Το “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress” αποτελεί το 1ο μέρος μιας σειρά άρθρων που θα αφορούν τη κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress. Ξεκινώντας με το θέμα του τίτλου, θα δούμε στη συνέχεια τα βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός WordPress website. Μετά από αυτό και ειδικά για τον ιδιοκτήτη που σχεδιάζει να προχωρήσει στη κατασκευή ιστοσελίδας μόνος του, θα παρουσιάσουμε μια υπηρεσία που ίσως τον ενδιαφέρει.
Αναλυτικότερα.
Στο παρόν άρθρο θα δούμε αρχικά γιατί προτείνεται η κατασκευή ιστοσελίδας βασισμένη σε κάποιο CMS και όχι μέσω μιας δωρεάν πλατφόρμας. Και θα θυμηθούμε βασικά πράγματα που έχουμε επισημάνει στο παρελθόν.
Θα συνεχίσουμε με το κύριο θέμα του άρθρου, το “γιατί με WordPress”. Θα επισημάνουμε ακόμη μια φορά τη διαφορά του wordpress.org με του wordpress.com, θα τονίσουμε ότι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το wordpress.org και θα θυμίσουμε γιατί.
Και τέλος σε επόμενο άρθρο, θα δούμε τα 10 βήματα για τη κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress. Προσοχή όμως. Στο άρθρο δεν θα δείτε αναλυτικό, βήμα προς βήμα οδηγό για τη κατασκευή WP ιστοσελίδας. Τέτοιους οδηγούς μπορείτε να συναντήσετε (ενδεικτικά) σε αυτή ή αυτή τη διεύθυνση. Εμείς θα αναφέρουμε ποια είναι τα βήματα, ώστε ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας να ξέρει τι έχει να συναντήσει. Είτε αν σχεδιάζει τη κατασκευή μόνος του, είτε για τις συνομιλίες που θα κάνει με κάποιο εξειδικευμένο κατασκευαστή.
Γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με κάποιο CMS και όχι μέσω μιας δωρεάν πλατφόρμας;
Θα μιλήσουμε αναλυτικότερα παρακάτω για το τι είναι CMS. Για την ώρα θα πούμε το πανέμορφο “είναι αυτό που πρέπει να νοικιάσεις έναν σέρβερ, να κατεβάσεις το CMS και να το εγκαταστήσεις πριν αρχίσεις να φτιάχνεις την ιστοσελίδα”.
Σε μια δωρεάν πλατφόρμα κατασκευής ιστοσελίδας τα πάντα γίνονται αυτόματα, οι απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις είναι μηδαμινές. Γιατί λοιπόν προτείνεται δημιουργία σελίδας με CMS;
Στη σειρά άρθρων “κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν” είχαμε παρουσιάσει και αναλύσει τρία πράγματα.
- Πότε και γιατί προτείνεται η δωρεάν κατασκευή ιστοσελίδας χωρίς να είναι απαραίτητη η ανάθεσή της σε εξειδικευμένο επαγγελματία
- Ποιες είναι οι σημαντικότερες πλατφόρμες που προσφέρουν δυνατότητα δωρεάν κατασκευής site. Πως λειτουργεί η καθεμία από αυτές, τι προσφέρουν και… πόσο στοιχίζουν.
- Και στο τελευταίο μέρος του άρθρου με τίτλο “κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν – τι πρέπει να ξέρουμε” είδαμε αναλυτικά γιατί είναι λάθος για έναν επαγγελματία να καταφεύγει στη δωρεάν λύση.
Επιγραμματικά, ας δούμε κι εδώ τους λόγους αυτούς.
Αν η κατασκευή ιστοσελίδας γίνει σε μια δωρεάν πλατφόρμα:
- Οι δωρεάν ιστοσελίδα δεν είναι ποτέ δωρεάν. Η απλή σύνδεσή του με ένα domain name έχει μηνιαίο κόστος. Στις περισσότερες περιπτώσεις η εξασφάλιση των βασικών λειτουργιών μιας ιστοσελίδας κάνει το ετήσιο κόστος φιλοξενίας της ασύμφορο.
