Πόσο κοστίζει ένα site

Πόσο κοστίζει ένα site;

Αν αναζητάτε άμεσα την απάντηση στο ερώτημα “πόσο κοστίζει ένα site” και δεν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, θα σας τη δώσω άμεσα. Ένα site κοστολογείται από 250 έως πολλές χιλιάδες ευρώ. Κι αν έχετε πιο συγκεκριμένη ερώτηση – “εγώ θέλω ένα απλό site”; Παρά την ασάφεια της ερώτησης (τι είναι “απλό site”;) και πάλι θα δώσω απάντηση. Ένα “απλό site” κοστολογείται από 250 έως 2.500 ευρώ.

Και αν τώρα αναρωτιέστε ποια είναι η διαφορά του site των 250 από αυτό των 2.500; Μόλις μπήκατε στην ουσία του άρθρου, ετοιμαστείτε για διάβασμα.

Τι είναι το απλό site; 

Λόγω της γενικότητάς της η ίδια η ερώτηση δεν έχει νόημα, πόσο μάλλον η οποιαδήποτε προσπάθεια απάντησής της. Παρ΄ όλα αυτά και για τη συνοχή του άρθρου, ας προσποιηθούμε προς στιγμήν πως έχει. Για να απαντήσουμε θα αγνοήσουμε το προφανές: πως κάθε διαφορετική επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες στη διαδικτυακή της παρουσία. Κι επομένως μια ιστοσελίδα που είναι “απλή” για τη μια επιχείρηση, για κάποια άλλη δεν είναι καν λειτουργική, και άρα δεν (πρέπει να) υφίσταται ως κατασκευή.

Παρ΄ όλα αυτά. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια σκιαγράφηση στα βασικά μέρη ενός website, επιχειρώντας σε καθένα από αυτά να δώσουμε κάποιον ορισμό του “απλού”. Θα χωρίσουμε τη κατασκευή μιας ιστοσελίδας σε τέσσερα μέρη. Και θα ελέγξουμε σε ποια από αυτά μπορούμε να κάνουμε “εκπτώσεις” ώστε το site μας να μπορεί να χαρακτηριστεί “απλό”. Πιθανότατα, θα καταλήξουμε στο ότι όταν ρωτάμε “πόσο κοστίζει ένα απλό site”, στη πραγματικότητα δεν εννοούμε – και δεν θέλουμε να έχουμε – ένα απλό site.

Ποια είναι τα τέσσερα μέρη:

  1. Τεχνικό κομμάτι.
  2. Λειτουργίες.
  3. Περιεχόμενο.
  4. Design.

Και ειδικότερα σε όσον αφορά το design θα ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που βασίζεται σε έτοιμο θέμα κ΄ στις custom κατασκευές.

 

1. Τεχνικό κομμάτι

Θέλουμε η ιστοσελίδα μας

(α) να είναι γρήγορη,
(β) να είναι ασφαλής και
(γ) να μη κρεμάει.

Σε ένα μεγάλο βαθμό και τα τρία εξαρτώνται από το χώρο φιλοξενίας που θα επιλέξουμε. Σε ένα δεύτερο κι εξίσου σημαντικό επίπεδο, εξαρτώνται από το χέρι που θα δημιουργήσει την ιστοσελίδα, καθώς και από αυτόν που θα τη συντηρεί. Πιο συγκεκριμένα:

(α) Ταχύτητα.

Μια ιστοσελίδα που δεν ενσωματώνει τεράστιο όγκο δεδομένων (εικόνες, βίντεο, πολλά άρθρα ή προϊόντα) θα μπορούσε να αρκεστεί έναν οικονομικό μεν, προσεκτικά επιλεγμένο δε χώρο φιλοξενίας. Ας προσέξουμε όμως κάτι. Αν δεν κάνουμε μεγάλη δαπάνη στο χώρο φιλοξενίας, ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας μας θα έχει πολλή δουλειά. Θα πρέπει να δώσει μεγάλη προσοχή στο θέμα που θα χρησιμοποιηθεί, στον επιπλέον κώδικα που θα προσθέσει, στις εικόνες και τη διάταξή τους στη σελίδα, στην επιλογή των προγραμμάτων για τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας και πολλά άλλα. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του site (ή και του ιδιοκτήτη) και στη περίπτωση οικονομικά επιλεγμένου χώρου φιλοξενίας, ένας επαγγελματίας κατασκευαστής θα μπορέσει στο θέμα της ταχύτητας να φέρει από καλό έως μέτριο – ανεκτό αποτέλεσμα.

Το τέλειο αποτέλεσμα στη ταχύτητα απόκρισης του website θα το φέρει ένας συνδυασμός καλού hosting κι επαγγελματία κατασκευή. Ακόμη και για ένα μέτριο αποτέλεσμα, θα πρέπει να επιλέξουμε αν θα πληρώσουμε ένα καλό χώρο φιλοξενίας ή έναν επαγγελματία κατασκευαστή.

Σε κάθε περίπτωση η ταχύτητα απόκρισης ενός site δεν είναι ένα θέμα που μας επιτρέπει να κάνουμε εκπτώσεις, άρα το site μας εδώ δεν μπορεί να είναι και τόσο “απλό”.

(β) Ασφάλεια.

Όπως έχουμε ξαναπεί σε άρθρο για την ασφάλεια ιστοσελίδας, καμία ιστοσελίδα δεν είναι πλήρως ασφαλής. Για να μη μας τη χακάρουν αμέσως, χρειαζόμαστε

  • έναν αξιόπιστο χώρο φιλοξενίας
  • την ενσωμάτωση βασικών προγραμμάτων ασφαλείας και, το σημαντικότερο,
  • τακτική και σωστή συντήρηση της ιστοσελίδας.

Η πρόληψη δεν απαιτεί μόνο κινήσεις από τη πλευρά μας για να μείνει η ιστοσελίδα ασφαλής, αλλά και τρόπους αντιμετώπισης για τη περίπτωση που η ασφάλεια παραβιαστεί. Η παροχή καθημερινού backup είναι απαραίτητη και προτιμούμε την επιλογή χώρου φιλοξενίας που μας τη παρέχει. Αλλά ούτε κι αυτό είναι αρκετό: η λήψη τακτικών αντιγράφων ασφαλείας στον υπολογιστή μας θα μας εξασφαλίσει από οποιοδήποτε απευκταίο ενδεχόμενο.

Και σε αυτό που μας αφορά στο άρθρο: τι έκπτωση μπορούμε να κάνουμε σε θέματα ασφάλειας; Εντάξει, δεν είμαστε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και δεν θα αγοράσουμε ό,τι μας πουλήσει ο καθένας για την ασφάλεια. Αλλά εκτός κι αν είμαστε εμείς οι ίδιοι ειδικοί, σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε ούτε και εδώ “κάτι απλό”.

(γ) Να μη κρεμάει.

Σε δύο περιπτώσεις μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.

Η πρώτη αφορά αποκλειστικά το χώρο φιλοξενίας σε συνδυασμό με την επισκεψιμότητα, τη “κίνηση” της ιστοσελίδας μας. Ένα οικονομικό πακέτο sharing hosting γενικά θα μας καλύψει, σε κάποιες περιπτώσεις όμως οι πόροι του μπορεί να αποδειχτούν ανεπαρκείς. Ως αποτέλεσμα η ιστοσελίδα είτε θα αργεί να φορτώσει είτε θα βγάζει λευκή σελίδα και σφάλμα, όπου θα χρειαστεί 2η ή 3η επαναφόρτωση για να λειτουργήσει σωστά.

Η δεύτερη περίπτωση κατά την οποία η ιστοσελίδας μας θα κρεμάσει αφορά τη κακή συντήρησή της. Είναι δυνατόν κάποιες – εντελώς απαραίτητες – αναβαθμίσεις λογισμικού να μη συγχρονιστούν με τα υπόλοιπα προγράμματα του site μας, με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα να μην ανοίγει. Σε αυτή τη περίπτωση η παρέμβαση στα ίδια τα αρχεία του site μέσω του χώρου φιλοξενίας μας θα λύσει το πρόβλημα.

Το πρόβλημα στη πρώτη από τις παραπάνω περιπτώσεις θα είναι προσωρινό, στη 2η μόνιμο, εκτός κι αν ξέρουμε να το διορθώνουμε. Μπορεί να επιλέξουμε να κάνουμε – μέχρι ενός σημείου – έκπτωση στο χώρο φιλοξενίας μας, σε καμία περίπτωση όμως δεν θα αφήσουμε τη συντήρηση του site μακριά από τα χέρια ενός ειδικού. Και τελικά όχι, ούτε κι εδώ μπορούμε να έχουμε “ένα απλό site”.

