτές που φτιάχνονται από τα γνωστά CMS. Η πολυπλοκότητα του builder δεν θα επιτρέψει σε έναν αρχάριο να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που δίνονται, θα του επιτρέψει όμως να δημιουργήσει μια αξιοπρεπή (μη επαγγελματική) παρουσίαση.

Πρώτα βήματα

Πηγαίνουμε στη σελίδα wix.com και ξεκινάμε με τη δημιουργία νέου site. Ως συνήθως, μας ζητάει να ορίσουμε το τι περίπου θέλουμε να φτιάξουμε:

Αρχικά βήματα στη Wix.com

Εμείς θέλουμε να δούμε πως θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε το βιογραφικό μας. Να στείλουμε μια ελκυστική παρουσίαση, να αναδείξουμε τη δουλειά μας, να πάρουμε εξ΄ αρχής ένα μπόνους στη πιθανότητα πρόσληψής μας. Πατάμε λοιπόν στο portfolio και προχωράμε.

Στις επόμενη σελίδα που ανοίγει έχουμε δύο επιλογές. Κατά τη πρώτη, μας ζητάει κάποια στοιχεία για εμάς και… φτιάχνει την ιστοσελίδα μόνο του. Μετά θα πρέπει να την αλλάξουμε σχεδόν ολόκληρη, οπότε θα προτιμήσουμε τη 2η επιλογή. Θα επιλέξουμε ένα από τα έτοιμα templates και θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό.

Δεν βρισκόμαστε μεν στη WordPress, αλλά οι επιλογές στα διαθέσιμα templates δεν είναι και λίγες. Κάνουμε τη περιήγησή μας, βρίσκουμε αυτό που μας ελκύει και πατώντας το edit ξεκινάμε το χτίσιμο!

Η κατασκευή

Το κόστος ενός καλού αποτελέσματος είναι η πολυπλοκότητα που απαιτείται για να επιτευχθεί. Η wix προσφέρει πολλές δυνατότητες ακόμη και στη free έκδοση, ο αρχάριος όμως δύσκολα θα μπορέσει να τις εκμεταλλευτεί. Είναι προφανώς πρακτικά αδύνατο να δείξουμε όλες τις δυνατότητες, τα βασικά όμως που απαιτούνται για μια απλή κατασκευή μπορούμε να τα δούμε.

Τι έχουμε μέχρι στιγμής; ένα έτοιμο template που μας ικανοποιεί. Και τι θέλουμε; να το διαμορφώσουμε βάζοντας τα δικά μας στοιχεία. Παιχνιδάκι. Θέλουμε να αλλάξουμε το εξώφυλλο, το background. Κλικ επάνω του. Πάτημα στο κουμπάκι “change” και: είτε επιλέγουμε ένα άλλο, από τα έτοιμα που μας προσφέρει, είτε ανεβάζουμε τη δική μας εικόνα; video; απλή αλλαγή χρώματος; όλες οι επιλογές είναι διαθέσιμες κι εύκολες στη χρήση.

Θέλουμε να αλλάξουμε το κείμενο. Όπως πριν: πατάμε πάνω του, edit text και γράφουμε ό,τι μας κατέβει. Μπορούμε είτε να προσθέσουμε νέα στοιχεία και να τα διαμορφώσουμε, είτε να συνεχίσουμε με αυτό το τρόπο αλλάζοντας (ή διαγράφοντας) τα υπάρχοντα στοιχεία του έτοιμου θέματος.

Και γρήγορα και ωραία, η παρουσίασή μας είναι έτοιμη!

Προσωπικά ασχολήθηκα αρκετά με τη πολύ ενδιαφέρουσα αυτή πλατφόρμα. Έφτιαξα μάλιστα μια πολύ ωραία comic παρουσίαση – portfolio, αλλά θα προτιμήσω να κρατήσω το επίπεδο του άρθρου και να σας δείξω μόνο ένα έτοιμο template. Είμαι η Rachel Smith, κι αυτό είναι το βιογραφικό μου. Κλικ στην εικόνα παρακαλώ![/vc_column_text][vc_single_image image=”1749″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” link=”https://kostastheologosmat.wixsite.com/ena-aplo-biografiko”][vc_column_text]

Για να γίνει επαγγελματικό

Το βιογραφικό μας αξίζει να έχει ένα ευπαρουσίαστο domain name, έτσι ας δούμε τι θα μας κοστίσει.

