Η “λέξη” SEO αποτελεί αρκτικόλεξο της φράσης Search Engine Optimization. Σε αυτό το άρθρο μαθαίνουμε τι είναι το SEO. Βλέπουμε πως λειτουργεί. Και ξεκινάμε τα πρώτα μας βήματα για την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.
Τι θα δούμε σε αυτό το άρθρο.
- Τι είναι το SEO.
- Ποια είναι τα αποκαλούμενα “οργανικά αποτελέσματα” των μηχανών αναζήτησης.
- Ποιες είναι οι βασικές αρχές SEO. Και τέλος
- Η ιστοσελίδα μου τελικά δεν έχει SEO. Τι μπορώ να κάνω;
Τι είναι το SEO
Με τον όρο SEO εννοούμε
το σύνολο των ενεργειών που γίνονται σε μια ιστοσελίδα ώστε αυτή να εμφανίζεται το δυνατόν υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Στον ιστότοπο Search Engine Land μας το εξηγούν με απλά λόγια σε ένα βίντεο:
Κι επειδή αυτό το άρθρο απευθύνεται σε όσους κάνουν τη πρώτη τους γνωριμία, ας τα πάρουμε από την αρχή.
Πως θα βρω την ιστοσελίδα που αναζητώ;
Υπάρχουν δύο τρόποι για να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο μια ιστοσελίδα. Ο πρώτος είναι να πληκτρολογήσουμε στη γραμμή διευθύνσεων του browser την ακριβή διεύθυνση της σελίδας που αναζητούμε – για παράδειγμα fidem.gr. Κι αφού πληκτρολογήσουμε τη διεύθυνση, με το enter να οδηγηθούμε στη σελίδα που θέλουμε.
Ας υποθέσουμε όμως ότι κάποιος δεν γνωρίζει την ακριβή διεύθυνση του ιστοτόπου. Σε αυτή τη περίπτωση μπορεί να προχωρήσει στις παρακάτω ενέργειες:
- Να πληκτρολογήσει το όνομα της επιχείρησης που αναζητά – Fidem, στο παράδειγμά μας. Αν η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στη Google, τότε θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Εναλλακτικά,
- Μπορεί να πληκτρολογήσει όχι το όνομα της επιχείρισης, αλλά την υπηρεσία που αναζητά στη συγκεκριμένη επιχείριση. Για παράδειγμα μπορεί να προχωρήσει στην αναζήτηση “κατασκευή ιστοσελίδων”.
Στη τελευταία περίπτωση τα αποτελέσματα των αναζητήσεων θα εμφανίσουν το σύνολο των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο αυτό. Και πάλι, υπάρχουν δύο τρόποι να γίνει η εμφάνιση αυτή.
Τι είναι τα οργανικά αποτελέσματα
Κάντε μια οποιαδήποτε αναζήτηση σε μια καρτέλα της Google. Ανάλογα με το είδος της αναζήτησης η δομή των αποτελεσμάτων θα είναι και διαφορετική. Για περισσότερες λεπτομέρειες πάνω σε αυτό δείτε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης. Εμείς όμως συνεχίζουμε με το θέμα μας.
Σε πολλές περιπτώσεις στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων θα δείτε κάποια αποτελέσματα που αφορούν διαφημίσεις, οι οποίες αντιστοιχούν στην αναζήτηση που κάνετε.
Αν η αναζήτησή σας αφορά κάποιο εταιρικό προϊόν ή υπηρεσία, πιθανότατα αμέσως μετά η Google θα εμφανίσει τα τοπικά αποτελέσματα. Αυτά θα αφορούν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό που αναζητήσατε, και οι οποίες βρίσκονται κοντά σας.
Στο κάτω μέρος της σελίδας η Google θα εμφανίσει και πάλι αντίστοιχες διαφημίσεις. Ενώ τέλος, στη μέση της σελίδας και αμέσως μετά τους χάρτες, θα εμφανίσει τα λεγόμενα οργανικά αποτελέσματα. Αυτά είναι αποτελέσματα που δείχνει η Google και τα οποία:
- Η καταχώρησή τους στις μηχανές αναζήτησης δεν αφορά πληρωμένες διαφημίσεις. Και
- Η Google έκρινε ότι είναι κατάλληλα προς εμφάνιση για τη συγκεκριμένη αναζήτηση που κάνατε.
Η εμφάνιση μιας επιχείρισης στα οργανικά αποτελέσματα είναι σημαντική. Είναι δωρεάν και βοηθά τους χρήστες του διαδικτύου να βρίσκουν την επιχείριση και τις υπηρεσίες της.
Η κάθε επιχείριση που διαθέτει ιστότοπο πρέπει να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης. Για να συμβεί αυτό, η ιστοσελίδα της πρέπει να έχει χτιστεί με τους κανόνες του SEO.
Ποιες είναι οι βασικές αρχές του SEO
Οι ενέργειες που θα ακολουθήσουμε για να εμφανίσουμε το περιεχόμενο ενός site στα αποτελέσματα αναζήτησης αποτελούν ολόκληρη στρατηγική. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο που αφορά τη στρατηγική SEO, εδώ όμως θα δώσουμε τις βασικές γραμμές.
Εύρεση λέξεων – κλειδιών.
