SEO Ιστοσελίδας

Τι είναι το SEO και γιατί είναι απαραίτητο;

Για το SEO (Search Engine Optimization) θα μιλήσουμε και σε άλλο σημείο (δες εδώ), για την ώρα όμως να πούμε πως με τον όρο αυτό εννοούμε

το σύνολο των ενεργειών που γίνονται ώστε μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται το δυνατόν υψηλότερα
στη κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Αλλά ας τα δούμε από την αρχή.

 

Υπάρχουν δύο τρόποι για να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο μια ιστοσελίδα.

O πρώτος είναι να πληκτρολογήσουμε στη γραμμή διευθύνσεων του browser που χρησιμοποιούμε την ακριβή διεύθυνση της σελίδας που αναζητούμε, για παράδειγμα www.fidem.gr, και με το enter θα οδηγηθούμε κατ΄ ευθείαν στη σελίδα που επιθυμούμε.

 

Αν δεν γνωρίζουμε την ακριβή διεύθυνση όμως, μπορούμε να κάνουμε τη λεγόμενη οργανική αναζήτηση: να πληκτρολογήσουμε στη μηχανή αναζήτησης το αντικείμενο της σελίδας που ψάχνουμε, για παράδειγμα “κατασκευή ιστοσελίδας” ή “διαφήμιση ιστοσελίδας”.

Σε αυτή τη περίπτωση, θα εμφανιστεί μπροστά μας μια λίστα με το σύνολο των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο αυτό.

​Μια ιστοσελίδα που έχει κατασκευαστεί χωρίς να έχουν οριστεί κατά τη κατασκευή της οι προδιαγραφές SEO, δεν θα εμφανιστεί ποτέ στη λίστα των αναζητήσεών μας. Έτσι, αν μια επιχείρηση αποφασίσει να προτιμήσει μια οικονομική λύση για ιστοσελίδα, φτιαγμένη από κάποιον μη επαγγελματία, κινδυνεύει να έχει μια όμορφη ίσως ιστοσελίδα, την οποία  όμως δεν θα τη βρίσκει ποτέ κανείς. 

Τι εννοούμε όταν λέμε "ιστοσελίδα φιλική στο SEO";

Να το πούμε επιγραμματικά. Η κατασκευή σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές μιας ιστοσελίδας περνάει από τα εξής στάδια:

  • Εγκατάσταση στην επιλεγμένη πλατφόρμα δημιουργίας
  • Επιλογή του κατάλληλου θέματος της σελίδας, σύμφωνα με το είδος που δραστηριοποιείται η επιχείρηση,  και έλεγχος συμβατότητάς του με τις κινητές συσκευές
  • Επιλογή τίτλων σελίδας και υποσελίδων, προσαρμοσμένες στις αναζητήσεις των χρηστών για το είδος της επιχείρησης
  • Παραμετροποίηση της κάθε υποσελίδας ανάλογα με τους τίτλους που επιλέχθηκαν
  • Παραμετροποίηση στο κώδικα της σελίδας
  • Ανάρτηση περιεχομένου της σελίδας, συμβατό με τις γινόμενες παραμετροποιήσεις και τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά (keywords) των μηχανών αναζήτησης
  • παρακολούθηση του ανταγωνισμού (επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα)
  • Χτίσιμο συνδέσμων και αναφορών προς τη σελίδα,

και να τονίσουμε πως, κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών δημοσίευσης της ιστοσελίδας, είναι απαραίτητο να γίνεται συνεχής έλεγχος της απόδοσης της σελίδας στις μηχανές αναζήτησης και επέμβαση σε αυτήν όποτε κρίνεται απαραίτητο, ώστε να βελτιστοποιείται συνεχώς η κατάταξή της.

Αν έχει γίνει η κατασκευή ιστοσελίδας με SEO, θα με βρίσκουν αμέσως;

Η κατασκευή ιστοσελίδας με SEO είναι μονόδρομος για μια επιχείρηση. Η απάντηση όμως στο παραπάνω ερώτημα, όσο αφορά το “αμέσως”,  είναι ένα ξεκάθαρο όχι. 

Το SEO είναι μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία, και η άνοδος στη λίστα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης είναι διαδικασία που χτίζεται μεθοδικά. Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν χρόνο να αξιολογήσουν μια σελίδα αλλά, ανάλογα με τη “φιλικότητα” που που αυτές δείχνουν την πριμοδοτούν σταδιακά σε όλο και υψηλότερες θέσεις.

Μια σελίδα που εγκαταλείπεται στη τύχη της δεν θα φανεί ποτέ στα αποτελέσματα αναζήτησης. Aπεναντίας, μια σελίδα που παρακολουθείται και βελτιστοποιείται συνεχώς, με τη πάροδο του χρόνου φέρνει θεαματικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά το SEO. Έτσι, τον πρώτο καιρό ζωής της ιστοσελίδας, η πληρωμένη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης καθίσταται επιτακτική, με τη πάροδο του χρόνου όμως το κόστος της διαφήμισης θα μειώνεται και η αποδοτικότητά της θα αυξάνεται συνεχώς, και θεαματικά. 

Αξίζει να επενδύσω σε SEO;

Όταν η ανάθεση της δημιουργίας ιστοσελίδας έχει ανατεθεί σε κάποιο επαγγελματία της διαφήμισης, τα πρώτα βήματα της δημιουργίας του SEO έχουν ήδη γίνει.

Από εκεί κι έπειτα, σε όσο αφορά το παραπάνω ερώτημα και για το ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της επιχείρησης, την απάντηση θα δώσει η αξιολόγηση των αναγκών της και το ποσό που έχει προγραμματίσει να επενδύσει: αν η ανάγκη για γρήγορα αποτελέσματα είναι επιτακτική και ο προϋπολογισμός της επιχείρησης για το κομμάτι της διαφήμισης είναι μικρός, τα επόμενα βήματά της θα είναι να στραφεί προς τη πληρωμένη διαφήμιση. Αν ο σχεδιασμός της είναι πιο μακροπρόθεσμος και προσβλέπει σε οικονομικότερα αποτελέσματα στο μέλλον, τότε ο προσανατολισμός της θα πρέπει να είναι εξ΄ αρχής στη δημιουργία ενός καλού SEO, παράλληλα με τη πληρωμένη διαφήμιση.

Με αυτό το τρόπο, θα είναι σίγουρη πως σε λίγους μόνο μήνες δραστηριοποίησης της σελίδας, τα αποτελέσματα που θα έχει θα είναι ορατά.