ο τιμοκατάλογος της wix

Αν έχουμε ήδη δικό μας domain name, με 54 ευρώ ανά έτος πηγαίνουμε στο χαμηλότερο από τα παραπάνω πακέτα. Αρκεί να μη μας τρομάξει η παρατήρηση χαμηλά “This Plan displays Wix brand ads”, που εμένα ήδη με τρόμαξε. Διαφορετικά, επιλέγουμε όποιο πακέτο μας ταιριάζει κι έχουμε τη παρουσίασή μας φτιαγμένη από το δικό μας χέρι και με το όνομα που επιθυμούμε! 

Συμπέρασμα

Ο builder είναι σχετικά απλός μόνο αν τον δουλέψεις αρκετά, η δε πλατφόρμα μπορεί γενικά να κάνει θαύματα. Ο αρχάριος θα αρκεστεί στα έτοιμα templates, θα τα διαχειριστεί εύκολα και θα φτιάξει αυτό που θα ταιριάξει στις ανάγκες του. Στα χέρια του επαγγελματία θα φτιαχτεί μια ιστοσελίδα που θα μπορέσει να σταθεί δίπλα στον ανταγωνισμό, αρκεί οι απαιτήσεις της επιχείρησης να περιορίζονται σε μια απλή παρουσίαση. Για μεγαλύτερα έργα προφανώς κανείς δεν θα επιλέξει κάποια από τις δωρεάν πλατφόρμες, όσον αφορά όμως τη χρήση για μια μη επαγγελματική χρήση;

Θα έλεγα πως η πλατφόρμα αυτή θα ήταν από τις πρώτες επιλογές μου.

6. Squarespace

Αν μη τι άλλο, ο πρώτος χαρακτηρισμός που αξίζει σε αυτή τη πλατφόρμα είναι πως είναι ειλικρινής. Αυτό για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι, όπως και οι άλλες πλατφόρμες, δεν είναι τελικά και τόσο δωρεάν, σε αντίθεση όμως με τις υπόλοιπες η συγκεκριμένη πλατφόρμα το αναφέρει. Για να γίνει ορατή η σελίδα θα πρέπει να γίνει χρέωση, στη δωρεάν έκδοση μπορεί κάποιος να τη δει μόνο αν βάλει έναν κωδικό.

Τον δεύτερο λόγο για τον οποίο είναι ειλικρινής θα τον δούμε παρακάτω. Αλλά η αμέσως επόμενη παρατήρησή μου είναι παρόμοια με αυτή που έκανα και για τη wix: στα χέρια ενός επαγγελματία, με αυτή τη πλατφόρμα μπορεί να γίνει εξαιρετική δουλειά.

Πάμε να δούμε τι έχουμε εδώ.

Πρώτα βήματα

Η διεύθυνση είναι η www.squarespace.com, και μετά το “Get Started” μας ζητάει να ορίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε. Ναι, έχει κάπου και τις επιλογές “Promote my bysiness” ή “Sell my products”. Με απόλυτη ειλικρίνεια όμως κυριαρχούν οι επιλογές που αρμόζουν σε μια ερασιτεχνικά φτιαγμένη ιστοσελίδα, όπως:

  • Publish my videos
  • Write a blog
  • Create a porfolio
  • Display my photographs
  • Publicaze my band

Στα δε έτοιμα templates υπάρχουν αρκετές ακόμη υποκατηγορίες, όπου εκεί θα βρούμε αυτό που μας ενδιαφέρει. Για να δούμε τι μας ενδιαφέρει λοιπόν εμάς…

Τις θυμάστε τις παλιές εποχές, τότε που χτιζόταν η Ακρόπολη, όπου μετά το Γάμο μαζευόμασταν με συγγενείς και φίλους, καθόμασταν τρεις δίπλα δίπλα σε ένα καναπέ, 36 ακριβώς από πίσω, ανοίγαμε το άλμπουμ με τις φωτογραφίες του γάμου και αναφωνούσαμε όλοι μαζί “Αααα…!” “Ωωωωω…! Πολύ όμορφη!” “Μπράβο, να ζήσετε!” κτλ; Ε λοιπόν, 2019 κυρίες και κύριοι. Δεν θα ανεβάσουμε όλες τις φώτο του γάμου στα social, θα φτιάξουμε όμως ένα φωτογραφικό άλμπουμ και θα δημοσιεύσουμε αυτό. Δεν θέλουμε να το δει όποιος κι όποιος, θα το βλέπει μόνο όποιος επιλέξουμε εμείς, έτσι το site θα έχει ένα κωδικό.