Κάθε σελίδα που δημιουργούμε στο site μας έχει ένα περιεχόμενο. Πριν αρχίσουμε τη σύνταξή του πρέπει να έχουμε αποφασίσει με ποια λέξη ή φράση – κλειδί θα θέλαμε να συσχετίσουμε το συγκεκριμένο περιεχόμενο. Με απλά λόγια: με τη πληκτρολόγηση ποιας φράσης στις μηχανές αναζήτησης θέλουμε να εμφανιστεί το περιεχόμενό μας;
Όπως λέμε, θα πρέπει η κάθε σελίδα που δημιουργούμε να βελτιστοποιείται ως προς κάποια συγκεκριμένη λέξη – κλειδί.
Αναγνωσιμότητα κειμένου
Για τη συγγραφή ενός κειμένου υπάρχουν κάποιοι κανόνες τους οποίους αγαπά η Google. Εκτός του ότι το κείμενό μας πρέπει να είναι πρωτότυπο και χρήσιμο, πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της καλούμενης τυπογραφίας. Περιληπτικά: μικρές παράγραφοι, μικρές προτάσεις, ενότητες χωρισμένες με κεφαλίδες και σωστή ιεράρχηση των τελευταίων.
Η εγκατάσταση κάποιων πρόσθετων προγραμμάτων όπως το yoast seo ή το rankmath θα σας βοηθήσει σε αυτή τη κατεύθυνση. Προσοχή, με την εγκατάστασή τους δεν θα έχετε καλύτερο SEO! Θα έχετε περισσότερη βοήθεια όμως στο να ακολουθήσετε τους κανόνες της τυπογραφίας του.
Αναλυτικότερα, δείτε το άρθρο για το SEO στο blog και πως δημιουργούμε άρθρα με SEO.
Δημιουργία συνδέσμων
Είναι σημαντική σε κάθε site η καλούμενη εσωτερική δομή σύνδεσης. Δημιουργείστε συνδέσμους από τη μια σελίδα του site σας προς την άλλη. Εξ΄ ίσου σημαντικό είναι να υπάρχουν σύνδεσμοι άλλων site που οδηγούν προς εσάς.
Στο παραπάνω σύνδεσμο θα δείτε περισσότερα για το πως μπορείτε να το κάνετε αυτό.
Mobile friendly
Φτιάξτε μια ιστοσελίδα φιλική στις κινητές συσκευές. Το Responsive Design είναι ένα μόνο τμήμα του παραπάνω όρου – δείτε περισσότερα όμως στο αντίστοιχο τμήμα του άρθρου 10 λόγοι για τους οποίους το site σας χρειάζεται αναβάθμιση.
Ταχύτητα
Ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας. Αποτελεί σημαντικό τμήμα αυτού που η Google αναφέρει ως “καλή εμπειρία χρήσης”. Το site μας πρέπει να φορτώνει γρήγορα και άμεσα και αν δεν το κάνει, χρειάζεται δουλειά.
Δείτε περισσότερα για τη ταχύτητα ιστοσελίδας. Και ελέγξτε και οι ίδιοι τη ταχύτητα απόκρισης του site σας με κάποιο από τα εργαλεία μέτρησης ταχύτητας.
Η ιστοσελίδα μου τελικά δεν έχει SEO. Τι μπορώ να κάνω;
Θα προτιμήσω να δώσω πρώτα απάντηση σε μια άλλη ερώτηση. Στην “ξεκινώ τώρα τις σκέψεις για τη δημιουργία ιστοσελίδας, τι να κάνω;” Και θα ξεκινήσω με αυτή την ερώτηση επειδή έχει εύκολη απάντηση.
Επέλεξε επαγγελματία για τη κατασκευή της. Επέλεξε κάποιον που (α) να τον εμπιστεύεσαι και (β) να γνωρίζει πως πρέπει να στηθεί μια ιστοσελίδα. Αν ο σχεδιασμός και το όλο στήσιμο ξεκινήσει λάθος, ο ανασχεδιασμός της θα είναι πολύ πιο δαπανηρή διαδικασία.
Και μετά την εισαγωγή αυτή μπορώ να προχωρήσω στην ερώτηση του τίτλου της ενότητας. Και δυστυχώς η απάντηση είναι μια.
Η ιστοσελίδα καλό θα είναι να ανασχεδιαστεί από την αρχή. Αν σημαντικά τμήματα του ιστοτόπου σας δεν έχουν το απαραίτητο μερίδιο εμφάνισης στις μηχανές αναζήτησης, χρειάζεστε δουλειά. Ένας επαγγελματίας θα μπορέσει να:
- Μεταφέρει το κύριο μέρος του ιστότοπού σας σε νέο site.
- Κάνει τις απαραίτητες ανακατευθύνσεις ώστε να συνεχίσει να υπάρχει το όποιο SEO της ιστοσελίδας.
- Δημιουργήσει το νέο περιεχόμενο, προσαρμοσμένο στη σχεδιασμένη στρατηγική SEO. Και να
- Προσαρμόσει το νέο Design της ιστοσελίδας στο περιεχόμενο αυτό, και όχι το αντίθετο όπως συμβαίνει συχνά.
Από τη πλευρά σας, θα είναι καλό να δημιουργείτε συνεχώς νέο, ενδιαφέρον περιεχόμενο που να προσελκύει τους χρήστες.
Και μακροπρόθεσμα η ιστοσελίδα σας θα ανταμειφθεί.