- Το αρχικό, βασικό της κόστος εκτοξεύεται. Περνώντας τμηματικά από το “δωρεάν” στο “ας πληρώσω λίγα”, μπαίνουμε στη παγίδα που κάνει τις εταιρίες που δίνουν αυτή τη παροχή, κερδοφόρες. Η επιχείρηση που φτιάχνει την ιστοσελίδα αρχικά χρειάζεται κάτι απλό για να ξεκινήσει. Μπαίνοντας στο κόσμο του ίντερνετ, θα δει γρήγορα ότι δεν καλύπτεται με το απλό και πως χρειάζεται επιπλέον λειτουργίες – από την απλή εισαγωγή ενός video ή τη προσθήκη μιας 2ης γλώσσας, μέχρι τη δημιουργία newsletter, booking ή online chat. Λειτουργίες που στα CMS παρέχονται δωρεάν, στις πλατφόρμες αυτές χρεώνονται. Διαρκώς, με το χρόνο, κάνοντας τελικά την ετήσια συντήρηση της ιστοσελίδας ακριβότερη από την ανάθεση της κατασκευής της κάπου αλλού.
- Η ιστοσελίδα δεν ανήκει στον ιδιοκτήτη της. Τυπικά, νομικά αλλά και ουσιαστικά, η σελίδα που φτιάχνεται σε μια δωρεάν πλατφόρμα δεν σας ανήκει. Ανήκει στην εταιρία που τη φιλοξενεί. Στη περίπτωση που πχ η αισθητική δεν σας καλύπτει, οι λειτουργίες είναι ανεπαρκής ή το ετήσιο κόστος έχει γίνει απαγορευτικό, δεν μπορείτε να πάρετε τη σελίδα και να φιλοξενηθείτε κάπου αλλού. Αν μάλιστα έχετε δεχτεί την ευκολία να αγοράσετε το domain name της σελίδας σας από εκεί, ώστε να μη μπείτε στη διαδικασία να το συνδέσετε μόνοι σας, τότε δεν σας ανήκει ούτε το domain name σας. Το brand της εταιρία σας, η διαδικτυακή σας εικόνα και ουσιαστικά η διαδικτυακή σας ύπαρξη είναι αιχμαλωτισμένα εκεί. Για πάντα.
Από την άλλη μεριά τώρα:
Αν η κατασκευή ιστοσελίδας γίνει σε κάποιο από τα γνωστά CMS:
- Έχετε πληρώσει για τη κατασκευή της μια μόνο φορά. Αν στο μέλλον χρειαστείτε κάποια επιπλέον λειτουργία, τότε είναι εύκολο να ενσωματωθεί. Αν ενσωματωθεί από εσάς θα είναι πιθανότατα δωρεάν, αν την ενσωματώσει η κατασκευάστρια εταιρία σας θα πληρωθεί μια φορά για την υπηρεσία της αυτή. Και θα έχετε τη συγκεκριμένη λειτουργία, όπως και την ιστοσελίδα, για πάντα.
- Η ιστοσελίδα σας ανήκει. Οι περισσότερες εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής σας δίνουν κι ένα αντίγραφο της ιστοσελίδας σας. Οτιδήποτε κι αν συμβεί την έχετε στη κατοχή σας, αν δε για κάποιο λόγο θέλετε να αλλάξετε το χώρο φιλοξενίας της, η μεταφορά θα γίνει από τη νέα εταιρία hosting που θα επιλέξετε και συνήθως θα γίνει δωρεάν.
- Έχετε το πλήρη έλεγχό της. Ακόμη κι αν δεν καταφύγετε σε δωρεάν λύση αλλά σε κάποια εταιρία που προσφέρει custom κατασκευές που δεν βασίζονται σε γνωστό CMS, για οτιδήποτε νέο ζητήσετε θα είστε δεμένοι με τη κατασκευάστρια εταιρία. Όπως θα δούμε παρακάτω, τα CMS δίνουν τη δυνατότητα η σελίδα σας να είναι δυναμική, να μπορεί να μεταβληθεί το περιεχόμενό της εύκολα, γρήγορα, και το σημαντικότερο, από εσάς τους ίδιους.
Και κάπου εδώ είναι η ώρα να στραφούμε στο σημαντικότερο απ΄ όλα τα CMS. Το WordPress, και να απαντήσουμε στο βασικό ερώτημα του άρθρου.
Γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress;
Παρατήρηση.
Σε ολόκληρο το άρθρο και και σε κάθε σημείο αυτής της ιστοσελίδας, όταν λέμε για wordpress ιστοσελίδα εννοούμε αυτή που εγκαθίσταται μέσω του wordpress.org. Το WordPress που εγκαθιστούμε με αυτό το τρόπο είναι ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου, σε αντίθεση με το wordpress.com που είναι μια πλατφόρμα φιλοξενίας ιστοσελίδας.
Η λέξη ιστοσελίδα τείνει να ταυτιστεί με τη λέξη WordPress, και αυτό δεν γίνεται αναίτια. Τα πλεονεκτήματα που δίνονται από μια WP ιστοσελίδα είναι μοναδικά, τόσο για το κατασκευαστή της ιστοσελίδας όσο και για το διαχειριστή – ιδιοκτήτη της.
Δεν θα δούμε μόνο επιγραμματικά μερικά “γιατί” εδώ, ούτε μόνο θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε αυτά τα γιατί. Εξ΄ άλλου άρθρα με τίτλο “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress” έχετε πιθανόν διαβάσει αρκετά. Εδώ, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποιες εξηγήσεις σε όλα τα “γιατί” που κυκλοφορούν επάνω σε αυτό το θέμα.
Ξεκινάμε.
1. Το WordPress είναι δωρεάν
Και τι σημαίνει αυτό;
Ας φύγουμε λίγο από το απλοϊκό “το WordPress είναι ένας τρόπος να φτιάχνεις ιστοσελίδες”.
Το WordPress είναι ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS).
Τέλος πάντων τι είναι αυτό το CMS;
Μέχρι πριν λιγότερο από 2 δεκαετίες, οι μόνοι τρόποι για να ενημερώνει κάποια επιχείρηση τον ιστότοπό της ήταν οι εξής.
Ο 1ος ήταν να διαθέτει στο προσωπικό της κάποιον προγραμματιστή εξειδικευμένο στις ιστοσελίδες. Αυτός θα έπρεπε να έχει εγκατεστημένα ειδικά προγράμματα επεξεργασίας ιστοσελίδων. Θα παρέμβαινε στο κώδικα της ιστοσελίδας, θα πρόσθετε το νέο περιεχόμενο και θα έκανε τις απαραίτητες ρυθμίσεις, ώστε μερικές ώρες ή ημέρες αργότερα το περιεχόμενο να ήταν ορατό από τους επισκέπτες της σελίδας.
Και ο 2ος τρόπος ήταν να συνάψει ένα ετήσιο συμβόλαιο με την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδας, η οποία θα είχε την υποχρέωση της ανανέωσης του περιεχομένου, όποτε αυτό θα ήταν απαραίτητο.
Κάποια στιγμή εμφανίστηκε μια πολλά υποσχόμενα εναλλακτική λύση. Δημιουργήθηκαν από διάφορες εταιρίες κάποια συστήματα, στα οποία η ιστοσελίδα ενσωματωνόταν, και δίνονταν οι εξής δυνατότητες.
- Η ανανέωση του περιεχομένου μπορούσε να γίνει γρήγορα κι εύκολα. Από οποιοδήποτε υπολογιστή, ακόμη και από έναν μη ειδικό σε προγραμματισμό.
- Το αποτέλεσμα της ανανέωσης γινόταν άμεσα ορατό.
Αρχικά δημιουργήθηκαν διάφορα τέτοια συστήματα με τη κάθε δημιουργό εταιρία να τα πουλάει επιπλέον της ιστοσελίδας. Το WordPress είναι ένα τέτοιο σύστημα, και το πλεονέκτημά του είναι ότι δημιουργήθηκε από ένα σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας προγραμματιστών και διατέθηκε προς χρήση δωρεάν.
Σήμερα, καθένας που κατασκευάζει μέσω κάποιας εταιρίας την ιστοσελίδα του με WordPress έχει αυτόματα κι εντελώς δωρεάν και τη δυνατότητα να τη διαχειρίζεται μόνος του.
Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του WP, δεν είναι όμως το μόνο CMS που τη διαθέτει σήμερα. Δεν μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι σε αυτό το σημείο είναι ένα βήμα μπροστά, οπότε προχωράμε στα επόμενα πλεονεκτήματά του.
2. Τ0 60%+ των ιστοσελίδων σε CMS έχουν φτιαχτεί με WordPress
Δηλαδή επειδή πάνε εκεί οι πολλοί, σημαίνει ότι εκεί είναι το καλύτερο;
Περισσότερο από το 60% των ιστοσελίδων που υπάρχουν παγκοσμίως βασίζονται σε κάποιο CMS, και περίπου το 60% από αυτές προτιμούν το WordPress. Έτσι, ένα ποσοστό κοντά στο 35% ιστοσελίδων παγκοσμίως είναι χτισμένες με WP, με τον 2ο της κατηγορίας να παίρνει ποσοστό μικρότερο του 8%. Και πολύ λογικά, προκύπτει η ερώτηση: αυτό που προτιμούν οι πολλοί, είναι και το καλύτερο;
Στη περίπτωση του WP θα δώσω τη μονολεκτική απάντηση “ΝΑΙ”. Το γιατί θα το αφήσω να κριθεί μέσω των πλεονεκτημάτων που ακολουθούν. Για την ώρα ας δούμε το εξής – κάτι που θα χρειαστεί να αναφερθεί και παρακάτω.
Εγκαταστήστε στο browser που χρησιμοποιείτε το πρόγραμμα whatruns. Έπειτα κάντε μια αναζήτηση στη Google, για όποιο θέμα θέλετε και κάντε κλικ σε όποια από τις μεγαλύτερες και γνωστότερες ιστοσελίδες σας βγάλει. Πάνω δεξιά στη καρτέλα του browser, πατήστε το σηματάκι της εφαρμογής whatruns.
Θα σας δείξει πως, η συντριπτική πλειοψηφία των γνωστότερων σελίδων που θα συναντήσετε, είναι κατασκευασμένη με WordPress. Για την ώρα λοιπόν, κρατάμε το “αυτοί κάτι θα ξέρουν”.
Και περισσότερα θα δούμε παρακάτω.
3. Το WordPress διαθέτει μια πλατιά και οργανωμένη κοινότητα
Κι εμένα τώρα αυτό τι με νοιάζει;
Το άρθρο αυτό είναι γραμμένο στα τέλη του 2019, όπου η κατασκευή της ιστοσελίδας έχει φτάσει πια σε πολύ υψηλό επίπεδο. Καθημερινά σχεδόν προστίθενται νέες λειτουργίες, στις επιχειρήσεις δημιουργούνται διαρκώς νέες ανάγκες και στη προσπάθειά τους να ξεχωρίσουν στο διαδίκτυο, έχουν συνεχώς νέες απαιτήσεις.
Οτιδήποτε είναι δυνατόν να ζητηθεί από μια ιστοσελίδα, μπορεί να δημιουργηθεί μέσω του WordPress.
Αυτός ο εκρηκτικός καταιγισμός αναγκών έχει δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα. Ο όγκος λειτουργιών μιας WP ιστοσελίδας είναι τόσο μεγάλος, που κανείς κατασκευαστής WP ιστοσελίδων δεν γνωρίζει τα πάντα για το WordPress. Κάτι τέτοιο είναι πια αδύνατο.
Εδώ έρχεται η αξία της ύπαρξης της μεγάλης κοινότητας του WordPress. Κανείς δεν ξέρει τα πάντα, σχεδόν σίγουρα όμως κάποιος από τους χιλιάδες πανελλαδικά ή εκατομμύρια παγκοσμίως θα γνωρίζει το οτιδήποτε κι αν ζητηθεί. Αν μπορεί να γίνει κάτι με WP, κάποιος θα το έχει φτιάξει. Θα ζητηθεί από τη κοινότητα, η πληροφορία θα διοχετευτεί, η απάντηση και η λύση θα γίνει άμεσα γνωστή.
Φανταστείτε να έχετε βασίσει την ιστοσελίδα σας σε μια ομάδα μόνο προγραμματιστών. Στη καλύτερη ίσως ομάδα προγραμματιστών. Το μόνο που θα είχατε στη διάθεσή σας, θα ήταν αυτό που θα είχε ήδη φτιάξει ή θα μπορούσε να φτιάξει η ομάδα αυτή.
Σκεφτείτε τώρα την αξία της κοινότητας του WordPress. Οποιαδήποτε λειτουργία κι αν ζητήσετε, έχετε στη διάθεσή σας τη κοινότητα των εκατομμυρίων μελών του WP. Αυτό που θα ζητήσετε, αν είναι δυνατόν να γίνει, απλά θα το έχετε. Άμεσα, συγκριτικά φθηνότερα ή κι εντελώς δωρεάν.
4. Πληθώρα θεμάτων, πληθώρα plugins. Με WordPress μπορούμε να δημιουργήσουμε μοναδικό αποτέλεσμα
Δηλαδή οι άλλες σελίδες είναι ίδιες μεταξύ τους;
Τα θέματα σε μια ιστοσελίδα είναι αυτά που καθορίζουν (κυρίως) την εμφάνισή της, με τα plugins να είναι πρόσθετα προγράμματα που ορίζουν (κυρίως) τις λειτουργίες της.
Το WordPress διαθέτει δωρεάν χιλιάδες θέματα. Εκατοντάδες αξιόπιστες εταιρίες παγκοσμίως έχουν δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες WP θέματα, ώστε συνολικά θα υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες (ή κι εκατομμύρια) διαφορετικά templates (design ιστοσελίδας). Επιπλέον τα εργαλεία χτισίματος της WP ιστοσελίδας δίνουν τη δυνατότητα να παρέμβει ο κατασκευαστής της σε καθένα από τα θέματα αυτά, ώστε το τελικό αποτέλεσμα της ιστοσελίδας:
- Να είναι πλήρως προσαρμοσμένο τόσο στις ανάγκες της ιδιοκτήτριας εταιρίας, όσο και στο είδος της επιχείρησης που αυτή αντιπροσωπεύει.
- Να μη μοιάζει αισθητικά με καμία άλλη ιστοσελίδα.
Επιλέγοντας κάποιος να κατασκευάσει ιστοσελίδα με WordPress, αποκτά αυτόματα τη δυνατότητα να έχει μια ιστοσελίδα μοναδική.
Για το ερώτημα τώρα, αν δημιουργήσει τη σελίδα του με κάποιο άλλο τρόπο, αν αυτή “θα μοιάζει με όλες τις άλλες”. Δεν θα γίνουμε υπερβολικοί, θα επισημάνουμε όμως δύο πράγματα.
Πρώτον.
Σε όσον αφορά τα υπόλοιπα CMS. Αυτά κατέχουν συγκριτικά ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς. Η δημιουργία θέματος για κάποιο άλλο CMS συγκριτικά θα φέρει κατά πολύ μικρότερο κέρδος στο δημιουργό της. Τα χρήματα που θα δαπανηθούν για την έρευνα και τη δημιουργία είναι πολύ λιγότερα και το αποτέλεσμα αυτών είναι διπλό: (i) Τα θέματα που δημιουργούνται είναι κατά πολύ λιγότερα, μένουν στην αγορά περισσότερο χρόνο και αισθητικά είναι πιο παρωχημένα. Και (ii) λιγότεροι διαθέσιμοι πόροι στην ανάπτυξη συνήθως συνεπάγουν υποδεέστερο αποτέλεσμα.
Δεύτερον.
Συχνά αναφέρεται ότι οι custom ιστοσελίδες, δηλαδή αυτές που δεν βασίζονται σε κάποιο WordPress θέμα, είναι πιο “μοναδικές”. Θεωρητικά αυτό είναι σωστό: δεν παίρνεις ένα έτοιμο θέμα, όπου κάλλιστα μπορεί να το έχει πάρει και κάποιος άλλος και να βασίσεις τη σελίδα σου σε αυτό. Απεναντίας, χτίζεις την ιστοσελίδα από την αρχή, προσαρμοσμένη αποκλειστικά στις ανάγκες του ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας.
Στη πράξη όμως είναι πιο συνηθισμένο να συμβαίνει το εξής. Η ιστοσελίδα που θα σου φτιάξει μια εταιρία πράγματι δεν μοιάζει με καμία άλλη. Με καμία, εκτός από αυτές των υπόλοιπων πελατών τους. Μπορεί να φαίνεται, δεν είναι όμως καθόλου εύκολο μια εταιρία τοπικού βεληνεκούς να διαθέσει πόρους για την ανάπτυξη πολλών, διαφορετικών μεταξύ τους κι αισθητικά αξιόλογων θεμάτων.
Δείτε περισσότερα σε μια σύντομη παράθεση κατασκευής με έτοιμο θέμα vs custom κατασκευής.
Το WordPress δίνει απεριόριστες δυνατότητες επεξεργασίας ενός θέματος. Ο βαθμός αλλαγής μπορεί να είναι τόσο μεγάλος αλλά και τόσο εύκολο να γίνει ώστε δύο ιστοσελίδες βασισμένες στο ίδιο ακριβώς θέμα να φαίνονται εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους.
Και από αυτή την άποψη, η καθεμία να είναι εντελώς μοναδική. Αυτό και μόνο δίνει μια ακόμη απάντηση στο ερώτημα “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress”.
5. SEO friendly
Ε;
Αν δεν έχετε ακούσει ή δεν θυμάστε τι είναι το SEO, δείτε εδώ. Ειδικά για την αρθρογραφία, διαβάστε γιατί είναι σημαντικό το SEO και πως δημιουργούμε άρθρα με SEO. Για την ώρα, χωρίς επιστημονικούς ορισμούς και με απλά λόγια να πούμε ότι: “SEO αποτελεί το σύνολο των ρυθμίσεων που γίνονται κατά τη κατασκευή μιας ιστοσελίδας και αφορούν τη δυνατότητά της να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης”.
Μια ιστοσελίδα πρέπει να εμφανίζεται όταν την αναζητούν. Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι χτισμένη με SEO.
Οι WordPress ιστοσελίδες είναι φιλικές στο SEO. Έχουν εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα τόσο στο κατασκευαστή όσο και στο διαχειριστή – ιδιοκτήτη της να χτίζουν το SEO της ιστοσελίδας ευκολότερα και πιο αποτελεσματικά. Μια σελίδα κατασκευασμένη με WordPress έχει καλύτερες πιθανότητες να εμφανιστεί στη 1η σελίδα της Google.
Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα. Οι WP ιστοσελίδες αποτελούν “μόνο” το 35% περίπου των σελίδων παγκοσμίως. Μια σελίδα αποτελεσμάτων της Google έχει σε γενικές γραμμές χώρο για 10 οργανικά (μη πληρωμένων διαφημίσεων) αποτελέσματα. Αν οι WP ιστοσελίδες είχαν SEO παρόμοιο με των υπολοίπων ιστοσελίδων, σε κάθε τυχαία αναζήτηση θα βρίσκαμε μόνο 3-4 σελίδες WP.
Απλά, κάντε την αναζήτησή σας. Για οποιοδήποτε θέμα θέλετε, κι ελέγξτε με το εργαλείο whatsrun που αναφέραμε πριν, τα αποτελέσματα.
Θα εκπλαγείτε με το πόσο συντριπτικά είναι υπέρ των WP ιστοσελίδων. Και θα έχετε ένα ακόμη ισχυρό λόγο στο “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress”.
6. Οι WordPress ιστοσελίδες είναι πιο ασφαλείς.
Είναι ασφαλέστερες από τις υπόλοιπες;
Η WordPress δίνει μεγάλη βάση στην ασφάλεια. Οι προγραμματιστές του λογισμικού του βρίσκονται σε διαρκή πόλεμο με τους απανταχού χάκερς και με συνεχείς ενημερώσεις εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό τις ιστοσελίδες τους. Οι WP ιστοσελίδες είναι συγκριτικά ασφαλέστερες.
Πέρα από το ίδιο το λογισμικό, υπάρχουν πολλά δυνατά και αξιόπιστα εργαλεία – προγράμματα που προστατεύουν μια WP ιστοσελίδα σε όποιο βαθμό επιθυμεί ο ιδιοκτήτης της. Τόσο το WP όσο και όποια πρόσθετα προγράμματα το συνοδεύουν, υποστηρίζονται ενεργά από τους προγραμματιστές τους. Ενημερώνονται συνεχώς για οποιαδήποτε κενά ασφαλείας, προσφέρουν με μορφή τακτικών αναβαθμίσεων τις ενημερώσεις αυτές, και το μόνο χρέος του ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας είναι να τις εγκαθιστά όποτε αυτές εμφανίζονται.
Όσον αφορά το γιατί είναι ασφαλέστερες από τις υπόλοιπες; Η ποσότητα και σε αυτή τη περίπτωση θα μετρήσει. Η “αγορά” του WordPress είναι τεράστια, μια εταιρία που θα δημιουργήσει ένα δυνατό πρόγραμμα για την ασφάλεια θα έχει κέρδος. Αυτόματα, θα διαθέτει και τους πόρους για να συντηρήσει, ανανεώνει και αναβαθμίζει συνεχώς το πρόγραμμά της.
Περισσότερα όμως γι΄ αυτό το θέμα διαβάστε στο άρθρο για την ασφάλεια ιστοσελίδας WordPress.
7. Είναι εύκολη – και οικονομική! – η αισθητική ανανέωσή της
Και τι πειράζει αν δεν ανανεωθεί;
Η αγορά αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, μαζί με αυτές αλλάζουν και οι επιχειρήσεις. Η διαδικτυακή εικόνα μιας επιχείρησης πρέπει να ακολουθεί τις αλλαγές αυτές.
Στο άρθρο “10 λόγοι για τους οποίους το WebSite σας χρειάζεται αναβάθμιση” θα δείτε περισσότερα πάνω σε αυτό. Αν η ιστοσελίδα σας είναι παλαιότερη των 2-3 ετών ανοίξτε το: αξίζει να του ρίξετε μια ματιά. Εδώ θα αφήσουμε προς στιγμήν το “γιατί” και θα πούμε κάποια πράγματα για το “πως”.
Αν δεν αναρωτιέστε πια “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress” αλλά έχετε ήδη μια τέτοια ιστοσελίδα, τότε πιθανότατα την έχετε χτίσει πάνω σε ένα θέμα. Αν η σελίδα σας είναι εταιρική το θέμα που επιλέξατε δεν είναι δωρεάν, αλλά κάποιο πληρωμένο premium θέμα. Οι σημαντικότερες εταιρίες που δημιουργούν premium θέματα
- έχουν περισσότερα από ένα template στη διάθεση του αγοραστή, και το σημαντικότερο
- ανανεώνουν συνεχώς τη συλλογή τους με νέα templates.
Αν το θέμα της ιστοσελίδας σας είναι παρωχημένο, τότε πρέπει να αλλαχθεί. Η προσαρμογή του νέου θέματος στην ιστοσελίδα μπορεί να είναι από πολύ απλή έως περίπλοκη, ανάλογα με τη μεταξύ σχέση του παλιού με το νέο. Αν όμως το θέμα που έχετε έχει ανανεωθεί με νέα template, τότε δεν χρειάζεται καν να επωμιστείτε το κόστος αγοράς νέου θέματος. Μέσω του menu του θέματός σας επιλέγετε ένα διαφορετικό template, και έχετε σχεδόν αυτόματα την ιστοσελίδα σας με νέα, βελτιωμένη αισθητική!
8. Έχει εύκολη διαχείριση.
Τι είναι η διαχείριση; και τι σημαίνει εύκολη;
Μια κατακόρυφη γραμμή εργαλείων. Ένα menu που περιλαμβάνει είτε όλα, είτε τα απαραίτητα στοιχεία για τον ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Κι ένας editor απλός, με μια οριζόντια γραμμή εργαλείων που φέρνει προς εκείνη του παλιού καλού word offise 2000. Σε ακόμη απλούστερη μορφή, με κατά πολύ στιβαρότερη λειτουργία. Αυτά είναι όσα χρειάζονται για τη διαχείριση μιας WP ιστοσελίδας.
Τι μπορεί να χρειαστεί ο ιδιοκτήτης της; Να δημιουργεί και να ανεβάζει νέα άρθρα ίσως. Εδώ δεν υπάρχει τίποτε πολύπλοκο, κάτι που θα τρομάξει κάποιον που δεν ανήκει στους tech τύπους (ή τύπισσες). Θα δει μια φορά το “πως”, με το πάτημα ενός κουμπιού εμφανίζεται ο χώρος που θα γράψει το άρθρο του, με το πάτημα ενός ακόμη το άρθρο του βρίσκεται στον αέρα.
Αυτό σημαίνει “εύκολο”.
Τι άλλο θα χρειαστεί; Να αλλάξει μια εικόνα, κάποιο στοιχείο επικοινωνίας, να προσθέσει ή να αλλάξει ένα κείμενο στην Αρχική του σελίδα ή στη σελίδα των Υπηρεσιών. Στη WordPress σελίδα υπάρχουν τα εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα ώστε αυτές οι κινήσεις να γίνουν εύκολα από τον μη ειδικό. Η κατασκευάστρια εταιρία (όπως πχ η Fidem, λέω ένα εντελώς τυχαίο παράδειγμα που μου ήρθε στο μυαλό) θα δώσει δωρεάν την απαιτούμενη εκπαίδευση για το χειρισμό των εργαλείων αυτών. Και πολύ γρήγορα κι εύκολα, η πλήρης διαχείριση της WP ιστοσελίδα θα βρίσκεται στα χέρια του ιδιοκτήτη της.
Στο 2ο μέρος του άρθρου:
Μετά το “γιατί κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress” θα δούμε το “πως”. Θα παρουσιάσουμε τα 10 βασικά βήματα για τη κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress, σε ένα άρθρο που θα ενδιαφέρει:
- Τον ιδιοκτήτη επιχείρησης που μελετάει τη κατασκευή της επαγγελματικής του ιστοσελίδας. Που σκέφτεται την ανάθεσή της σε κάποιο επαγγελματία, αλλά επιθυμεί να έχει εικόνα του τι και πως σε αυτό που θα του κατασκευάσει.
- Τον ιδιοκτήτη που πιθανόν να σκέφτεται να φτιάξει μόνος του την ιστοσελίδα του. Που έχει παρακολουθήσει κάποια σεμινάρια, που γνωρίζει τη κατασκευή και το χτίσιμο, αλλά του λείπει ακόμη “το κάτι” για την αρχή ή την ολοκλήρωσή της.
Ειδικά αν ανήκει στη τελευταία κατηγορία, θα δει τη παρουσίαση μιας νέας υπηρεσίας μας που ίσως τον ενδιαφέρει!