Και όχι μόνο αυτό.

Θα αποφύγουμε και τις επισκέψεις πριν από το γάμο για να δώσουμε τα προσκλητήρια. Δεν θα τα στείλουμε ταχυδρομικά, θα τα στείλουμε ηλεκτρονικά, και το προσκλητήριο θα μπορεί – και πάλι – να το δει όποιος θέλουμε εμείς. Παντρεύουμε τα παιδιά λοιπόν, θα φτιάξουμε ένα μοναδικό κι ανεπανάληπτο προσκλητήριο γάμου. Στο οποίο θα ανεβάσουμε αργότερα και τις φωτογραφίες από γάμο μας.

Πρωτότυπο, μοναδικό;

Η κατασκευή

Έχουμε επιλέξει το template μας. Έχουμε δημιουργήσει λογαριασμό και είμαστε ήδη στη διαχείριση. Αριστερά είναι ο πίνακας ελέγχου, δεξιά το site και οι πρώτες επιλογές που μας δίνονται είναι οι παρακάτω:

ο πίνακας ελέγχου της squarespace

Για μη επαγγελματική παρουσίαση μας ενδιαφέρουν μόνο οι σειρές Pages και Design. Πατώντας στις σελίδες, έχουμε τη δυνατότητα είτε να μετονομάσουμε τις υπάρχουσες σελίδες, είτε να δημιουργήσουμε καινούργιες, δημιουργώντας παράλληλα και σε κάθε περίπτωση και το menu της ιστοσελίδας μας.

Το Design δίνει όλες τις δυνατότητες διαμόρφωσης. Δημιουργούμε και τοποθετούμε λογότυπο. Φτιάχνουμε και τοποθετούμε το Browser Icon (ξέρετε, το σηματάκι που φαίνεται επάνω στη καρτέλα, μαζί με το τίτλο της σελίδας). Αλλάζουμε τα χρώματα της σελίδας, τις γραμματοσειρές και γενικά ό,τι μας αρέσει.

Η διαμόρφωση των στοιχείων της σελίδας γίνεται επίσης απλά. Περνώντας το ποντίκι πάνω από οποιοδήποτε στοιχείο εμφανίζεται κάτι τέτοιο:

Μπορεί κάποιος να παίξει με τα settings αν θέλει, με το edit όμως βρίσκεται μέσα στο ίδιο το στοιχείο και:

  • διαμορφώνει το κείμενό του, μέσα από έναν απλό (ή και απλοϊκό ίσως) editor,
  • πατάει το “+” δεξιά και βλέπει μαζεμένα όλα τα επιπλέον στοιχεία που μπορεί να ενσωματώσει και να δώσει “το κάτι άλλο” στη σελίδα του: νέα layer, κείμενα, εικόνες, tab, carouzel, videos κτλ.

Save, πίσω στο pages, πατάμε στην επόμενη σελίδα συνεχίζοντας με τον ίδιο τρόπο, και το προσκλητήριο – φωτογραφικό άλμπουμ είναι έτοιμο.

Γιώργος – Μαρίνα, κυρίες και κύριοι. Τα παιδιά παντρεύονται (λέμε τώρα). Ζούμε το δικό μας παραμύθι και το παραμύθι αυτό δεν έχει όνομα. Είστε όλοι προσκεκλημένοι τη μέρα της χαράς μας!

(κωδικός για την είσοδο στη σελίδα: 123, κανείς δεν θα τον ανακαλύψει από μόνος του)

Για να γίνει επαγγελματικό

Όλες οι δυνατότητες για τη κατασκευή του site έχουν ήδη δοθεί στη trial έκδοση, πληρώνουμε λοιπόν μόνο για τη δημοσιοποίηση του site. Τσιμπημένες σχετικά οι τιμές εδώ, έχουμε όμως μια ευχάριστη ιδιαιτερότητα. Μπορούμε να πληρώσουμε μόνο για συγκεκριμένο αριθμό ημερών, αν δε επιλέξουμε ολόκληρο το χρόνο, έχουμε και έκπτωση.