 

2. Λειτουργίες

– Θέλω ένα απλό site. Απλό, δεν χρειάζεται να έχει τίποτε πολύπλοκο. Να εμφανίζονται τα προϊόντα, αλλά κάποιες σελίδες να τις βλέπουν μόνο οι πελάτες μου, δεν θέλω να τις βλέπουν όλοι.

– Και να έχει δύο τιμές, μια για τη λιανική και μια για τους εμπόρους, να τη βλέπουν μόνο αυτοί.

– Αλλά δεν θέλω να έχει φόρμα αναζήτησης που να γράφει ο άλλος ό,τι να ναι, αλλά συγκεκριμένα φίλτρα που θα αποκρύπτει αυτόματα κάποιες κατηγορίες.

– Να του βάλουμε κι ένα σύστημα κρατήσεων, να μπορούν να κλείνουν απ΄ ευθείας από το site ραντεβού.

– Μπορεί το like που κάνουν εδώ να φαίνεται απ΄ ευθείας και στο facebook;

– Για το gallery έχουμε ένα σωρό φώτο, θα στείλω σου 400-500 να τις ανεβάσεις ώστε να έχουν να βλέπουν.

– Α, και να έχει και chat, να μπορούν να στέλνουν μήνυμα απ΄ ευθείας.

Σε μια WordPress ιστοσελίδα μπορούν να ενσωματωθούν (σχεδόν) τα πάντα. Κάποιες λειτουργίες ενσωματώνονται εύκολα, κάποιες άλλες απαιτούν επίμονο και χρονοβόρο προγραμματισμό. Μια λειτουργία απαραίτητη για τη διαδικτυακή λειτουργία της επιχείρησης θα πρέπει να ενσωματωθεί, αν όχι, το site θα χαρακτηριστεί από τους επισκέπτες μη λειτουργικό. Θα εγκαταλειφθεί από αυτούς, η επιχείρηση θα χάσει πελάτες και έσοδα.

Ως ιδιοκτήτες πιθανόν να έχουμε καταλήξει με σχετική σιγουριά στο τι θα πρέπει να περιέχει η ιστοσελίδα μας. Είναι απόλυτα χρήσιμο όμως να γνωρίζουμε ότι οι επιπλέον λειτουργίες που θα χρειαστούμε θα έχουν το κόστος τους. Και, αν τελικά είναι απαραίτητες, να είμαστε έτοιμοι να επιβαρυνθούμε το κόστος αυτό.

Με άλλα λόγια; Ένα site με πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες, με ειδικές από τον ιδιοκτήτη απαιτήσεις, με σύνθετο portfolio ή με μεγάλο αριθμό εικόνων στο gallery σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται “απλό”.

 

3. Περιεχόμενο

Στη προσπάθεια να απαντήσουμε στο ερώτημα πόσο κοστίζει ένα site, αναζητούμε τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα site “απλό” ώστε να μπορούμε να εκτιμήσουμε το κόστος του. Σε όσον αφορά το περιεχόμενο εδώ θα βρούμε κάποια σχετική σαφήνεια.

Μια “απλή” ιστοσελίδα, με την έννοια ότι πιθανόν θα καλύψει τις διαδικτυακές ανάγκες ενός μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων θα περιέχει ένα βασικό μενού με τις βασικές υποσελίδες:

  1. Αρχική,
  2. Λίγα λόγια για εμάς (ή “Ποιοι Είμαστε”, ή “Η Εταιρία” κτλ),
  3. Υπηρεσίες (ή “Προϊόντα” ή “Έργα”),
  4. Blog,
  5. Επικοινωνία. 

Κάθε μια από τις υποσελίδες αυτές, ακόμη και όταν μιλάμε “για ένα απλό site”, θα έχει το δικό της design. Η παρουσίαση θα γίνεται με κομψό τρόπο και σε καμία περίπτωση δεν θα περιλαμβάνει μόνο τη παράθεση ενός κειμένου ή κάποιων εικόνων. Σε κάθε περίπτωση σε κάθε σημείο της ιστοσελίδας θα υπάρχει το κατάλληλο στοιχείο ώστε η περιήγηση του επισκέπτη να γίνεται ομαλά και να επιτυγχάνεται αυτό που ονομάζεται “καλή εμπειρία πλοήγησης”.

Παρ΄ όλα αυτά και σε όσον αφορά το περιεχόμενο, σπάνια ή ποτέ θα πρότεινα τη δημιουργία ενός “απλού site”.

SEO

Μια ιστοσελίδα δεν αρκεί να υπάρχει, πρέπει να την ανακαλύπτουν οι χρήστες του διαδικτύου. Το Search Engine Optimizatin είναι οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται από το κατασκευαστή και διαχειριστή της ιστοσελίδας ώστε το περιεχόμενό της να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης – για περισσότερα δείτε τι είναι SEO ή διαβάστε αντίστοιχα άρθρα της κατηγορίας SEO στο blog μας.

Οι υπηρεσίες μιας εταιρίας είναι το σημαντικότερο που θέλει να προβάλει. Οι χρήστες του διαδικτύου δεν αναζητούν την επιχείρηση, αναζητούν κάποια από τις υπηρεσίες που παρέχει. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη ως προς τη λέξη – κλειδί που αντιστοιχεί σε καθεμία υπηρεσία ξεχωριστά.

Οι υπηρεσίες δεν θα πρέπει να εμφανίζονται σε μια σελίδα. Κάθε υπηρεσία θα πρέπει να έχει τη δική της υποσελίδα. Κάθε τέτοια υποσελίδα θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί ως προς το SEO ξεχωριστά.

Πολλά μπορούν να ειπωθούν κατ΄ αντιστοιχία για τα Έργα της εταιρίας, τις εικόνες που περιλαμβάνονται στο site, τα προϊόντα κτλ. Το τελικό τους συμπέρασμα θα είναι ένα και το αναφέρουμε.

Αν αναζητάμε χαμηλό κόστος στη δημιουργία μιας ιστοσελίδας μπορούμε να το πετύχουμε. Σε μια τέτοια περίπτωση θα έχουμε μια ιστοσελίδα εξ΄ ίσου όμορφη, η οποία όμως δεν θα εξυπηρετεί το κύριο σκοπό της. Δεν θα τη βρίσκουν αυτοί που αναζητούν αυτά που προσφέρουμε.

 

4. Design

Πόσο κοστίζει ένα site αν είναι απλό ως προς το design του; Θα υπάρχει διαφορά στο κόστος αν έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ ενός “απλού” κι ενός “σύνθετου” design;

Θα δώσουμε κάποιον (όχι απαραίτητα αποδεκτό απ΄ όλους) ορισμό στο “απλό design”. Και θα πω προκαταβολικά πως η πρότασή μου στη γενική περίπτωση είναι να επιλέγετε το απλό design.

Κάποιοι μόνο από τους παράγοντες που αφορούν το design μιας ιστοσελίδας είναι οι εξής:

  1. Rensonsive σχεδιασμός. Κατάλληλη προσαρμογή της εμφάνισης ανάλογα με το τύπο της συσκευής του επισκέπτη.
  2. Χρώματα. Επιλογή κατάλληλης χρωματικής παλέτας (συνδυασμού χρωμάτων), ανάλογα με το τύπο και το σκοπό της ιστοσελίδας.
  3. Εικόνες. Επιλογή και χρήση αποκλειστικά επαγγελματικών φωτογραφιών. Τοποθέτησή τους σε κατάλληλα σημεία της ιστοσελίδας και ανάλογα το τύπο και το σκοπό της.
  4.  Οπτικά εφέ. Δημιουργία κίνησης σε επιλεγμένα κείμενα ή/και σε εμφανιζόμενες εικόνες. Δημιουργία slider εναλλασσομένων εικόνων, αλλαγή χρωμάτων πλαισίων ή background κατά το πέρασμα (hover) του ποντικιού πάνω από αυτά.

Προσοχή εδώ.

Τα 1, 2 κ΄ 3 από τα παραπάνω είναι άκρως απαραίτητα κατά το σχεδιασμό οποιασδήποτε ιστοσελίδας, όσο “απλή” κι αν είναι. Χωρίς αυτά η ιστοσελίδα είναι είτε μη λειτουργική είτε εκτός ανταγωνισμού. Όσον αφορά το 4.:

Αν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως “απλή” μια ιστοσελίδα σε όσον αφορά το design της, αυτό θα αφορούσε την ύπαρξη ή όχι των φαντασμαγορικών οπτικών εφέ. Ας μείνουμε λίγο παραπάνω εδώ.

    Για να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα νέα άρθρα μας στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο:

    Εγγραφείτε στο Newsletter μας



    Γιατί οπτικά εφέ (ή γιατί όχι)

    Πριν κάποια χρόνια η δημιουργία οπτικών εφέ και κίνησης έκαναν τόσο μια ιστοσελίδα όσο και συγκεκριμένα τμήματά της να ξεχωρίζουν. Σήμερα οι χρήστες του διαδικτύου βλέπουν κίνηση παντού και τείνουν να την αγνοούν.  Με το οπτικό εφέ δεν θα κερδίσουμε τη προσοχή του επισκέπτη, ο οποίος βρίσκεται σε μια ιστοσελίδα όχι για να δει αν είναι ωραία αλλά για να βρει αυτό που αναζητεί.

    Από την άλλη μεριά η χρήση οπτικών εφέ έχουν κόστος στη ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας. Συμπερασματικά τα εφέ όχι μόνο δεν προσφέρουν πια κάτι σε μια σελίδα αλλά αποτελούν βάρος.

    Μια ιστοσελίδα σε όσον αφορά το design, πρέπει να είναι “απλή”.

    Υπάρχει όμως κάτι πολύ πιο σημαντικό που αφορά το design όταν αναζητούμε πόσο κοστίζει ένα site.

     

    Έτοιμο θέμα vs Custom κατασκευή

    Είναι ίσως από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας ιστοσελίδας.

    Πολύ συχνά από τους κατασκευαστές ιστοσελίδων χρησιμοποιείται η παρακάτω φράση:

    Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας μπορεί να βασίζεται σε ένα έτοιμο θέμα, ή μπορεί να είναι μια custom κατασκευή.

    Είναι μια φράση που τη χρησιμοποιώ κι εγώ και δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα, για τους παρακάτω λόγους:

    • Όλες οι ιστοσελίδες που δημιουργούνται από ένα CMS (όπως πχ το WordPress) βασίζονται σε κάποιο θέμα.
    • Κανένας κατασκευαστής ιστοσελίδας δεν θα συμφωνήσει με τον ορισμό της custom ιστοσελίδας που θα δώσει κάποιος άλλος κατασκευαστής.

    Εμείς όμως πρέπει να συνεννοηθούμε, έτσι θα δώσω μια (αποκλειστικά δική μου με την οποία δεν θα συμφωνήσει κανείς άλλος) περιγραφή για καθεμία από τους δύο παραπάνω τρόπους κατασκευής.

    Α. Ιστοσελίδα βασισμένη σε θέμα. 

    Το θέμα σε μια ιστοσελίδα είναι ένα σύνολο λογισμικού που καθορίζει την εμφάνιση και τις λειτουργίες της ιστοσελίδας. Κάθε θέμα περιέχει προεπιλεγμένες γραμματοσειρές, μεγέθη γραμματοσειρών, χρώματα, ξεχωριστούς σχεδιασμούς για διάφορα στοιχεία όπως buttons, blockquots, calls to action, menus κτλ. Στις περισσότερες περιπτώσεις σε όλα ή στα περισσότερα από τα στοιχεία αυτά δίνεται η δυνατότητα να διαμορφωθούν – να αλλάξουν τα χρώματα, τα περιθώρια, οι γραμματοσειρές, τα μεγέθη κτλ, αλλά οι προκαθορισμένες επιλογές είναι αυτές που δίνουν τη “ταυτότητα” του θέματος, άρα και ένα βασικό στοιχείο του design της ιστοσελίδας.

    Σχεδόν κάθε θέμα τώρα συνοδεύεται από ένα ή περισσότερα templates. Τα template είναι έτοιμες, προδιαμορφωμένες σελίδες που μπορούν να αποτελέσουν το σύνολο του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας μπορεί να επιλέξει ένα template και να μη δημιουργήσει καθόλου design, εφ΄ όσο αυτό είναι ήδη έτοιμο. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να αλλάξει τα προϋπάρχοντα κείμενα και να τοποθετήσει τα κατάλληλα για την επιχείρηση. Να κάνει το ίδιο με τις εικόνες και το λογότυπο, να μεταβάλει ίσως τα χρώματα, το menu ή το footer, και η ιστοσελίδα είναι έτοιμη!

    Όταν αναρωτιόμαστε για το πόσο κοστίζει ένα site είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αν η κατασκευή θα βασιστεί εξ΄  ολοκλήρου σε ένα template ενός θέματος, ή αν θα ανάγεται στην επόμενη περίπτωση.

    Β. Custom κατασκευή ιστοσελίδας. 

    Και στη περίπτωση αυτή θα χρησιμοποιήσουμε και πάλι ένα θέμα – γιατί δεν γίνεται διαφορετικά. Θα αγνοήσουμε όμως όλες τις προεπιλογές του και θα σχεδιάσουμε τα πάντα από την αρχή. Θα χρησιμοποιήσουμε τη δική μας παλέτα χρωμάτων, θα ορίσουμε εξ΄ ολοκλήρου το σύνολο των γραμματοσειρών.

    Θα φτιάξουμε την εμφάνιση του menu όχι όπως επιτρέπει το ίδιο το θέμα, αλλά όπως ακριβώς επιθυμούμε εμείς. Και το σημαντικότερο, θα ξεκινήσουμε το σχεδιασμό από την αρχή.

    Δεν θα βασιστούμε σε ένα έτοιμο template, δεν θα “φορτώσουμε” καν κάποιο template. Θα σχεδιάσουμε σε λευκή σελίδα, θα κάνουμε εξ΄ ολοκλήρου προσαρμοσμένο design στα μέτρα των αναγκών της ιστοσελίδας που δημιουργούμε. Πιθανόν να μην αρκούν τα εργαλεία χτισίματος της ιστοσελίδας και να χρειαστεί να καταφύγουμε στη χρήση κώδικα. Ή, για πιο προχωρημένες λειτουργίες, πιθανόν να μην αρκούν τα έτοιμα προγράμματα (plugins) για να καλύψουν κάποιες ανάγκες αλλά να προχωρήσουμε σε εξ΄ αρχής προγραμματισμό για να δημιουργήσουμε τις λειτουργίες αυτές.

    Είναι προφανές ότι μια τέτοια κατασκευή απαιτεί πολύ περισσότερο

    • χρόνο
    • γνώση
    • εξειδίκευση

    για να δημιουργηθεί. Ως αποτέλεσμα έχει ότι το κόστος σε σχέση με τον Α τύπο κατασκευής είναι από 5 έως 20 φορές μεγαλύτερο

    Αλλά τίποτε στη ζωή δεν είναι άσπρο ή μαύρο. Στις περισσότερες περιπτώσεις για τη κατασκευή μιας ιστοσελίδας κινούμαστε στο χώρο του γκρίζου:

    Γ. Έτοιμο θέμα με custom προσθήκες. 

    Λόγω χαμηλότερου κόστους οι πελάτες επιλέγουν κυρίως τη κατασκευή ιστοσελίδας βασισμένη σε κάποιο έτοιμο template ενός θέματος. Δεν μου έχει συμβεί ποτέ έως τώρα να μην έχει απαιτηθεί να γίνει μια ή περισσότερες custom προσθήκες.

    Η προσαρμογή ενός θέματος γίνεται πάντα με κριτήριο τις ανάγκες τις επιχείρησης. Το περιεχόμενο ορίζεται με βάση αυτές, το δε design πλέον είναι αναγκασμένο να ακολουθεί το περιεχόμενο και όχι το αντίθετο. Ένα έτοιμο template σχεδόν πάντα πρέπει να τροποποιηθεί.

    Και οι αλλαγές που έχει συμβεί να πρέπει να γίνουν στο θέμα είναι ποικίλες. Πολύ συχνά από ένα template διατηρείται μόνο μέρος της Αρχικής σελίδας, ενώ οι εσωτερικές υποσελίδες σχεδιάζονται εξ΄ ολοκλήρου από την αρχή. Κάποια στοιχεία πρέπει να μεταβληθούν και το θέμα δεν το επιτρέπει, έτσι γίνονται παρεμβάσεις από τον κώδικα μέσω CSS μέχρι και τα ίδια τα αρχεία του θέματος.

    Το κόστος μιας ιστοσελίδας σπάνια μπορεί να υπολογιστεί εξ΄ αρχής χωρίς να έχει προκαθοριστεί το περιεχόμενό της.  Όταν θα απαιτήσουμε κάποιες επιπλέον custom προσθήκες θα γνωρίζουμε ότι η αρχική τιμή θα μεταβληθεί.

    Πόσο κοστίζει ένα site τελικά; 

    Παραπάνω ορίσαμε την “απλή” ιστοσελίδα ως αυτή που

    • έχει συγκεκριμένο αριθμό σελίδων,
    • βασίζεται σε έτοιμο template,
    • δεν έχει έξτρα λειτουργίες και
    • περιέχει οτιδήποτε απαιτείται από μια ιστοσελίδα ώστε να είναι λειτουργική και καλαίσθητη.

    Με βάση αυτά το πόσο κοστίζει ένα site θα έπρεπε να είναι καθορισμένο, δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

    Μια – σχετικά πρόχειρη – έρευνα στο εξωτερικό έδειξε αυτό που θα συναντήσουμε και στην ελληνική αγορά. Οι απαντήσεις για το κόστος site συγκεκριμένων προδιαγραφών έχουν χαώδη απόκλιση:

    πόσο κοστίζει ένα site: η απάντηση 111 κατασκευαστών ιστοσελίδας

    Οι τιμές προφανώς είναι διαφορετικές απ΄ ό,τι στην Ελλάδα, οι αποκλίσεις σε αυτές όμως όχι. (πηγή εικόνας: themeisle.com)

    Ας δούμε τι γίνεται στη δική μας αγορά.

    Στο χώρο κατασκευής ιστοσελίδων μπορεί κάποιος να συναντήσει τα πάντα. Τόσο από άποψη τιμών όσο και από θέμα ποιότητας. Υπάρχουν καταπληκτικοί επαγγελματίες με απίστευτες γνώσεις και ποιότητα δουλειάς που αν κάποιος εμπιστευτεί σε αυτούς τη κατασκευή ιστοσελίδας του θα ξέρει ότι θα φτιαχτεί ακριβώς όπως θα πρέπει. Υπάρχουν επίσης κι εταιρίες με εκπληκτικής ικανότητας δικτύου πωλητών, οι οποίοι θα καταφέρουν να πουλήσουν μια μέτριας (έως ντροπιαστικής) ποιότητας κατασκευή με ένα δυσανάλογα υψηλό κόστος.  Και ως συνήθως, υπάρχουν και όλες οι ενδιάμεσες καταστάσεις.

    Δυστυχώς το “ό,τι πληρώνεις παίρνεις” δεν έχει ιδιαίτερη ισχύ στο χώρο αυτό.

    Παρ΄ όλα αυτά.

    Με αφορμή το “τι είναι απλό site” είδαμε τις αποκλίσεις στην εργασία που απαιτείται για το κάθε είδος κατασκευής. Καταλάβαμε ότι επιπλέον απαιτήσεις οδηγούν σχεδόν πάντα σε μεγαλύτερο κόστος, οπότε έχουμε ήδη μια εικόνα για το πως μπορεί το τελευταίο να κυμανθεί. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι εργασία, τι παροχές, υποστήριξη και τελικό αποτέλεσμα μπορεί να δώσει η υπόσχεση “Ιστοσελίδες από 250 ευρώ!”, και δυστυχώς το ίδιο ακριβώς μπορεί να ειπωθεί και με το “ιστοσελίδα με 2.500 ευρώ”.

    Κόστος

    Και για να μιλήσουμε με αριθμούς.

    Η ουσιαστική διαφορά στο πόσο κοστίζει ένα site αφορά το τρόπο κατασκευής. Ανεξάρτητα από τι θα ζητήσει ο κάθε κατασκευαστής μπορούμε να αναφέρουμε κάποια ενδεικτικά νούμερα.

    Αν μια ιστοσελίδα που θα στηριχτεί εξ΄ ολοκλήρου σε ένα έτοιμο template κοστολογηθεί προς 500 ευρώ, τότε η ίδια ιστοσελίδα, με ίδιο περιεχόμενο και ίδιο (ή παραπλήσιο) designe που θα διαμορφωθεί ως custom κατασκευή, θα κοστίσει ίσως και 2.500 ευρώ.

    Συμπέρασμα

    Δύο πράγματα καλό θα είναι να προσέξετε πριν αναθέσετε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας σε κάποιον επαγγελματία. Πρώτον – και δυσκολότερο – να βρείτε κάποιον που να μπορείτε να τον εμπιστευτείτε. Δεύτερον, να είστε σίγουροι για το τι θέλετε να δημιουργήσετε.

    Και αν δεν είστε σίγουροι γι΄ αυτό το τελευταίο, μια συζήτηση σίγουρα θα βοηθήσει.

      Θέλω περισσότερες πληροφορίες




      Αφήστε ένα Σχόλιο

      Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *