Το emotional marketing στη δημιουργία άρθρου

Μα τι να γράψω σε αυτό το blog; Το emotional marketing στη συγγραφή άρθρων

Στο άρθρο με τίτλο “Μα τι να γράψω σε αυτό το blog” είδαμε κάποιες ιδέες για το τι μπορούμε να γράψουμε για την ανανέωση του blog μας με νέα άρθρα και της ιστοσελίδας μας με νέο περιεχόμενο. Συνεχίσουμε με τη τρίτη ενότητα δημιουργίας περιεχομένου. Θα ρίξουμε μια κλεφτή ματιά σε αυτό που ονομάζεται Emotional Marketing και θα δούμε πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη συγγραφή ενός άρθρου.

Κάτι που προκαλεί συναίσθημα.

Προσπαθούμε στη θεματογραφία των άρθρων μας να εγείρουμε το συναίσθημα του αναγνώστη. Πρόκειται γι΄ αυτό που στο χώρο της διαφήμισης ονομάζεται Emotional Marketing; Ίσως ναι, ίσως όχι κατ΄ ανάγκη.  Ας τα δούμε όμως σιγά σιγά.

Τι σημαίνει να κάνεις κάτι “σαν κορίτσι”;

Το 2014 η Always ξεκίνησε μια εκστρατεία, όπου το θέμα του κάθε της σποτ ξεκινούσε με τη παραπάνω ερώτηση. Νεαρά κορίτσια ξεδίπλωναν τη σκέψη τους πάνω σε αυτή την ερώτηση και ο θεατής παρακολουθούσε τις διακυμάνσεις αυτές. Η εκστρατεία, είχε ως στόχο να θάψει δια παντός τον όρο “…σαν κορίτσι”.

Η μετατροπή μιας προσβολής σε μια τολμηρή κίνηση εμπιστοσύνης όχι μόνο έφερε έσοδα και δημοτικότητα στο εμπορικό σήμα Always. Επιπλέον, η εκστρατεία αυτή κέρδισε την ίδια χρονιά δύο από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο της διαφήμισης. Όπως λέγεται, ήταν μια αναγνώριση πρωτάκουστη για το χώρο.

Ένα συναίσθημα που βιώσαμε ή που θα θέλαμε να βιώσουμε πιθανόν κάποτε να μας οδήγησε να κινηθούμε προς κάποια επιθυμητή κατεύθυνση. Ή έστω, να μας έδωσε ένα στόχο ή μια ελπίδα. Το marketing της dove είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της μορφής. Οι διαφημίσεις της εστιάζουν στη διασφάλιση ότι κάθε γυναίκα αισθάνεται όμορφη, κάνοντας το προϊόν της να φαίνεται σαν πηγή πολλών συναισθημάτων – αποδοχή, γαλήνη, αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση.

Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα για το πόσο αποτελεσματική μπορεί να γίνει η χρήση του επονομαζόμενου emotional marketing. Σε όσον αφορά την αρθρογραφία σε ένα blog, έχουμε μια επιπλέον απάντηση στο ερώτημα πως μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι το άρθρο μας θα ξεχωρίσει: πατώντας σε μια ακόμη σημαντική συνιστώσα της προσοχής των χρηστών του διαδικτύου – το συναίσθημα.

Emotional marketing. Τι είναι;

Το Emotional Marketing είναι η τεχνική κατά την οποία ζητούμενο είναι η διέγερση των συναισθημάτων του καταναλωτικού κοινού. Σκοπός της δημιουργίας αυτών των συναισθημάτων είναι να οδηγηθεί ο αναγνώστης σε μια επιθυμητή κατεύθυνση. Αυτή μπορεί να είναι η:

  • Δημιουργία μιας αντίληψης, όπως ότι ένα προϊόν είναι υγιεινό, μια εταιρία έχει τις καλύτερες τιμές ή μια υπηρεσία είναι απαραίτητη.
  • Οδήγηση προς μια συμπεριφορά. Ο χρήστης να προβεί σε μια αγορά, να κάνει like ή να κοινοποιήσει ένα ποστ, να ζητήσει πληροφορίες για ένα προϊόν ή υπηρεσία.
  • Η μεγιστοποίηση μιας εμπειρίας. Η εμπειρία που ήδη έχει βιώσει ένας καταναλωτής (η δοκιμή ενός προϊόντος, η επίσκεψη σε ένα θέρετρο κτλ) εξιδανικεύεται. Μεγαλοποιείται και τον κάνει να νιώθει ευχαριστημένος που την έζησε.
  • Συναισθηματική – νοσταλγική προσκόλληση. Σκεφτείτε το “συμπαγές” κοινό που έχει δημιουργήσει η Apple. Ή, θυμηθείτε με πόσο πάθος έχουν εκθειάσει την ελευθερία στην οδήγηση που δίνει μια Harley, οδηγοί μοτοσυκλετών που… δεν έχουν οδηγήσει ποτέ μια Harley.

Μελέτες δείχνουν ότι στηριζόμαστε σε συναισθήματα παρά σε πληροφορίες για να πάρουμε αποφάσεις.  Το συναισθηματικό marketing βοηθά τους ανθρώπους να αποφασίζουν με τη καρδιά, κάτι που στη πραγματικότητα επηρεάζει κατά την αγορά περισσότερο σε σχέση το μυαλό.

emotional marketing στα άρθρα ενός blog

Τι μπορεί να είναι αυτό το “κάτι που προκαλεί συναίσθημα” σε ένα άρθρο

Αν έχουμε καταλάβει στο που στοχεύει και πως λειτουργεί το emotional marketing, δεν θα δυσκολευτούμε να βρούμε ιδέες για να εμπλουτίσουμε το blog μας. Ας δούμε μερικά ενδεικτικά παραδείγματα από διάφορους χώρους.

Εκπαίδευση

Μετά τα “οι εγγραφές άρχισαν”, “το νέο νομοσχέδιο για τη παιδεία” και το “προτεινόμενα θέματα για εξετάσεις”, μάλλον έχει σειρά ένα άρθρο που θα επικαλεσθεί το συναίσθημα του αναγνώστη. Πως ένιωσε ένας μαθητής σας όταν έδινε εξετάσεις, πως όταν είδε τα αποτελέσματα; Πως νιώσατε εσείς όταν βγήκαν τα δικά σας αποτελέσματα; Η περιγραφή της δικής σας εμπειρίας, οι δυσκολίες, οι πιθανές αποτυχίες, η κατάληξη του ταξιδιού που πραγματοποιεί και ο ίδιος ο μαθητής, σίγουρα θα είναι από αυτά που θα αγγίξουν. Ή,

σκεφτείτε πόσες ιστορίες γνωρίζετε από το χώρο σας. Ο Gallois ή ο Turing έκαναν τις μεγάλες τους ανακαλύψεις στα 21 και 30 αντίστοιχα. Δεν θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσιάσετε τη δική τους ιστορία στο κοινό σας;

Επαγγελματικές Υπηρεσίες. Οικοδομή.

Θυμηθείτε τη τελευταία ανακαίνιση ίσως  που αναλάβατε. Τα συναισθήματα που ένιωσε ο ιδιοκτήτης όταν πρωτοείδε το χώρο του ανανεωμένο. Πως θα φαινόταν στους αναγνώστες σας ένα άρθρο με τίτλο “Το Σπίτι μου”, όπου το κείμενο θα εναλλάσσονταν με εικόνες από τη νέα σας δουλειά; Θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσιαστούν τόσο τα συναισθήματα του ιδιοκτήτη, όσο και τα δικά σας για το πως νιώθετε κάθε φορά που προσφέρετε κάτι ολοκληρωμένο σε έναν συνάνθρωπό σας…

Αν από την άλλη η εργασία σας έχει οποιαδήποτε σχέση με την ενέργεια. Έχετε ήδη διαφημίσει το γιατί η μόνωση, το σοβάτισμα, ο ηλιακός θερμοσίφωνας ή οι λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας συνεισφέρουν στην ενεργειακή αναβάθμιση του σπιτιού, και συνολικότερα στη καλυτέρευση του κλίματος. Δεν θα ήταν καλό να παρουσιάσετε στο blog σας την οικολογική συνείδησή σας; Υπάρχουν εκατοντάδες διαθέσιμα άρθρα στο διαδίκτυο τα οποία μπορείτε να δημοσιεύσετε για το θέμα αυτό…

Ένδυση – Υπόδηση – Εμπόριο

Στο άρθρο  “συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop” είδαμε κάποια παραδείγματα για το πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το blog (δείτε την ενότητα 8. Προωθήστε διαρκώς το e-shop σας). Δεν είναι μοναδικά όμως. Εκτός από διάφορες ιστορίες που μπορεί να συγκινήσουν ή να εμπνεύσουν, θα δούμε και παρακάτω πως μπορούμε να αλιεύσουμε ολόκληρη σειρά ιδεών για να δημιουργούμε συστηματικά άρθρα.

Τεχνολογία

Που μπορούμε να βρούμε κάτι που προκαλεί συναίσθημα από το χώρο της τεχνολογίας; Η απάντηση μπορεί να έρθει κάνοντας το εξής ερώτημα. Εμάς, τι θα μας άρεσε να διαβάζουμε, τι μας αρέσει να διαβάζουμε; Υπάρχουν δεκάδες, εκατοντάδες blogers, που χωρίς να το ξέρουμε, έχουν ήδη γράψει άρθρα που αφορούν το αντικείμενό μας.

Τι είναι αυτό που συναρπάζει σε αυτό που πουλάμε; γιατί έχει γίνει μέρος της ζωής μας, της ζωής των αγοραστών του; Τι ιστορίες έχουν συμβεί, πόσες από αυτές έχουν γραφεί αλλά δεν έχουν διαβαστεί από το δικό μας κοινό, και πόσες δεν έχουν βρει ακόμη το χώρο τους; Βρείτε το ύφος που σας ταιριάζει, και ανάλογα με το χρόνο που έχετε, γράψτε τις δικές σας ιστορίες. Ή περιηγηθείτε, αναζητήστε, διαβάστε και χρησιμοποιήστε κάποια από τις ιστορίες που ήδη υπάρχουν. Διαβάσατε κάπου την ιστορία του πρώτου υπολογιστή, της πρώτης ασύρματης επικοινωνίας; Είδατε ένα βίντεο που δείχνει ότι η ζωή δεν είναι ένα μήνυμα στο κινητό, αλλά ένα μήνυμα μπορεί να τη κάνει καλύτερη; Αντιγράψτε το άρθρο, ενσωματώστε το βίντεο ή προσθέστε και τη δική σας ματιά. Και δημοσιοποιήστε το.

Που θα το βρω

Το από που μπορούμε να αντλήσουμε τη θεματογραφία μας για τα άρθρα έχει καλυφθεί πια από τις προηγούμενες ενότητες. Συνοπτικά, μπορούμε να:

  • Μεταφέρουμε τη δική μας γνώση, τη δική μας εμπειρία, τη δική μας ματιά για το αντικείμενό μας.
  • Καλέσουμε κάποιον που έχει βιώσει την εμπειρία του προϊόντος ή υπηρεσίας μας να γράψει γι΄ αυτό.
  • Αναζητήσουμε υπάρχοντα άρθρα, τα οποία με αναζήτηση θα τα ανιχνεύσουμε σε σελίδες με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο από τη δική μας.
  • Μιλήσουμε γι΄ αυτό με ένα βίντεο, προσθέτοντας τα δικά μας σχόλια ή τη δική μας περιγραφή.

Πως να το γράψω

Μα αυτό, αφορά πια το SEO του άρθρου. Το πως γράφουμε άρθρα που να είναι αρεστά στις μηχανές αναζήτησης και να βρίσκονται στη πρώτη σελίδα κατά την αναζήτηση των χρηστών. Θα δούμε – εννοείται! – μαζί σε ένα από τα επόμενα άρθρα πως δημιουργούμε άρθρα με SEO.

Ραντεβού στο επόμενο.

    Για να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα νέα άρθρα μας στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο:

    Εγγραφείτε στο Newsletter μας



    Αφήστε ένα Σχόλιο

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *