Favicons είναι τα μικρά εικονίδια που φαίνονται στις καρτέλες περιήγησης. Επίσης, favicons είναι ένα από τα δεκάδες μικρά πραγματάκια που κάνουν μια σελίδα να φαίνεται επαγγελματική. Αυτό το τελευταίο θα αρκούσε για να αφιερώσουμε ολόκληρο άρθρο με θέμα τι είναι τα favicons. Όμως μια νέα δυνατότητα που έχει εμφανίσει η google κάνει τα favicons λίγο ακόμη σημαντικότερα στο να υπάρχουν σε κάθε επαγγελματική ιστοσελίδα.
Ας ρίξουμε μια προσεκτικότερη ματιά γύρω από αυτά.
Τι είναι τα favicons;
Έχοντας ανοιγμένες μια ή περισσότερες καρτέλες σε έναν browser, στη πάνω πάνω γραμμή και σε καθεμία από τις καρτέλες αυτές θα δείτε δύο πληροφορίες. Η πρώτη έχει το τίτλο της σελίδας που βρίσκεστε, καθώς και των υπολοίπων σελίδων που είναι ανοικτών στις καρτέλες. Η δεύτερη πληροφορία είναι οπτική. Δείχνει ένα σηματάκι, το οποίο είναι το σήμα κατατεθέν της σελίδας που έχετε ανοίξει στον browser.

Τα favicons στη καρτέλα περιήγησης
Είναι ένα σηματάκι που αποτελεί το brand της επιχείρησης στο διαδίκτυο.
Μέχρι πριν πολύ λίγο τα favicons εμφανίζονταν μόνο σε αυτό το σημείο, δηλαδή στις καρτέλες περιήγησης. Όμως τις τελευταίες εβδομάδες η Google εμφανίζει τα favicons μπροστά από κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης στις κινητές συσκευές:

Πως εμφανίζονται τα favicons στις κινητές συσκευές
Αν το favicon που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης αντιπροσωπεύει μια γνωστή επωνυμία, η ύπαρξή του βοηθάει τους χρήστες να εστιάσουν απ΄ ευθείας σε αυτήν. Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, το γνωρίζουμε όλοι αυτό. Και με απλές και λιγότερες από χίλιες λέξεις, αυξάνονται τα κλικ στον ιστότοπο.
Κι αν το δικό σας favicon δεν αντιπροσωπεύει (ακόμη) κάποια γνωστή φίρμα; Η ύπαρξή του πιθανόν να βοηθήσει να γίνει η επωνυμία σας γνωστότερη.
Κάντε το να ξεχωρίζει
Δημιουργήστε το favicon σας μέσα από το λογότυπο της επιχείρησης. Βεβαιωθείτε ότι θα ξεχωρίζει, τόσο ανάμεσα στις ανοιχτές καρτέλες όσο (και κυρίως!) στα αποτελέσματα αναζήτησης στις κινητές συσκευές. Και φυσικά, βεβαιωθείτε ότι ο χρήστης του διαδικτύου θα αναγνωρίζει στο εικονίδιο αυτό τη δική σας επιχείρηση.
Δύο μικρές συμβουλές που έχουν να κάνουν με αυτό:
- Αποφύγετε τις λεπτομέρειες. Ακόμη κι αν το λογότυπό σας είναι αισθητικά “βαρύ”, δώστε στο favicon μόνο τα βασικά στοιχεία του λογότυπού σας.
- Προσέξτε τα χρώματα που θα ξεχωρίσετε. Μην το αφήσετε να χαθεί στο λευκό ή το γκρίζο των καρτελών περιήγησης!
Προσοχή στις διαστάσεις και τη βελτιστοποίησή του
Το εικονίδιο εμφανίζεται τόσο στη καρτέλα όσο και στην αναζήτηση στα κινητά, στις διαστάσεις 16×16 px. Μη το φτιάξετε όμως σε αυτές τις διαστάσεις. Η Google συμβουλεύει να δημιουργηθεί σε τετράγωνες διαστάσεις, οι οποίες να αποτελούν πολλαπλάσιο του 48. Το 48×48 είναι η ελάχιστη διάσταση που είναι καλό να το φτιάξετε, έπειτα 96×96, 144×144 κ.ο.κ. Η Google θα το προσαρμόσει αυτόματα στη διάσταση 16×16, σιγουρευτείτε λοιπόν ότι θα φαίνεται σωστά στο μέγεθος αυτό.
Για τις ιστοσελίδες που δημιουργούνται με WordPress η προτεινόμενη, πάγια διάσταση είναι η 512×512. Ανάλογα με τη συσκευή που θα εμφανιστεί θα προσαρμοστεί στις υποδιαιρέσεις του μέχρι τη τελική του εμφάνιση 16χ16. Για τη γρηγορότερη προσαρμογή, άρα και γρηγορότερο άνοιγμα της σελίδας, τα περισσότερα premium WP θέματα συνιστούν τη τοποθέτηση διαφορετικής διάστασης favicon. Ανάλογα με τη συσκευή που εμφανίζεται, το WP θα επιλέξει την αντίστοιχη ανεβασμένη από εμάς διάσταση και θα δώσει τη καλύτερη και γρηγορότερη βελτιστοποίηση.
Και μη ξεχάσετε: κάντε optimization ακόμη και στο favicon σας, όπως ακριβώς και στο λογότυπό σας! Δεν θέλουμε αργότερη απόκριση σελίδας, βελτιστοποιούμε το icon όπως ακριβώς και τη κάθε φώτο στην ιστοσελίδα μας.
Πλεονέκτημα στο SEO
Είδαμε τι είναι τα favicons. Μπορεί όμως η τοποθέτησή του να δώσει πλεονέκτημα στο SEO της ιστοσελίδας; Τελικά ναι, μπορεί. Και το πλεονέκτημα έχει γίνει μεγαλύτερο τώρα που εμφανίζονται στην αναζήτηση από κινητές συσκευές. Αλλά για να γίνει εντελώς σαφές:
Η προσθήκη ενός favicon δεν θα σας ανεβάσει αυτόματα στη κατάταξη της Google. Μπορεί όμως να αυξήσει τα κλικ της σελίδας σας. Πως μπορεί να γίνει αυτό;
- Δημιουργείτε συνεχώς νέο περιεχόμενο. Ανεβάζετε άρθρα, προωθήστε τα, διαδώστε τα, εμφανιστείτε όλο και πιο συχνά στα ερωτήματα των χρηστών του διαδικτύου.
- Επιτρέψτε στους ακόλουθους της επιχείρησής σας να σας βλέπουν συχνά. Το όνομα διαβάζεται δευτερευόντως, η εικόνα όμως εντοπίζεται αμέσως. Όσοι σας γνωρίζουν θα ξαφνιαστούν ευχάριστα με την εμφάνισή σας στη μηχανή αναζήτησης, θα δώσουν το κλικ σε εσάς ακόμη κι αν δεν εμφανίζεστε πρώτος.
- Αφήστε την ανάδραση να λειτουργήσει υπέρ σας. Τα περισσότερα κλικ θα δώσουν ώθηση στην ιστοσελίδα σας. Άρθρα ή υποσελίδες του ιστότοπού σας θα εμφανίζονται συχνότερα, η επωνυμία σας θα γίνει γνωστότερη. Τα κλικ θα αυξάνονται, το SEO συνολικά στον ιστότοπο θα ανέβει.
Και μη ξεχνάμε, αυτό δεν θα το κάνει μόνο του το εικονίδιο. Προσέξτε συνολικά το SEO στην ιστοσελίδα σας, γράφετε τα άρθρα σας με SEO, κάντε συνολικά την ιστοσελίδα σας εκπληκτική με κάθε τρόπο!
Πως τοποθετούμε το favicon σε σελίδα WordPress
Αν δεν το έχει ήδη κάνει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να το κάνετε εύκολα και μόνοι σας. Στα settings του θέματός σας υπάρχει ειδική επιλογή για το λογότυπο και το favicon. Αλλά σε κάθε περίπτωση και οποιοδήποτε θέμα και να έχουμε, τοποθετούμε το favicon στη WordPress ιστοσελίδα μας με τον εξής απλό τρόπο. Από τη διαχείριση της ιστοσελίδας ακολουθούμε τη διαδρομή Εμφάνιση ->Προσαρμογή:

και στο Basic Costumaziation (ή General, ανάλογα με το θέμα) αναζητούμε την επιλογή “Ταυτότητα Ιστοτόπου”.

Εύκολο. Κάντε το, δώστε ένα επιπλέον κλικ στο SEO του ιστότοπού σας!
Τελευταία ενημέρωση (4-10-19)
Λίγες ημέρες μετά τη δημοσίευση του άρθρου, η Google εμφανίζει τα favicons και στην αναζήτηση από σταθερούς υπολογιστές ή laptop. Με αυτό το τρόπο, η ύπαρξη ενός favicon σε κάθε εταιρική ιστοσελίδα γίνεται ακόμη πιο σημαντική.
Αν σας άρεσε ΚΑΙ αυτό το άρθρο μας…
- Κάντε ένα like όπου το βρείτε. Το θέλουμε, μας βοηθάει!
- Θέλετε να τα διαβάζετε μόλις δημοσιεύονται; εγγραφείτε στις ειδοποιήσεις, κάτω δεξιά!
- Μήπως θέλετε να τα λαμβάνετε στο ταχυδρομείο σας; Εγγραφείτε στο Newletter μας!