Στο προηγούμενο άρθρο με τις Συμβουλές για Ένα Επιτυχημένο e-shop είδαμε τι προετοιμασία θα είναι καλό να κάνουμε, πριν ξεκινήσουμε τη κατασκευή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος. Έχουμε προχωρήσει από το σημείο της απλής σκέψης, έχουμε κάνει τους υπολογισμούς μας και ίσως έχουμε ήδη βρει την εταιρία που θα μας το υλοποιήσει.
Είμαστε τότε έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Τον σχεδιασμό του διαδικτυακού μας καταστήματος.
6. Προσοχή στο σχεδιασμό του καταστήματος
Είναι ένα κομμάτι για το οποίο μπορεί να γραφεί ολόκληρη σειρά άρθρων, κάποια πράγματα όμως μπορούμε να τα παρουσιάσουμε συνοπτικά.
Design της ιστοσελίδας
Δεν αρκεί να είναι όμορφο, πρέπει να είναι και λειτουργικό. Δημιουργούμε στοιχεία σχεδίασης που θα αιχμαλωτίσουν τη προσοχή του χρήστη. Θυμόμαστε ότι το 60% των επισκεπτών θα μας δει για πρώτη φορά από το κινητό, άρα προσέχουμε τη φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές. Το responsive design για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μονόδρομος, τον οποίο θα ακολουθήσουμε.
Και μη ξεχάσουμε: ό,τι ιδέες κι αν έχουμε για τη σχεδίασή του, το κατάστημά μας θα πρέπει να φαίνεται αυτό που είναι. Δείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ρούχων, και συγκρίνετέ το με κάποιο υγιεινής διατροφής. Το καθένα από τα δύο έχει διαφορετική οπτική, οι δε χρήστες έχουν συνηθίσει τη κάθε οπτική για το κάθε είδος προϊόντων που περιλαμβάνουν. Ακολουθούμε εδώ το ρεύμα προσφέροντάς τους την εικόνα που έχουν συνηθίσει να βλέπουν. Και τονίζουμε με κάποιο άλλο τρόπο αυτό που μας ξεχωρίζει.
Εύκολη πλοήγηση, σωστή παρουσίαση των προϊόντων, εύκολη αγορά
Σωστή δομή των κατηγοριών προϊόντων, σωστή παρουσίασή τους, μπάρα αναζήτησης και φίλτρα αγορών κάνουν τη πλοήγηση εύκολη και την εμπειρία χρήστη ευχάριστη. Αποφεύγουμε να ζητάμε εγγραφή κατά την αγορά, δίνουμε πάντα όμως τη δυνατότητα αυτή. Και φροντίζουμε η αγορά να γίνεται εύκολα και γρήγορα.
Τρόποι πληρωμής
Ο γενικός κανόνας είναι πως προσφέρουμε όλους τους δυνατούς τρόπους πληρωμής προς τον πελάτη. Αν όμως στο ξεκίνημά μας δεν θέλουμε να επωμιστούμε τα έξοδα και τη γραφειοκρατεία της πληρωμής με πιστωτική κάρτα, φροντίζουμε να έχουμε ενσωματώσει όλους τους βασικούς τρόπους πληρωμής. Τραπεζική κατάθεση, πληρωμή με αντικαταβολή, και οπωσδήποτε πληρωμή με paypall.
Και πάντα, η πληρωμή να γίνεται στον ελάχιστο αριθμό βημάτων ώστε να μη κουράσει τον χρήστη.
Παρουσίαση προϊόντων
Η επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων είναι ένα έξοδο που καλό θα είναι να το προϋπολογίσουμε. Στήνουμε το e-shop σε ουδέτερα χρώματα ώστε το μάτι του επισκέπτη να πέφτει στις εικόνες των προϊόντων. Τις ανεβάζουμε στη σωστή ανάλυση, φροντίζουμε να ανοίγουν με το κλικ, και πάντα τις συνοδεύουμε με αναλυτική περιγραφή των προϊόντων μας.
Ο χρήστης αναζητά στο ίντερνετ πληροφορίες που θα τον κάνουν να αγοράσει, ας του τις δώσουμε εμείς. Δεν θα τον αφήσουμε με ερωτηματικά, θα του δώσουμε να καταλάβει ακριβώς τι είναι αυτό που αγοράζει και – φυσικά – θα του δώσουμε τη δική μας γνώμη για το λόγο που αξίζει να το αγοράσει. Περισσότερα γι΄ αυτό θα δούμε παρακάτω όπου θα πούμε για τη προώθηση του καταστήματος, και τον ρόλο σε αυτό που μπορεί να παίξει το blog μας.
Γνώμες πελατών
Η γνώμη σου μετράει.
Κάποιος κάποτε σκέφτηκε αυτή την απλή σειρά λέξεων καταφέρνοντας να τη ριζώσει στη σκέψη των καταναλωτών. Η γνώμη του καταναλωτή είναι σημαντική, όχι μόνο για εμάς, αλλά για τους άλλους επισκέπτες του καταστήματος.
Δίνουμε μετά τη περιγραφή του προϊόντος εμφανή χώρο για τα σχόλια των πελατών. Τους αφήνουμε να παρουσιάσουν οι ίδιοι τη χρήση του προϊόντος, όπως και τη γνώμη τους για τη δική μας εξυπηρέτηση. Δεν φοβόμαστε τις αρνητικές κριτικές, αυτές πάντα θα υπάρχουν όσο ικανοποιητικά κι αν κάνουμε τη δουλειά μας. Τις αφήνουμε να χαθούν στο κυκεώνα των πολλών θετικών σχολίων που θα έχουμε, και όποτε χρειαστεί, απαντάμε πάντα ευγενικά και επαγγελματικά.
Έρευνες αναφέρουν ότι το 63% των χρηστών είναι πιθανότερο να αγοράσει από ένα eShop που διαθέτει σχόλια επισκεπτών σε σχέση με ένα που δεν διαθέτει. Οι πελάτες μας, μετατρέπονται με αυτό το τρόπο στους καλύτερους πωλητές μας.
7. SEO – μη το αμελήσετε!
Αν δεν ξέρουμε τι είναι αυτό, μπορούμε να δούμε μερικές βασικές πληροφορίες σε αυτό το σύνδεσμο.
Σχεδιάστε – με τη βοήθεια ενός ειδικού ίσως – εξ΄ αρχής το SEO του καταστήματός σας ακολουθώντας μερικές βασικές αρχές:
- Σχεδιάστε το διάγραμμα των κατηγοριών ή/και υποκατηγοριών των προϊόντων. Δώστε σε αυτές τα ονόματα που θα αναζητήσουν οι χρήστες και δημιουργήστε περιγραφές σε κάθε κατηγορία.
- Ορίστε σωστά τα permalinks που θα χρησιμοποιηθούν στις σελίδες προϊόντων και κατηγοριών. Φροντίζουμε να είναι σε λατινικούς χαρακτήρες και στο πλαίσιο του δυνατού, να περιέχουν τα ονόματα των κατηγοριών ή των προϊόντων.
- Περιγραφές προϊόντων. Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, αλλά η google προτιμά τις λέξεις από τις εικόνες. Ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες του SEO στις περιγραφές των προϊόντων, χρησιμοποιείστε το yoast seo plugin να σας βοηθήσει στην ανάλυση αναγνωσιμότητας του κειμένου σας.
Διαφοροποιείστε τη περιγραφή από αυτή του κατασκευαστή προϊόντος! Την ίδια περιγραφή θα έχουν και άλλα καταστήματα, η google δεν θα βρει πρωτότυπο το περιεχόμενό σας, δεν θα σας ξεχωρίσει κατά την αναζήτηση των χρηστών. - Alt tag στις φωτογραφίες. Είναι χρονοβόρα διαδικασία για κατάστημα με μεγάλο αριθμό προϊόντων, αλλά αυξάνει δραστικά το SEO σας!
Και τελευταίο, αλλά ίσως σημαντικότερο:
8. Προωθήστε διαρκώς το e-shop σας
Η πληρωμένη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης και στο δίκτυο προβολής της google δεν είναι ο μόνος τρόπος για να προωθηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία με τα οποία εντελώς δωρεάν ή με ελάχιστο κόστος μπορούμε να πετύχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα στη προώθηση ενός e-shop.
Χρησιμοποιείστε τακτικά το blog
Για κάθε προϊόν, για κάθε θέμα και για κάθε υπηρεσία έχουν γραφεί τα πάντα. Έχουν γραφεί όλα, τα πάντα, εκτός από ένα που λείπει. Αυτό είναι η γνώμη σας. Η γνώση σας, η άποψή σας.
Μοιραστείτε την.
Έχετε ασχοληθεί με κάτι, με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία επειδή το αγαπάτε. Μιλήστε γι΄ αυτό. Κάντε το κάτι παραπάνω από χρηστικό αντικείμενο, δώστε του την αξία που βλέπετε εσείς και δεν βλέπουν οι υπόλοιποι. Γράψτε γι΄ αυτό και διαμοιράστε το. Και αφήστε τους αναγνώστες πρώτα να το ρουφήξουν, έπειτα να το διαδώσουν.
Ιδέες για να παρουσιάσετε πρωτότυπο περιεχόμενο μπορεί να αρχίσουν να γεννιούνται ευκολότερα απ΄ ό,τι ίσως πιστεύετε. Για παράδειγμα,
στο blog του καταστήματος που εμπορεύεται είδη τροφών δεν είναι ανάγκη να εκθειάζονται τα πλεονεκτήματα των συγκεκριμένων τροφών, αυτό έχει ήδη γίνει στη περιγραφή του προϊόντος. Μπορεί να παρουσιαστεί όμως μια συνταγή με κάποια από αυτές τις τροφές. Η ιστορία αυτής της τροφής επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα για άρθρο, και πιθανόν θα μπορούσε να γραφεί (ή να αλιευθεί και να αναπαραχθεί) κάποια ιστορία με αυτή τη τροφή.
Σε ένα κατάστημα με παπούτσια. Ένα συγκριτικό δύο αθλητικών παπουτσιών με αερόσολα που πωλούνται στο κατάστημα θα μπορούσε να είναι ένα άρθρο. Η ιστορία όμως του Abebe Bikila που έτρεχε ξυπόλυτος λόγω ένδειας και που η ανταμοιβή του ήταν και ένα ζευγάρι παπούτσια, θα τύχαινε ίσως καλύτερης αποδοχής στα social media.
Και τα παραδείγματα είναι εκατοντάδες! Σημειώνετε πάντα κάθε ιδέα που έχετε, και όταν έχετε χρόνο καθίστε στο πληκτρολόγιο και κάντε τη κείμενο. Δώστε βήμα και σε άλλους να μιλήσουν για κάτι που να μπορεί συσχετιστεί με το προϊόν σας και δημοσιεύστε το γι΄ αυτούς. Η αποδοχή του κόσμου θα είναι η αρχική ανταμοιβή σας, η γνωστοποίηση του καταστήματός σας μέσω του blog θα είναι η επόμενη.
Social Media
Χρησιμοποιείστε τα. Πρώτα και κύρια για τη διάδοση των άρθρων σας, αλλά όχι μόνο. Δημιουργήστε επαγγελματική σελίδα σε αυτά, καλείτε συνεχώς κόσμο να την ακολουθεί και ενημερώνετέ τη τακτικά. Με νέες παραλαβές προϊόντων, με τα άρθρα του blog, προβάλλοντας κάποιες προσφορές; Κάντε ενδιαφέρουσες για το κόσμο δημοσιεύσεις, και όχι δημοσιεύσεις που ενδιαφέρουν μόνο εσάς και το κατάστημά σας. Με αυτό το τρόποι οι χρήστες θα αλληλεπιδράσουν με αυτές, θα σχολιάσουν, θα κοινοποιήσουν, διαδίδοντας ταυτόχρονα το brad του καταστήματός σας.
email marketing
Αγόρασε κάποιος από το κατάστημά μας φακούς επαφής οι οποίοι έχουν χρόνο ζωής ένα μήνα. Ή φίλτρα καπνού, που σύμφωνα με τη ποσότητα που πήρε εκτιμάμε ότι θα τα χρειαστεί πάλι σε δύο μήνες. Ή ίσως κάποιο τρόφιμο, για το οποίο γνωρίζουμε με τι ρυθμό καταναλώνεται από το μέσο αγοραστή μας. Τι καλύτερο, μια εβδομάδα πριν ξεκινήσει πάλι την αναζήτησή του για μια νέα προμήθεια, να τον ενημερώσουμε με ένα mail ότι στην επόμενη παραγγελία του από εμάς θα έχει μια μικρή έκπτωση; ή ότι θα μπορεί να πάρει επιπλέον ένα παραπλήσιο προϊόν στη μισή ίσως τιμή;
Το email marketing είναι δωρεάν. Νέες προσφορές, νέα προϊόντα ή και νέα άρθρα πιθανόν να ενδιαφέρουν το κοινό του καταστήματός μας. Ζητείστε σε κάθε ευκαιρία από τους επισκέπτες σας ή τους ακόλουθούς σας στα social να εγγράφονται στο newsletter της σελίδας σας. Και φυσικά φροντίστε να έχετε δημιουργήσει ένα. Και αν χρειαστεί, μιλήστε με ειδικούς για το πως μπορεί να γίνει αποτελεσματική η προώθηση του e-shop σας μέσω των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Κάντε τον κατάλληλο σχεδιασμό των ονείρων σας και ετοιμαστείτε για το ταξίδι που θα σας οδηγήσουν! Για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε από εμάς, επικοινωνήστε μαζί μας!