Συχνες Ερωτησεις

Συχνές Ερωτήσεις


Μια επιχείρηση πρέπει να διαθέτει μια επαγγελματική ιστοσελίδα για πολλούς λόγους, έτσι η απάντηση στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ένα απόλυτο ναι. Οι σημαντικότεροι λόγοι γι΄ αυτό είναι ότι
  • η ιστοσελίδα είναι η εικόνα, η βιτρίνα της επιχείρησης στο διαδίκτυο.
  • αναβαθμίζει το κύρος της επιχείρησης και της προσδίδει μεγαλύτερο επαγγελματισμό.
  • οι πιθανοί πελάτες μιας οποιασδήποτε επιχείρησης δαπανούν καθημερινά αρκετές ώρες στο διαδίκτυο, και το σημαντικότερο, αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσα από αυτό.
  • μέσω της ιστοσελίδας δίνεται η δυνατότητα στην επιχείρηση να προσεγγίσει και να προσελκύσει με πολλούς τρόπους πιθανούς νέους πελάτες.
  • αν ένας χρήστης αναζητήσει μια συγκεκριμένη επιχείρηση στο διαδίκτυο και δεν τη βρει, τότε θα αμφισβητήσει την εγκυρότητά της αλλά και την ίδια της την ύπαρξη.
Δείτε περισσότερα εδώ.
Το τι είδους ιστοσελίδα θα χρειαστεί ένας επαγγελματίας θα το καθορίσουν εξ΄ ολοκλήρου οι ανάγκες του, και αφού πρώτα αξιολογήσει πλήρως τους λόγους που χρειάζεται μια ιστοσελίδα. Αν για παράδειγμα εκτιμήσει ότι το site του θα επιτελέσει κάποια συγκεκριμένη χρηστικότητα και πως δεν θα τη χρειαστεί για να προσελκύσει νέους πελάτες ή για να δώσει κάποιο κύρος στην επιχείρησή του, μια απλή ιστοσελίδα που μπορεί να κατασκευαστεί από τον οποιοδήποτε ή μια δωρεάν ιστοσελίδα θα τον καλύψει πλήρως.Αν, απεναντίας, στα άμεσα σχέδιά του είναι
  • η προσέλκυση νέων πελατών
  • η ισχυροποίηση του brand και του κύρους της επιχείρησης
  • η δημιουργία μιας στιβαρής κι επαγγελματικής εικόνας για την επιχείρησή του, και γενικότερα
  • να αυξήσει τα έσοδά του στοχεύοντας στο πολύ μεγαλύτερο κοινό που μπορεί να την αναζητήσει,
ας γνωρίζει ότι η κατασκευή ιστοσελίδας έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα τεχνογνωσίας στους τομείς που αφορούν την αισθητική της, τις λειτουργίες της, τη ταχύτητά της, το πόσο εύκολα θα μπορούν να τη βρίσκουν οι χρήστες που την αναζητούν κ.ά. Ότι ο ανταγωνισμός στο χώρο του είναι ήδη μεγάλος, και πως όσο καλύτερος είναι ο επαγγελματίας που την έχει δημιουργήσει τόσο υψηλότερα θα βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό - και σε τελική ανάλυση, τόσο υψηλότερα θα είναι τα κέρδη του.Συνοπτικά ως απάντηση στο ερώτημα θα μπορούσαμε να δώσουμε το εξής: γιατί αφήνοντας τη δημιουργία της σελίδας σας σε έναν επαγγελματία, θα έχετε καλύτερη ιστοσελίδα από τον ανταγωνιστή σας που έφτιαξε μια φθηνή ή δωρεάν σελίδα. Θα προσεγγίζετε ευκολότερα τους χρήστες του ίντερνετ, θα τους τραβάτε περισσότερο τη προσοχή. Κι εν τέλει, θα έχετε περισσότερους πελάτες.
Ναι, με ερωτηματικό και υπό περιορισμούς.Μια ιστοσελίδα φτιαγμένη με συγκεκριμένο CMS (WordPress, joomla, Drupal κτλ) μπορεί να αλλάξει θέμα - και άρα να ανανεωθεί δραστικά το designe της - μόνο με κάποιο θέμα από το ίδιο CMS. Για μια σχετικά πρόσφατη ιστοσελίδα και όχι παλαιότερη από 2-3 χρόνια, αυτό πιθανότατα μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα και οικονομικά. Στη περίπτωση παλαιότερων κατασκευών πιθανόν να χρειαστεί να γίνει από αρκετή μέχρι δραστική επέμβαση σε όσον αφορά την εμφάνιση της σελίδας στις κινητές συσκευές, οπότε ο κατασκευαστής που θα αναλάβει την ανανέωσή της θα κρίνει αν είναι οικονομικότερο να προχωρήσει στην αναβάθμιση της σελίδας ή την εκ νέου δημιουργία της.Ας σημειωθεί το εξής. Σελίδες που έχουν περισσότερα από 8-10 χρόνια ζωής είναι πιθανόν να είναι κατασκευασμένες με χρήση κώδικα, άρα να είναι μη δυναμικές και να υπολείπονται από τις σύγχρονες σελίδες όχι μόνο στην αισθητική τους, αλλά και στο τρόπο που τις βαθμολογεί η google για τη κατάταξή τους στις μηχανές αναζήτησης. Αν πρόκειται για κατασκευές τέτοιας παλαιότητας, η δημιουργία νέας σελίδας στο ίδιο domain name είναι ουσιαστικά μονόδρομος.
Υπάρχουν δύο απαντήσεις που αφορούν το κόστος μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας. Η πρώτη απάντηση βρίθει πρωτοτυπίας αλλά και ειλικρίνειας, και είναι η εξής: εξαρτάται.Κατ΄ αρχάς, το "απλή" είναι δύσκολο να αξιολογηθεί και κινδυνεύει να χαρακτηρίσει μια ιστοσελίδα η οποία να μην καλύπτει τις ανάγκες της επιχείρησης του ιδιοκτήτη, άρα η δαπάνη της να είναι χαμένα χρήματα, όσα λίγα ή πολλά κι αν είναι αυτά. Από εκεί και πέρα, το κόστος της σελίδας θα το διαμορφώσουν οι απαιτήσεις που θα δημιουργηθούν, για παράδειγμα
  • αν οι εικόνες που θα περιέχει θα δοθούν εξ΄ ολοκλήρου από τον ιδιοκτήτη επεξεργασμένες με τον τρόπο που απαιτείται,
  • αν τα κείμενα θα δοθούν από τον ιδιοκτήτη ή θα δημιουργηθούν από τη κατασκευάστρια εταιρία,
  • αν θα αγοραστεί κάποιο θέμα ή αν το designe της θα ακολουθήσει ακριβώς κάποια από τα δωρεάν θέματα που διατίθονται από το ίδιο το WordPress,
  • αν η ιστοσελίδα θα περιλαμβάνει μικρό ή μεγάλο αριθμό υποσελίδων, και αν αυτές θα απαιτήσουν το δικό τους designe ή όχι,
  • αν στο site θα δημιουργηθεί SEO ή αν δεν εμφανίζεται ποτέ στις μηχανές αναζήτησης,
καθώς και από αρκετούς ακόμη παράγοντες.Το δεύτερο που μπορεί να ειπωθεί είναι πως, κατά τη γνώμη μας το σωστό ερώτημα δεν είναι πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα, αλλά, ανάλογα με τις λειτουργίες που περιέχει, πόσα χρήματα μπορεί να αποφέρει στον ιδιοκτήτη της.Περισσότερα για το κόστος, δείτε εδώ.
Όχι.Το SEO είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και πρέπει να εξελίσσεται διαρκώς. Μια ιστοσελίδα που προσέχει το SEO της, θα βαθμολογείται διαρκώς από τους αλγόριθμους της google και σταδιακά θα εμφανίζεται όλο και πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Σε γενικές γραμμές το SEO θα χρειαστεί αρκετούς μήνες (στη καλύτερη περίπτωση) για να αρχίσει να αποδίδει, αλλά μακροπρόθεσμα τα αποτελέσματά του θα είναι ορατά.Μη ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός για μια θέση στις 13-16 πρώτες θέσεις της google, όταν μια αναζήτηση αφορά πλέον δεκάδες χιλιάδες ιστοσελίδες, είναι τεράστιος.  Παρ΄ όλα αυτά, σωστά δομημένη ιστοσελίδα που δεν παραμελεί το SEO της μπορεί σε βάθος μηνών ή ενός έτους να εμφανίζεται στη πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, για κάποιες συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά.Γενικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το SEO αργεί, αλλά αξίζει.Μάθετε εδώ περισσότερα για το SEO ιστοσελίδας.
Σε γενικές γραμμές η απάντηση για το αν θα εμφανιζόμαστε αμέσως κατά τη πληρωμένη διαφήμιση είναι θετική, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι απόλυτο.Η θέση μιας διαφήμισης στη κατάταξη της google εξαρτάται από συγκεκριμένους παράγοντες, με έναν από τους κυριότερους να είναι ο ανταγωνισμός. Και λέγοντας αυτό εννοούμε:
  • ποιος είναι ο αριθμός των εταιριών που διαφημίζουν παρόμοιο ίδιο προϊόντων ή εταιριών με εμάς,
  • τι ποσό δαπανάται από τη κάθε μια διαφημιζόμενη εταιρία, και
  • πόσο καλό δείκτη ποιότητας έχει η διαφήμιση της κάθε εταιρίας, ο οποίος εξαρτάται από το πόσο συναφή με τη διαφήμιση κρίνει η google τη σελίδα προορισμού του επισκέπτη, όταν θα κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση, από τη ταχύτητα της ιστοσελίδας, από τη responsive προσαρμογή της κτλ. Ή, με απλά λόγια, με το πόσο σωστά είναι στημένη μια ιστοσελίδα για να διαφημιστεί.
Λόγω των παραπάνω, ας ξέρουμε ότι
  • Μια όχι σωστά στημένη διαφήμιση είναι δυνατόν να μην εμφανιστεί ποτέ στη πρώτη θέση αναζήτησης, ακόμη κι αν δεν υπάρχει καμία συναφής με αυτή διαφήμιση από άλλη εταιρία! Σε περίπτωση κακού δείκτη ποιότητας μιας διαφήμισης, η google θα τη κατατάξει στη καλύτερη περίπτωση στη τελευταία θέση της 1ης σελίδας, αφήνοντας τις πρώτες θέσεις μόνο στα οργανικά αποτελέσματα.
  • μια συνολικά σωστά στημένη διαφήμιση (καλά δομημένη ιστοσελίδα, σωστά δομημένη διαφημιστική καμπάνια) είναι δυνατόν να εμφανιστεί στη 1η θέση της μηχανής αναζήτησης, ακόμη κι αν το ποσό που δαπανάται είναι μικρότερο από αυτό που δαπανά ο ανταγωνισμός! Η google κατατάσσει τις διαφημίσεις όχι ανάλογα με το δαπανόμενο ποσό, αλλά με τον συνολικό δείκτη ποιότητας της διαφήμισης.
Η ερώτηση που μας έχει συγκεκριμένα τεθεί από έναν διαφημιζόμενο ήταν η εξής:"Ένας διαφημιστής μου είχε φτιάξει διαφήμιση, και είχα μάθει να ρυθμίζω μόνος μου πότε να τη σταματάω, τι ποσό να δαπανώ κτλ. Ενώ μέχρι πριν ένα χρόνο εμφανιζόταν στη 1η θέση, τώρα δεν εμφανίζεται καν στη 1η σελίδα, ακόμη κι αν αυξάνω το ποσό. Τι φταίει;"Υπάρχουν κάποιοι προφανείς λόγοι που γίνεται αυτό.Όταν πρωτοεμφανίστηκε η διαφήμιση είτε δεν υπήρχε ανταγωνισμός, είτε ο διαφημιστής που την έστησε ήταν πολύ καλός και φρόντισε να εμφανίζεται πάνω από τον ανταγωνισμό.Ενώ η διαφήμιση του συγκεκριμένου επιχειρηματία έμεινε για περισσότερο από ένα χρόνο χωρίς βελτιστοποίηση, οι διαφημίσεις των ανταγωνιστών του βελτιστοποιούνταν συνεχώς, πιθανότατα από επαγγελματίες του digital marketing. Αυτό είχε ως - προφανή - αποτέλεσμα να ανεβαίνει διαρκώς θέσεις ο ανταγωνισμός και να πέφτει η δική του διαφήμιση.Μη ξεχνάμε πως η βελτιστοποίηση μιας διαφήμισης
  • πρέπει να είναι διαρκής, και πως
  • έχει τρεις κυρίως στόχους, (α) να μειώνει το κόστος ανά κλικ (β) να προσεγγίζει όσο το δυνατόν πιο πιθανούς υποψήφιους πελάτες και όχι κάποιους που βρέθηκαν κατά τύχη πάνω στη διαφήμισή μας, και (γ) να φροντίζει η διαφήμισή μας να βρίσκεται διαρκώς πάνω από αυτές των ανταγωνιστών.
Σε σχέση με το "άνοιγμα" ενός φυσικού καταστήματος, η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) είναι κατά πολύ οικονομικότερη.Αυτό που πρέπει να προσέξει ο επιχειρηματίας κατά το σχεδιασμό του, είναι ο προϋπολογισμός του συνόλου των εξόδων που απαιτούνται μέχρι το κατάστημα να αρχίσει να φέρνει κέρδος. Πρώτα απ΄ όλα τα έξοδα δημιουργίας του ίδιου του ηλεκτρονικού καταστήματος.Έπειτα, τα έξοδα σύνδεσής του με τράπεζα, και να τονίσουμε εδώ ότι η σύνδεση αυτή δεν περιλαμβάνεται ποτέ στη δημιουργία συστήματος πληρωμών του e-shop αλλά ζητείται ξεχωριστά από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος και κοστολογείται διαφορετικά. Μετά από αυτά,πρέπει να σχεδιαστεί ο τρόπος που θα τοποθετητούν τα προϊόντα στο κατάστημα. Θα τα βάλει η κατασκευάστρια εταιρία του e-shop; θα τα βάλει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, εφ΄ όσον θα έχει εκπαιδευτεί στη διαχείριση του καταστήματος; , μήπως θα προσληφθεί κάποιος τρίτος που θα το αναλάβει;Και τέλος, είναι απαραίτητο να προϋπολογιστούν τα έξοδα για τη προώθηση (διαφήμιση) του e-shop στο ίντερνετ.Έχοντας αυτά κατά νου κάποιος που σχεδιάζει τη δημιουργία ενός e-shop, μπορεί εύκολα να δει ότι δεν γίνεται δωρεάν. Παρ΄ όλα αυτά, το κόστος του σε σχέση με φυσικό κατάστημα είναι μικρό, ενώ, το σημαντικότερο, τα περιθώρια κέρδους του είναι τεράστια.Περισσότερα για το ηλεκτρονικό κατάστημα δείτε εδώ.
Η ερώτηση είναι γενική και γενικά εξαρτάται από το είδος του καταστήματος, τον τόπο που θα έχει φυσική έδρα, το κοινό που απευθύνεται, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρει κ.ά. Παρ΄ όλα αυτά μπορούν να επισημανθούν οι τάσεις της αγοράς ώστε ο επαγγελματίας να έχει στη διάθεσή του περισσότερα στοιχεία να αποφασίσει.Το ότι οι αγορές μέσω ίντερνετ αυξάνονται συνεχώς είναι γνωστό. Αυτό που ίσως δεν παρατηρείται με τη πρώτη ανάγνωση είναι δύο στοιχεία που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο αυξάνονται οι αγορές.Το πρώτο είναι ότι αυξάνεται το εύρος των ηλικιών που αγοράζουν μέσω ίντερνετ. Το "άντρας, απόφοιτος ΑΕΙ-ΤΕΙ, 25-34" της προηγούμενης πενταετίας έχει αλλάξει, με το ηλικιακό φάσμα που χρησιμοποιούν το ίντερνετ για τις αγορές τους έχει διευρυνθεί, τόσο προς τις μικρότερες όσο και τις μεγαλύτερες ηλικίες.Το δεύτερο χαρακτηριστικό της αύξησης στις αγορές προκύπτει από τα είδη προϊόντων που αγοράζονται μέσω ίντερνετ. Έως το 2012 κυριαρχούσαν ηλεκτρονικές συσκευές ενώ έως το 2015 τα ρούχα-παπούτσια είχαν (κι εξακολουθούν να έχουν) κερδίσει ήδη ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Τα τελευταία χρόνια οι online κρατήσεις βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, ενώ, το σημαντικότερο,ένα σημαντικό κομμάτι στις online πωλήσεις έχουν αρχίσει να καταλαμβάνουν προϊόντα που έως τώρα αγοράζονταν παραδοσιακά μόνο από καταστήματα, όπως πχ τρόφιμα ή ποτά.Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε να πούμε πως για κάποια ήδη καταστημάτων, το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μονόδρομος, ενώ το φυσικό μόνο ως συμπλήρωμα μπορεί να υπάρχει και αφού έχει δοθεί το βάρος στο ηλεκτρονικό. Ενώ για κάποια άλλα είδη,οι τάσεις δείχνουν πως, όποιοι ξεκινήσουν τα τα εμπορεύονται ηλεκτρονικά, θα βρίσκονται στη πρωτοπορία του κλάδου τους, με τους υπόλοιπους να προσπαθούν να τους ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.
Τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν από την πώληση των προϊόντων μιας επιχείρησης online και η συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων όχι μόνο είναι αρκετά, αλλά με τη πάροδο του χρόνου και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι ενός φυσικού δείχνει να αποτελεί όλο και μεγαλύτερο ατού για τον επιχειρηματία.Ας δούμε πρώτα τα πλεονεκτήματα από τη πλευρά της επιχείρησης:
  • Είναι ανοικτά 24 ώρες την ημέρα, 365 ώρες το χρόνο, και μπορούν να πουλάνε κάθε ώρα, είτε είστε παρών είτε όχι.
  • Δεν έχει τοπικό περιορισμό. Δεν έχει σημασία που είναι η έδρα σας, αλλά μέχρι που μπορούν να σταλούν τα προϊόντα σας. Μπορείτε να πουλάτε σε ολόκληρη τη πόλη, ή σε ολόκληρη τη χώρα, ή σε ολόκληρο το κόσμο.
  • Έχει κατά πολύ μικρότερο κόστος δημιουργίας από αυτή ενός φυσικού καταστήματος.
  • Έχει σημαντικά μικρότερα λειτουργικά έξοδα από αυτά ενός φυσικού καταστήματος.
  • Είναι πολύ εύκολη η τροποποίηση του αποθέματος, η αλλαγή των τιμών, η τροποποίηση του ίδιου του εμπορεύματος. Γίνεται απλά με το ανέβασμα μιας φωτογραφίας, με το πάτημα ενός κουμπιού!
  • Έχοντας στη διάθεσή του τα κατάλληλα εργαλεία marketing, μπορεί να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με τους πελάτες του ή τους επισκέπτες του καταστήματός του. Να του υπενθυμίζει διαρκώς τη παρουσία του, να του δείχνει ξανά και ξανά το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρθηκε, να του στέλνει ενημερωτικά μηνύματα με προσφορές.
Από τη πλευρά του πελάτη τώρα,τα πλεονεκτήματα είναι τα εξής:
  • Κάνει τις αγορές από το σπίτι του. Όποτε θέλει, όποια ώρα θέλει, πληρώνοντας όπως θέλει και λαμβάνοντας το προϊόν στη πόρτα του σπιτιού του.
  • Έχει στη διάθεσή του την άνεση του προσωπικού του χώρου για να κάνει την έρευνά του: θα κοιτάξει σε όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα, όσες λεπτομέρειες για το προϊόν θέλει, και θα αγοράσει όταν είναι έτοιμος και σίγουρος.
  • Δέχεται ενημέρωση στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο για τα προϊόντα που θέλει, ενώ απορρίπτει τις ενημερώσεις που δεν χρειάζεται. Αν δεν βιάζεται να αποκτήσει το προϊόν, περιμένει να ενημερωθεί για κάποια προσφορά του προϊόντος αυτού, οπότε θα προβεί και στην αγορά του
  • Αν νιώθει ότι δεν είναι σίγουρος από τις πληροφορίες που έχει δει στο διαδίκτυο, μπορεί πάντα να ενημερωθεί άμεσα τηλεφωνικά από το ίδιο το κατάστημα!

Πριν δούμε πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο ίντερνετ, να πούμε το εξής.

Μια ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία στο ίντερνετ, όπως έχουμε δει στη σελίδα   Διαφήμιση στο ίντερνετ  ή στο αντίστοιχο άρθρο για τη διαφήμιση στο ίντερνετ, περιλαμβάνει ένα σύνολο τρόπων προώθησης της εταιρίας στο ίντερνετ, με κάποιους από αυτούς να είναι

  • Η διαφήμιση στα google ads, που περιλαμβάνει κυρίως τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις προβολής αλλά και τις διαφημίσεις video σε youtube.
  • Διαφήμιση στα social media, με κυριότερους εκπρόσωπούς τους, αυτή την εποχή, το facebook και το instagramm.
  • Το e-mail marketing.
  • Τη δημιουργία ή αναπαραγωγή άρθρων στο μπλοκ της επιχείρησης και τον διαμερισμό τους μέσω των social στο κοινό που ακολουθεί την επιχείρηση.
  • Τη δημιουργία προσφορών και τη γνωστοποίησή τους είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε μέσω social είτε μέσω της ίδιας της ιστοσελίδας.

Κάποιες από αυτές τις διαφημίσεις γίνονται δωρεάν, ενώ κάποιες έχουν ένα αντίστοιχο κόστος. Επίσης, και χωρίς αυτό να είναι κανόνας, είναι δυνατόν κάποιες επιχειρήσεις να έχουν μεγάλη απόδοση στη διαφήμισή τους και να αυξάνουν συνεχώς το πελατολόγιό τους, χρησιμοποιόντας μόνο κάποιες από τις παραπάνω μορφές διαφήμισης.

Απαντώντας στο ερώτημα, να πούμε ότι η ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία που την έχει αναλάβει εξειδικευμένος επαγγελματίας μπορεί να γίνει με σχετικά μικρό κόστος. Η google επιτρέπει να διαφημιστεί μια επιχείρηση επιλέγοντας η ίδια τι ποσό θέλει να διαθέσει, πότε θα διαφημιστεί και σε ποιους, και να χρεώνεται μόνο όταν ο χρήστης του ίντερνετ δείξει ενδιαφέρον για την διαφήμιση. Το facebook για τη προώθηση μιας δημοσίευσης έχει ως κατώτερο όριο το 1 ευρώ ανά ημέρα, επιτρέποντας με αυτό το ποσό να δουν τη διαφήμιση αρκετές εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες, και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μόνο χρήστες που έχουν σχέση με την επιχείρηση.

Το πιο σημαντικό όμως σε μια διαφημιστική εκστρατεία δεν είναι το συνολικό της κόστος, αλλά η συνολική της απόδοση, δηλαδή το τι χρήματα έχει αποφέρει στην επιχείρηση σε σχέση με το κόστος της. Και αυτό είναι το σημαντικότερο που προσπαθεί να επιτύχει ένας επαγγελματίας που σχεδιάζει μια συνολική διαφημιστική καμπάνια.

Δείτε σε αυτό το σύνδεσμο περισσότερα για ένα ενδεικτικό κόστος της διαφήμισης στο ίντερνετ. 

Το θέμα είναι υπεύθυνο για την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας. Ορίζει τη δομή των σελίδων της, τη μορφοποίησή της, τη διάταξη των κειμένων και των εικόνων ή και ο τρόπος που εμφανίζονται οι λειτουργίες του. Τα θέματα που χαρακτηρίζονται ως premium:
  • μπορεί να είναι δωρεάν ή με πληρωμή
  • περιέχουν προχωρημένες λειτουργίες και ρυθμίσεις για την εμφάνισή του
  • υποστηρίζονται από ομάδα προγραμματιστών, η οποία φροντίζει διαρκώς για την αναβάθμισή του, για την συμβατότητά του με κάθε νέα έκδοση του wordpress
  • ανανεώνονται διαρκώς με τη πάροδο του χρόνου, διασφαλίζοντας συνεχώς ότι δεν υπάρχουν κενά ασφαλείας.
Μια ιστοσελίδα μπορεί να χτιστεί με βάση ένα θέμα. Ή, να σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, οπότε και το κόστος της ανεβαίνει κατακόρυφα. Σχεδόν το σύνολο των σύγχρονων ιστοσελίδων δημιουργούνται με βάση κάποιο θέμα.  Ανάλογα με την εταιρία που έχει αναλάβει τη κατασκευή της, μπορεί να ακολουθήσει πιστά το ίδιο το θέμα, ή να το προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη της σελίδας.Μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στα δωρεάν premium θέματα και στα επί πληρωμή είναι η εξής. Σχεδόν όλα τα premium θέματα που διατίθενται δωρεάν δίνουν περιορισμένες λειτουργίες. Για την επέκτασή τους ζητείται η αγορά του συγκεκριμένου θέματος.Το κόστος των premium αγορασμένων θεμάτων είναι σχετικά μικρό σε σχέση με το συνολικό κόστος μιας ιστοσελίδας. Έτσι, μια επαγγελματική ιστοσελίδα που δεν θα έχει περιορισμό στις λειτουργίες και στην εμφάνισή της, θα στηθεί σε ένα premium επί πληρωμή θέμα. 
Η καθολική ετικέτα της google είναι υπεύθυνη κυρίως για να αναγνωρίζεται η ιστοσελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης της google. Στην ουσία αυτό που κάνει, είναι να "δηλώνει" στις μηχανές της google ότι υπάρχει μια νέα σελίδα, και άρα να μπορεί να την εμφανίζει, ανάλογα με το περιεχόμενό της, όταν οι χρήστες την αναζητούν.Εκτός αυτού, η ετικέτα είναι χρήσιμη και για άλλες λειτουργίες. Για παράδειγμα, είναι αυτή που κάνει τη σύνδεση του site μας με τα google analytics. Με αυτό το τρόπο μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την επισκεψιμότητα της σελίδας μας.
Ο δείκτης ποιότητας (quality score) είναι η βαθμολογία που δίνει η google σε μια διαφήμιση. Σύμφωνα με τον ορισμό της google, "ο Δείκτης ποιότητας είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των διαφημίσεων, των λέξεων-κλειδιών και των σελίδων προορισμού. Οι διαφημίσεις υψηλότερης ποιότητας μπορούν να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές και καλύτερες θέσεις διαφήμισης".Η θέση που θα λάβει μια διαφήμιση στη κατάταξη γενικά καθορίζεται από δύο παράγοντες. Ο ένας είναι το μέγιστο ποσό που ο διαφημιζόμενος είναι διατεθειμένος να πληρώσει ανά κλικ. Ο δεύτερος είναι ο δείκτης ποιότητας.Σε γενικές γραμμές, δείκτης ποιότητας εξαρτάται από την:
  • Αναμενόμενη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Αφορά "τη πιθανότητα να γίνουν κλικ στη διαφήμισή σας".
  • Συνάφεια διαφήμισης. Έχει να κάνει με το πόσο συναφής είναι η διαφήμισή σας με την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης, ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που ενεργοποιούν τη διαφήμιση.
  • Εμπειρία σελίδας προορισμού. Εδώ υπολογίζεται το πόσο σχετική είναι η σελίδα προορισμού με την αναζήτηση του χρήστη, η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας και γενικότερα η ευκολία πλοήγησης.
Αυτό που προσφέρει ένα καλό quality score  είναι
  • Χαμηλότερο κόστος ανά κλικ
  • Καλύτερες θέσεις διαφήμισης
  • Καταλληλότητα για επεκτάσεις διαφήμισης και άλλες μορφές διαφήμισης.
Τα παραπάνω δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το να έχουμε μια ιστοσελίδα που να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της διαφήμισης.