ο τιμοκατάλογος της squarespace
Συμπέρασμα

Αν δεν μας ενδιαφέρει μια δημόσια χρήση, η πλατφόρμα αυτή είναι μια πολύ καλή επιλογή. Με έναν σχετικά εύχρηστο builder μπορούμε να δημιουργήσουμε ό,τι θέλουμε. Ο αρχάριος θα περιοριστεί στη διαμόρφωση του έτοιμου template, ο κάπως πιο εξοικειωμένος δεν θα προβληματιστεί στο να εξερευνήσει τις επιπλέον δυνατότητες. Ο επαγγελματίας θα μπορούσε κι εδώ να δημιουργήσει θαύματα, το κόστος όμως της επαγγελματικής έκδοσης θα τον απέτρεπε στο να σκεφτεί έστω να εργαστεί εδώ.

Αν έως τώρα χρειαζόσασταν μια ιστοσελίδα για οποιαδήποτε προσωπική ή και εταιρική λύση, πιθανότατα σε κάποια από τις παραπάνω πλατφόρμες θα έχετε βρει αυτό που σας ταιριάζει. Αν σκέφτεστε τη κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν για την επιχείρησή σας, διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου.

Σας ενδιαφέρει!

Γιατί να μη φτιάξω επαγγελματικό site δωρεάν

    Για να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα νέα άρθρα μας στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο:

    Εγγραφείτε στο Newsletter μας



    Στο 1ο μέρος της έρευνας αναφέραμε σε ποιες περιπτώσεις ενδείκνυται η δωρεάν κατασκευή site, ενώ έγινε και μια μικρή νύξη στο γιατί ο επαγγελματίας θα πρέπει να αποφεύγει οτιδήποτε είναι δωρεάν ή φθηνό. Η κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν έχει το κόστος της για τον επαγγελματία.

    Το ιδανικό για μια επιχείρηση είναι να διαθέτει μια ιστοσελίδα φτιαγμένη από επαγγελματία και ο ανταγωνιστής της να έχει μια δωρεάν.

    Προτείνω και προτρέπω λοιπόν τον κάθε επαγγελματία να δει τη συνέχεια του άρθρου.

    Τι γίνεται αν μια επιχείρηση επιλέξει για τη δημιουργία ενός επαγγελματικού site μια από τις παραπάνω πλατφόρμες; Ας το δούμε επιγραμματικά.

    1. Η ιστοσελίδα δεν θα είναι στη κατοχή σας

    Για διάφορους λόγους και ανάλογα με τη πορεία ανάπτυξης της επιχείρησης, ο επαγγελματίας μπορεί να δει ότι η πλατφόρμα δεν τον καλύπτει. Μερικοί από αυτούς τους λόγους;

    Ακριβός χώρος φιλοξενίας

    Το κόστος της ετήσιας φιλοξενίας στη δωρεάν πλατφόρμα είναι υψηλό, η δε φιλοξενία οπουδήποτε αλλού είναι κατά πολύ φθηνότερη. Το όποιο κέρδος από τη μη ανάθεση κατασκευής σε επαγγελματία θα εξαλειφθεί πολύ γρήγορα. Η δε ζημιά θα είναι εμφανής με τη πάροδο των χρόνων.

    Επιπλέον λειτουργίες

    Η αρχική παρουσίαση που ετοιμάσαμε μόνοι μας ήταν αρχικά ικανοποιητική. Μεγαλώσαμε ως επιχείρηση, το έτοιμο δεν μας ικανοποιεί πια, το επιπλέον όμως είναι πολύ δύσχρηστο για εμάς. Έχει ήδη εμφανιστεί η ανάγκη ενσωμάτωσης λειτουργιών που στην αρχή ήταν πολυτέλεια, τώρα είναι ανάγκη.

    Ο χρόνος που απαιτείται για την εκμάθηση της πλατφόρμας δεν είναι πια αυτός που μπορούμε να διαθέσουμε. Χρειαζόμαστε το χέρι επαγγελματία.

    Σελίδα εκτός ανταγωνισμού

    Φτιάξαμε μια ιστοσελίδα που “για κάποιο λόγο” δεν έδωσε κάποια ώθηση στην επιχείρησή μας. Με την εμπειρία που αποκτήσαμε μάθαμε τι θα πρέπει να έχει μια επαγγελματική ιστοσελίδα και καταλάβαμε ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε εμείς. Η σελίδα χρειάζεται ριζική αλλαγή.

    Ξεπερασμένο designe

    Όταν επιλέξαμε τη συγκεκριμένη πλατφόρμα μας γοήτευσε το designe των θεμάτων της. Με τη πάροδο του χρόνου το designe που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει πια ξεπεραστεί. Η πλατφόρμα δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει τις αλλαγές του σύγχρονου marketing, όπως έκαναν άλλες ίσως πλατφόρμες.Τα νέα θέματα που προτείνει δεν μας καλύπτουν, πρέπει να φύγουμε από εκεί και να πάμε σε κάτι πιο σύγχρονο.

    Πριν ξεκινήσετε να δημιουργήσετε οτιδήποτε με κάποια από τις παραπάνω πλατφόρμες ας γνωρίζετε το εξής.

    Η ιστοσελίδα δεν θα σας ανήκει.

    Η ιστοσελίδα ανήκει στη πλατφόρμα που τη φιλοξενεί. Δεν μπορείτε να φύγετε από εκεί. Δεν μπορείτε να τη πάρετε και να τη πάτε κάπου αλλού. Αν μάλιστα δεν έχετε αγοράσει από αλλού το όνομα αλλά από την ίδια τη πλατφόρμα, δεν σας ανήκει ούτε καν το όνομα.

    Σε περίπτωση που θα χρειαστείτε κάτι άλλο θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Με νέα σελίδα, με νέο όνομα. Οι πελάτες σας που θα σας αναζητούν με το όνομα που σας ξέρουν δεν θα σας βρίσκουν. Η όποια εικόνα και το όποιο brand δημιουργήσατε έως τώρα χάνεται, ξεκινάτε πάλι από την αρχή.

    Αν το domain name είναι στη διάθεσή σας οι απώλειες θα είναι ηπιότερες. Ένας επαγγελματίας κατασκευαστής ιστοσελίδας θα μπορέσει στη νέα κατασκευή να διατηρήσει σε σημαντικό βαθμό το SEO της σελίδας και θα συνεχίσετε να εμφανίζεστε, στη νέα σας πια μορφή. Αλλά όλα αυτά θα έχουν πολύ υψηλότερο οικονομικό κόστος.

    2. Η ιστοσελίδα δεν θα εμφανίζεται στις αναζητήσεις των πιθανών πελατών 

    Δεν είναι κινδυνολογία, είναι πραγματικότητα.

    Αν βρίσκετε στην αναζήτηση κατασκευής ιστοσελίδας έχετε ήδη διαβάσει αρκετές φορές για το περιβόητο SEO μιας ιστοσελίδας. Πολύ πρόχειρα, να αναφέρω δύο πράγματα.

    Πρώτον, τι είναι το SEO.

    Είναι το σύνολο των ρυθμίσεων που γίνονται σε μια σελίδα ώστε να εμφανίζεται στις αναζητήσεις των χρηστών. Αν έχουμε το εστιατόριο “Φαγοπότης” με το domain name fagopotisfood.gr, θέλουμε το εστιατόριό μας να εμφανίζεται στις εξής τρεις περιπτώσεις.

    • Όταν οι χρήστες πληκτρολογούν “εστιατόρια”, ή έστω “εστιατόρια κοντά μου”
    • Όταν οι χρήστες ψάχνουν ειδικά για εμάς, και πληκτρολογούν “φαγοπότης”
    • Και τέλος, όταν οι χρήστες πληκτρολογήσουν fagopotisfood.gr

    Το αν και πότε θα εμφανίζεται μια ιστοσελίδα σε καθεμία από τις παραπάνω περιπτώσεις, θα το δούμε αμέσως παρακάτω.

    Ο μη εξειδικευμένος κατασκευαστής θα ικανοποιήσει τη 3η από τις παραπάνω περιπτώσεις. Φτιάχνοντας το site μόνοι σας και πληκτρολογώντας το domain, η σελίδα σας θα εμφανίζεται και θα ανοίγει. Για τις άλλες δύο περιπτώσεις τώρα:

    Δεύτερον, πόσο εύκολη είναι η εμφάνιση μιας σελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

    Ένας εξειδικευμένος στο SEO κατασκευαστής (προσοχή: στο SEO, όχι στη κατασκευή ιστοσελίδας γενικά!) θα καταφέρει ίσως να σας εμφανίσει στη 1η σελίδα της Google σε διάστημα 12-18 μήνες με τη πληκτρολόγηση εστιατόρια, ενώ τοπικά (στους χρήστες που αναζητούν από τη περιοχή σας) θα εμφανίζεστε σε 1-3 μήνες. Η σελίδα που φτιάχνεται από τον μη ειδικό, δεν θα εμφανιστεί ποτέ κατά τις πληκτρολογήσεις αυτές.

    Η διαφορά του ειδικού στο SEO με αυτόν του επαγγελματία developer που προφανώς γνωρίζει από SEO έχει να κάνει (α) με τον αριθμό των μηνών που θα απαιτηθούν για να εμφανίζεται το site στη 1η σελίδα των αναζητήσεων, και (β) με τη θέση της στη κατάταξη.  Αυτός που θα φέρει τη σελίδα στη 1η θέση πληρώνεται πολλαπλάσια από αυτόν που θα φτάσει μέχρι τη 2η.

    Αλλά ας δούμε τι αφορά εμάς. Καταλάβαμε ότι μόνοι μας δεν θα εμφανιστούμε ποτέ στη 1η σελίδα, και ίσως νομίζουμε ότι θα βρεθούμε στη 2η ή στη 3η σελίδα της google. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Και γι΄ αυτό, χρειάζονται ειδικές ρυθμίσεις που μόνο ένας επαγγελματίας developer γνωρίζει να κάνει. (Παρενθετικά να πω πως, έχουν βρεθεί επαγγελματικές ιστοσελίδες στα χέρια μου, είτε για ανακατασκευή είτε για διαφήμιση, που δεν είχαν καν αυτές τις ρυθμίσεις. Η σελίδα εμφανίζονταν μόνο από τις καταχωρήσεις της στους ειδικούς επαγγελματικούς καταλόγους)

    Και για να κλείσουμε με τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις. Η νέα σας σελίδα θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από ένα μήνα για να εμφανίζεται αν κάποιος πληκτρολογήσει το όνομά της στις μηχανές αναζήτησης. Αρκεί και πάλι, ο ειδικός να έχει κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Η δωρεάν κατασκευασμένη ιστοσελίδα δεν θα εμφανιστεί ποτέ, ούτε και σε αυτή τη περίπτωση.

    Και συνεχίζουμε.

    3. Ερασιτέχνης vs Επαγγελματίας: ποια σελίδα είναι καλύτερη; 

    Εντάξει, το παραδέχομαι. Αυτό δεν ήταν τίμιο. Με τον τρόπο που μπαίνει το ερώτημα προκαταβάλει την εντελώς προφανή απάντηση. Αλλά ας το δούμε λίγο σε βάθος.

    Ο υποκειμενικός παράγοντας

    Ας ρίξουμε πάλι μια ματιά σε μια από τις σελίδες που φτιάξαμε από τις πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδας δωρεάν. Ας πάμε για παράδειγμα στο εστιατόριο που φτιάξαμε. Ανοίξτε την εδώ, δείτε τη πάλι. Αντικειμενικά, η σελίδα αυτή είναι άσχημη. Πέρα από τα τεχνικά λάθη που υπάρχουν, χωρίς να είναι κάποιος ειδικός στο designe και χωρίς καμία γνώση των στοιχείων που πρέπει να περιλαμβάνονται σε μια Αρχική Σελίδα για να είναι ελκυστική και λειτουργική, μπορεί ο καθένας να δει ότι είναι μια άσχημη σελίδα.

    Κάντε το εξής πείραμα. Δείξτε τη στους μισούς γνωστούς, συγγενείς ή φίλους που έχετε. Πείτε ότι κάποια εταιρία θα σας φτιάξει μια σελίδα ακριβώς σαν κι αυτή για τη δική σας επιχείρηση, και σας ζήτησε – αποφασίστε εσείς το ποσό που θα πείτε. Θα διαπιστώσετε πως η μέση αντίδραση των γνωστών σας θα περιγράφεται πάνω κάτω με τη φράση “δεν πάνε καλά μου φαίνεται”. “Ζητάνε τόσα γι΄ αυτό το πράγμα;” Δεν θα χαρακτήριζα άδικη την αντίδρασή τους.

    Μετά κάντε το εξής. Μπείτε στη πλατφόρμα. Πάρτε το ίδιο μοτίβο, το ίδιο template. Κατασκευάστε μόνος/η σας την ίδια ιστοσελίδα. Και δείξτε τη στους άλλους μισούς γνωστούς, συγγενείς και φίλους. Ο μέσος όρος των αντιδράσεων σε αυτή τη περίπτωση θα περιλαμβάνει κάτι σαν “Ναι; μπράβο, πολύ καλή!” “Αλήθεια; πότε έμαθες να φτιάχνεις, μπράβο!” “Και την έφτιαξες μόνος σου, δωρεάν; πολύ όμορφη, μπράβο, να που δεν χρειάστηκε να δώσεις λεφτά!”

    Το δικό μας παιδί είναι το ωραιότερο, σε αυτό βλέπουμε μόνο την ομορφιά. Και καλά κάνουμε, του αξίζει. Στην επιχείρησή μας όμως είναι αναγκαίο να εξαλείψουμε τον υποκειμενικό παράγοντα. Μας ενδιαφέρει να κάνουμε μόνο το καλύτερο γι΄ αυτήν.

    Ναι, δεν είναι η καλύτερη δυνατή, είναι όμως αξιοπρεπής. Και τι έγινε;

    Τα τελευταία 5-7 χρόνια η σχέση του καταναλωτικού κοινού με το ίντερνετ έχει αλλάξει. Οι χρήστες είναι πια ψαγμένοι, υποψιασμένοι, δέχονται οπτικές προκλήσεις καθημερινά, με δεκάδες ομοειδής επιχειρήσεις να προσπαθούν να τραβήξουν τη προσοχή τους. Για τις αγορές τους αναζητούν το καλύτερο, και αυτό επειδή το έχουν με ένα κλικ στη διάθεσή τους. Διαισθητικά, μπορούν να ξεχωρίσουν το επαγγελματικό με το ερασιτεχνικό.

    Η ιστοσελίδα σας θα είναι η εικόνα της επιχείρησής σας στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Θέλετε κατά τη πρώτη επαφή του χρήστη με την επιχείρησή σας να λάβει μια εικόνα που εμπνέει επαγγελματισμό. Να δει κάτι όμορφο, προσεγμένο, να τραβήξει τη προσοχή του, να τον κάνει ασυναίσθητα να νιώσει ότι εδώ υπάρχει κάτι που αξίζει. Τον περιμένουν κι άλλες σελίδες να δει και να συγκρίνει, στα ελάχιστα δευτερόλεπτα που θα ρολάρει την Αρχική σας σελίδα πρέπει να έχετε κερδίσει την εύνοιά του. Και στα αμέσως επόμενα δευτερόλεπτα πρέπει να τον κρατήσετε εκεί.

    Η θέση, το είδος και ο αριθμός των δομικών στοιχείων μιας ιστοσελίδας που θα αιχμαλωτίσουν τον επισκέπτη της αποτελούν ρουτίνα για έναν επαγγελματία designer, είναι όμως κάτι εντελώς άγνωστο για κάποιον που θα πειραματιστεί για πρώτη φορά. Προτιμάτε να δώσετε εσείς μια επαγγελματική εικόνα και να έχει ο ανταγωνιστής σας μια ιστοσελίδα δωρεάν, και όχι το αντίθετο.

    Η δημιουργία μιας επαγγελματικής σελίδας δεν είναι δωρεάν, γίνεται όμως πια με προσιτό σε κάθε επιχείρηση κόστος. Και το σημαντικότερο απ΄ όλα; η επιχείρησή σας το χρειάζεται.

    Και το αξίζει.

    Θέλετε περισσότερες πληροφορίες
    για τη δημιουργία επαγγελματικής ιστοσελίδας;

    Επικοινωνήστε μαζί μας

    και ελάτε να σχεδιάσουμε μαζί τη διαδικτυακή εικόνα της επιχείρησής σας!

      Θέλω να μάθω περισσότερα για τη κατασκευή του επαγγελματικού μου website




      Αφήστε ένα Σχόλιο

      Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *